previeuw na stabilisatie met prodad schokkerig

a-marchal schreef op 09.12.2020 om 09:22 uur

Hallo

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn tijdlijn video (zowel FHD als 4K) bij preview afspelen schokkerig zijn na stabilisering met Prodad , zowel V2 als de nieuwe V5?

Een testje geeft het volgende resultaat:Vloeiend afspelen met een niet gestabiliseerde scene en schokkerig met een wél gestabiliseerde scene.  Inschakeling van resolutie reduceren, framerate reductie of effecten deactivatie geeft geen verbetering.   

Software:

Win 10 Pro V20H2

Sinds kort een upgrade gedaan naar Magix Video de Luxe Premium 2020, V 20.01.73. Had met de vorige versie 2019 geen last van schokkerige beelden bij preview afspelen tijdlijn video na stabilisatie.

Programma instellingen:

6 sporen

PC Configuratie:

Moederbord: ASUS Prima Z-370A

Processor: Intel core i7 8700-K 3,7 Ghz 6 cores 12MB cache

Geheugen: 16GB (2x8GB) Corsair Vengeance LPX DDR4  Dimm 288 pin 3200 Mhz

Video onboard chip Intel UHD 630, driver (laatste versie) V27.20.100.8935

Monitor: Philips Brilliance P line LED 32” 3840x2160 4K

Alvast dank voor jullie tips.
Aart Marchal

Reacties

Bol schreef op 09.12.2020 om 15:11 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

...Een testje geeft het volgende resultaat: Vloeiend afspelen met een niet gestabiliseerde scene en schokkerig met een wél gestabiliseerde scene. Inschakeling van resolutie reduceren, framerate reductie of effecten deactivatie geeft geen verbetering.....   

Het is vreemd, dat als u de resolutie en de framerate reduceert geen verbeteringen waarneemt. Als u één vinkje zet bij effecten reduceren dan worden alle toegevoegde effecten, incl. beeld stabilisatie uitgezet en dan moet uw project op de tijdlijn gewoon vloeiend afspelen.

Kan het zijn dat het de vloeiende weergaven niet is geactiveerd (blauw)

Wat ook nog wel een wilt helpen is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Hierdoor worden de alle programma-instelling gereset inclusief u persoonlijke instellingen. Het videodeluxe.ini bestand wordt bij het opstarten van VDL weer automatisch aangemaakt.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 16.12.2020 om 17:50 uur

Hallo Rob,
Dank voor de info.
Beide opties die je me aanreikte hebben helaas niet mogen baten.
Heb nu ook weer even een testje gedaan met een 4K scene die ik gesplits heb in 2 delen.
Het 1e deel met Prodad V5 (meegeleverd bij mijn huidige nieuwe versie) gestabiliseerd: schokjes
idem met effecten uitgeschakeld: schokjes, Ook framerate en resolutie erbij aangevinkt maar ook schokjes.
Het 2e gesplitste NIET gestabiliseerde deel: geen schokjes.
Ook ini bestands verwijdering geen verbetering.

Wat kan hier nou toch verder aan de hand zijn?

Tevens nog een vraag:
Regelmatig krijg ik weer de foutmelding bij iets afspelen op de tijdlijn:

Alleen op te lossen met sluiten van programma en opnieuw starten.
Met een enkele keer herhalen.....

Hoop dat je nog een trucendoos ergens hebt?
Wederom dank alvast weer voor de hulp
Aart Marchal

Bol schreef op 18.12.2020 om 22:48 uur

Hallo Aart,

Helaas, is mijn trucendoos leeg. Ik kan u alleen nog maar adviseren, om uw probleem voor te leggen aan Magix Support, zij kunnen uw PC eventueel doormeten. Zo neemt u contact op met Magix Support. Even door klikken totdat u uw supportaanvraag kan versturen. Laat ons weten wat Magix als oplossing geeft.

Succes en fijne feestdagen,

Rob

Keep It Safe

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2020, 22:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 19.12.2020 om 16:24 uur

Dank en ook fijne feestdagen.

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 16:32 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Wat is het resultaat gezien het nog schokkend op de tijdlijn staat als U hier een Mp4 bestand (exporteer ) van maakt.

De kracht van MAGIX is dat na exporteren /branden het wel goed is

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

a-marchal schreef op 22.12.2020 om 14:52 uur

Beste Rob,
Nog dank voor je hulp.
Heb inmiddels antwoord van de technische dienst.
Dit schrijft men:
"Om het probleem op te lossen, dient u de Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk-instelling te deactiveren. Dit is te vinden op het tabblad Import/export in de programma-instellingen (geopend met Y)"
Het kan ook mogelijk zijn om de drivers van uw interne en externe grafische kaarten te updaten om het probleem op te lossen.

Gedaan en de schokjes bij de tijdlijn previeuw is opgelost.
Snap zelf niet eens wat het precies behelst die "hardware" die dus die hardwareversnelling bij de weergave mogelijk zou kunnen ondersteunen..... Het lijkt mij toch dat de hardware in mijn PC dat toch met alle gemak zou moeten kunnen?.....

Verder ben ik er ook nog niet uit hoe het kan dat ik af en toe de foutkreet krijg : over die golfvorm en te weinig geheugen.Waarmee het programma dan hangt. Zie hierboven mijn vraag van 16.12.2020 om 17:50 uur
(jammer, vergeten te vragen aan de tech. dienst)

Misschien heb je daarvoor nog een tip voor me?

Alvast dank,

groet Aart Marchal

Bol schreef op 22.12.2020 om 15:33 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Graag gedaan. Het doet mij deugd om te lezen, dat Magix Support u verder hebt kunnen helpen. Het advies om de Hardware versnelling bij weergave uit te zetten, dat had ik kunnen weten. Maar dat advies geef ik meestal als er geen beeld maar wel geluid is. zie: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

...Snap zelf niet eens wat het precies behelst die "hardware" die dus die hardware versnelling bij de weergave mogelijk zou kunnen ondersteunen....

Lees onderstaande tekst rustig door.

...af en toe de foutkreet krijg : over die golfvorm en te weinig geheugen...

Waarschijnlijk is dit probleem door het uitzetten van de hardware versnelling ook opgelost. Zeker weten doe ik het niet, maar de toekomst zal het uitwijzen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2020, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 23.12.2020 om 16:03 uur

Hallo Rob,
Veel dank voor de info betreft Hardwareversnelling wel of niet inschakelen.
Nu begrijp ik het.
De help functie van Magix is best wel erg karig daarover?
Dit vond ik: '

Hardwareversnelling bij weergave, indien mogelijk: hier kunt u instellen dat bij de weergave de hardwareversnelling standaard geactiveerd moet zijn, als uw systeem dit ondersteunt.

Hardwareversnelling bij export, indien mogelijk: hier kunt u instellen dat bij de export de hardwareversnelling standaard geactiveerd moet zijn, als uw systeem dit ondersteunt"

Voor een redelijke videoleek als ik niet echt duidelijk.
Dankzij jouw info in je antwoord nu wel.
Nogmaals dank.
Fijne kerst en alvast een mooi video nieuwjaar.

Aart Marchal

Bol schreef op 23.12.2020 om 17:36 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de uitleg ten aanzien van de hardware versnelling voor u duidelijk en begrijpend is overgekomen.

Prettige feestdagen en een beter gezond 2021.

Groet, Rob

Keep It Safe

PC -1-

PC -2-