Preview beelden in de mediapool niet zichtbaar

Mume schreef op 13.02.2022 om 11:13 uur

Beste medewerker,

Mijn programma is Video de Luxe Premium 2022.

Windows 11 Grafische kaart AMD Radeon 5600XT

Probleem: ik zie geen tumb-nail beeldjes meer in mijn mediapool. Alleen rode vierkantjes met een wit filmstripje in het midden. Ook foto's worden niet weergegeven. Voorheen kon ik dit instellen bij het keuze menu, lijst weergave, details of grote symbolen. Dan zag ik een voorbeeldplaatje in de mediapool. Op de computer in de verkenner zijn ze gewoon zichtbaar. Als ik ze afspeel zie ik de betreffende scène wel weergegeven op preview monitor. In de film op de tijdlijn zijn de beelden ook gewoon zichtbaar en te bewerken. Ik vind het wel prettig een voorbeeld te kunnen zien voordat ik een scène invoeg, weet u een oplossing?

Vriendelijke groet, Mume

 

Reacties

mi-bo schreef op 13.02.2022 om 13:09 uur

@Mume

Beste MuMu

Dit is een Forum, waar "Freaken " MAGIX gebruikers hun problemen op te lossen, dit heeft niets te maken met MAGIX Support.

heeft U wel de laatste Patch van 01.02.2022

https://www.magix.info/nl/forum/patches-voor-video-deluxe-video-pro-x-en-photostory-deluxe-01-02-2022--1293250/

geinstalleerd

Misschien een optie:

voor U, toets de Y toets in als MVDL is opgestart dan optie "apparaat optie " dan " hardware versnelling", dan import hier staat nu " grafischekaart" verander dit eens in CPU

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

3 x Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 13.02.2022 om 14:43 uur

Hallo @Mume,

....Probleem: ik zie geen thumbnail beeldjes meer in mijn mediapool....

Ziet het eruit als onderstaande afbeelding?

Als dat zo is, dan was dit een bug in Video Deluxe 2022 versie 21.0.1.111 en is opgelost via de update / patch 21.01.116

Kijk eens bij: Hulp / over Magix Video deluxe.... Wat staat daar voor versienummer? Het kan zijn dat uw updateservice datum is verlopen of u hebt een ander P3-serienummer gekregen. Raadpleeg eens: Waar kan ik mijn serienummer vinden?

Met vriendelijke groet,

Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties een aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2022, 14:54, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.02.2022 om 15:24 uur

Hallo @Mume,

In een eerdere topic van u (d.d. 21-01-2022) lees ik, dat u werkt met VDL 2022 versie 21.0.1.111. Als u VDL 2022 na 06-01-2022 de updateservice niet hebt verlengt, dan blijft u last houden van dat u geen thumbnail beeldjes ziet in de mediapool.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 13.02.2022 om 15:33 uur

Beste Rob,

Ik heb in de loop van 2021 een bericht gekregen dat ik Magix 2021 gratis kon omzetten naar versie 2022. Aldus gedaan! In mijn account zie ik dat mijn update service is verlopen vanaf 6-1-2022. Niet blij met versie 2022! Zeker niet nu deze bug niet meer verholpen kan worden, deze versie van 2022 heb ik nog geen jaar! Heel jammer dat je dan door zulke problemen eigenlijk genoodzaakt ben telkens een nieuwe versie te kopen!

Met vriendelijke groet, Mume

 

Bol schreef op 13.02.2022 om 15:40 uur

@Mume

Hallo Mume,

U krijgt na het updaten van één Video Deluxe een jaar lang alle updates c.q. upgrades gratis. Is uw updategarantie datum verlopen, dan moet u deze weer voor een jaar verlengen. zie: DE UPDATESERVICE VAN MAGIX

....Niet blij met versie 2022! Zeker niet nu deze bug niet meer verholpen kan worden, deze versie van 2022 heb ik nog geen jaar!....

  • deze bug kunt u verhelpen door uw updateservice datum te verlengen
  • het klopt, dat VDL 2022 nog geen jaar oud is. U hebt uw VDL 2021 in het lopende jaar dat uw updateservice datum nog niet was verlopen, gratis kunnen upgraden naar VDL 2022 versie 21.0.1.111.

Met vriendelijke,

Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2022, 15:52, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.02.2022 om 15:51 uur

@Mume

Beste Mume.

Heeft U de optie al geprobeerd dat geschreven is om 13.09 uur.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.02.2022 om 15:57 uur

@Mume

Hallo Mume.

Als u bij: Apparaatopties / hardwareversnelling de Import / Verwerking / Export  op CPU zet, dan is dit maar tijdelijk en komt op weer terug.

Zie dit antwoord: https://www.magix.info/nl/forum/thumbnails-video-en-foto-niet-zichtbaar--1291546/#ca1743181

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2022, 16:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 13.02.2022 om 16:02 uur

Beste Rob,

Ik zit midden in een groot project nu, als ik deze instelling verander heeft dit dan geen gevolgen voor mijn project waar ik mee bezig ben? Beter even een proefprojectje te maken?

Groet mume

Bol schreef op 13.02.2022 om 16:10 uur

@Mume

Hallo Mume,

Doe het volgende:

  • start VDL 2022 op
  • zet bij: Apparaatopties / hardwareversnelling de Import / Verwerking / Export op CPU.
  • Kijk een hoe nu uw thumbnails worden weergeven

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.02.2022 om 16:26 uur

@Mume

Hallo Mume,

Een aanvulling op mij bovenstaand antwoord.

Als u bij de hardwareversnelling alles op CPU hebt gezet, zet dan uw lopende project op de tijdlijn en zie wat er gebeurd. Hierdoor wordt u lopende project niet beschadigd, want dit is alleen maar een scherm lay-out bug.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2022, 16:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 13.02.2022 om 16:35 uur

Beste Rob,

Alles op CPU ingesteld. Opnieuw opgestart. Lopende project staat al op de tijdlijn, daar heb ik wel beelden. Maar in het preview schermpje nog steeds niet alleen symbolen! Van een project van december 2021 wel preview beelden te zien. Nu, dan doe ik het maar zonder preview beelden het is niet anders.

Dank voor je hulp, Mume

Bol schreef op 13.02.2022 om 18:02 uur

@Mume

Hallo Mume,

Helaas heb ik voor u niet de juiste antwoorden waarom de ene keer wel de Grote symbolen te zien en de andere keer weer niet.

Persoonlijk, zou ik deze op de Lijstweergave zetten, want het kan zijn, als het op Grote Symbolen staat dit vertragend werkt, omdat er toch geprobeerd om er thumnails te maken.

Als u toch ooit besluit om bij: Apparaatopties / hardwareversnelling de Import / Verwerking / Export op CPU te zetten, bedenk dan wel, dat alles trager gaat verlopen, voor al bij het exporteren. Alles wordt nu gedaan door de CPU processor en niet verdeelt over uw CPU (Central Processing Unit) en GPU (Graphics processing unit).

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2022, 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mume schreef op 14.02.2022 om 09:59 uur

Dank je wel Rob.

Met vriendelijke groet, MuMe