preview geeft goed aan, maar klopt niet met waar ik in monteer

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 17:03 uur


Ik werk met 3 schermen, met Magix op de twee rechtse schermen.Vandaar andere indeling.
Links het preview scherm geeft niet aan waar ik in werk, maar pakt een eerder verwerkt stuk beeld van al eerder en gaat af en toe op de hol.
Heb al eerder opgeslagen, afgesloten, opnieuw opgestart en na enkele handelingen doet hij het weer, is dit een
bug? heb stukken verwijderd, opgeslagen, weer afgesloten, even gewacht, opgestart, geopend en gaat nu even weer goed. Kan eventueel video scherm (mp4) maken als hij het weer doet.
(Mijn PC is een Levano desktop i7 / 32 Gb ram / Geforce GTX 1650 met 4 Gb ram (Windows 10 pro.)

Reacties

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 17:38 uur

@Luc-Wijdeveld

Beste Luc,

Ik heb ook even een opstelling gemaakt,

vermoedelijk is dit praktischer en werkt zonder problemen.

eerstalles normaal opgestart, beeld en tijdlijn onder elkaar gezet, en verkenner in het 2de scherm

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 29.12.2021 om 17:56 uur

@Luc-Wijdeveld

Hallo Luc,

Persoonlijk zou ik, als u beeld en geluid hebt, de drie mogelijkheden bij de hardwareversnelling niet op CPU zetten, dit werkt alleen maar vertragend. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1282487/

Om de drie schermen op de standaard plaatst te zetten, druk op "F9".

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2021, 17:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 17:59 uur


Heb even alles in één beeldscherm gezet om mijn probleem te filmen met 'Wondershare Video converter', programma wat ik gebruik voor korte bewerkingen en converteren.

mi-bo schreef op 29.12.2021 om 18:06 uur

@Luc-Wijdeveld

Beste Luc.

Ik zie dat het eerste project is geactiveerd (geel)dat wordt dus afgespeeld, klik eens er onder op een tijdlijn en speel het dan weer af, dan speelt alles wel goed af..

Sc6

Blijf gezond, rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 18:12 uur


Bij mij ziet het iets anders uit, kan scherm van apparaat opties niet vinden

Bol schreef op 29.12.2021 om 18:20 uur

@Luc-Wijdeveld

Hallo Luc,

Zo te zien werkt u nog met VDL 2021 of eerder VDL. Wat is het VDL versienummer die u hebt. Ga hiervoor naar: Hulp / Over Magix Video Deluxe....

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2021, 18:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 18:25 uur

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 18:29 uur

even mijn serienummer wit gemaakt

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 18:30 uur

Hoe kom ik dan aan nieuwste versie?

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 18:34 uur

Moet je dan weer 69,99 betalen? Voor update?

Bol schreef op 29.12.2021 om 18:38 uur

@Luc-Wijdeveld

Hallo Luc,

Als de service updatedatum van uw VDL versie is verlopen, dan is het antwoord "Ja", anders zou u kunnen gaan naar Hulp / Online actualiseren

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 19:04 uur

Ik zou eerlijk zijn, heb als WAO uitkering het niet breed, moet al creatief met geld omgaan om iets extra's te doen en nu net in die dure maand waar alles weer tegelijk komt, mijn PC is al een gebruikte. Ik ga met tegenzin upgraden want blijkt dat je een programma huurt, of je betaald om het te mogen gebruiken. Magix mag daar best duidelijker in zijn in hun aanbeveling webpagina. Ik ga voor mijn derde jaar weer betalen, maar dat is wel mijn laatste jaar, heb een jaar de tijd om een vervanger te zoeken. Het is wel heel erg opzichtig dat net 2 dagen voor 2022 het programma gaat haperen, ik ben toch niet gek!

Bol schreef op 29.12.2021 om 19:15 uur

@Luc-Wijdeveld,

Hallo Luc,

U kunt gewoon met VDL2021 blijven werken. Echter u krijgt hiervoor geen updates meer. Zelf werk ik op mijn andere PC nog wel eens met genoegen met VDL 2021, hier zit nog het Mpeg-4 (Mainconcept), deze is in VDL 2022 niet meer aanwezig. Dit geld ook voor proDaD Mercalli V2

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2021, 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 19:31 uur

Hij is al bezig met installeren, komt opeens Opera browser erbij (?) waarom doe Magix dat, ik heb Firefox sinds eeuwen, begint meteen met foutmelding

Bol schreef op 29.12.2021 om 19:33 uur

@Luc-Wijdeveld

Hallo Luc,

Zie eens deze link: De updateservice van MAGIX

Wat u eens kan doen, is om Video Deluxe 2021 terug te zetten naar de programma instelling.

Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten......

Dat een Video Deluxe programma zou gaan happeren, nadat er een nieuwere Video Deluxe versie is uitgekomen. Ik kan heb hier nog nooit iets van gemerkt, zolang ik Magix Programma's gebruikt.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2021, 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.12.2021 om 19:43 uur

@Luc-Wijdeveld

Hall Luc,

Haal tijdens het installeren van Video Deluxe het vinkje weg bij Music Maker. Dit is een standalone Muziek programma en is niet nodig voor een goed werkende Video Deluxe. Bent u nu VDL 2022 aan het installeren?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2021, 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 20:15 uur


Ben alweer bezig, music maker bekijk ik wel op mijn gemak hoe dat werkt op een ander moment, lijkt mij wel gaaf om je eigen achtergrond muziek te maken, als het daarvoor is.
Nam Magix in 2018, oude PC was hopeloos, stamde uit 2009, voor toen een snelle jelle, maar Magix liep elke keer knetter vast, wist dat het aan mijn hardware lag. In 2020 met de nieuwe occasion Magix er weer opgezet, maar tijd was er niet voor, pas sinds deze maand echt mee begonnen .... dus al 270,= + 5 euro voor MP4 ... al nu betaald.
Dit is mijn YouTube kanaal
 

Bol schreef op 29.12.2021 om 23:23 uur

@Luc-Wijdeveld

Hallo Luc,

Als u VDL 2021 geüpgraded hebt naar VDL 2022 hebt u dan ook de laatste versie geïnstalleerd? Zo niet, ga dan naar: Hulp / Online actualiseren. De laatste versienummer is 21.0.1.111 voor VDL 2022.

Music maker (free) kunt u altijd hiervandaan downloaden en installeren: Music Maker Gratis Software

Elke hobby kost geld.....

Succes met het maken van uw reisfilmpjes.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 23:34 uur

Die versie heb ik, zit nu te stoeien waarom ik geen muziek op kanaal spoor krijg

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 23:42 uur

Gelukt

Bol schreef op 29.12.2021 om 23:42 uur

@Luc-Wijdeveld

Hallo Luc,

Waarschijnlijk staat er geen vinkje bij: Video met geluid importeren. Haal het vinkje weg bij: Video/audio op één spoor. Nu wordt beeld op spoor 1 en audio op spoor 2.

Groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Wijdeveld schreef op 29.12.2021 om 23:53 uur

Nagekeken staat goed, er zat een ander tekst blok op dat kanaalspoor wat daar niet hoorde en daarachter was het neergezet uit beeld, eigen stommiteit 😜😂