Positieteller bij Audio Cleaning Lab 2013

dsjjroodsant schreef op 19.11.2012 om 11:31 uur

In het vorige programma van Audio Cleaning Lab had u onder het beeld van de geluidsopname een positieteller of positieaanduider staan, die exact de plaats aangaf van de indicator, zodat je precies kon zien vanaf welke positie te moest gaan bewerken, bijv. knippen en tot welke positie je moest gaan bewerken, bijv. knippen. Dus zag je precies wat het te bewerken gedeelte was. Dat was een extra aanduiding, maar wel heel precies. Tot op de seconde. Nu hebt u alleen nog maar de aanduiding bovenin het beeldscherm en die is veel onzuiverder. Dat werkt niet plezierig. Of, of hebt u "ergens" toch nog een mogelijkheid om die exacte positiebepaling tevoorschijn te halen en dus te zien. Want het wegvallen van deze aanduider is wel erg jammer. Het werkt niet aangenaam, zeker, omdat het bij mij om "preken" gaat, dus uitgesproken redenen. En dat luistert soms tot op het woord.

Graag uw aandacht voor dit probleem.

 

Bij voorbaat hartelijk dank.

 

Ds. J.J. Roodsant

Reacties

RiViS schreef op 19.11.2012 om 15:09 uur

Beste Ds JJ,

De maataanduiding staat standaard op uren/minuten/seconden. Via Opties/ Maateenheden zou je bv kunnen kiezen voor milliseconden, dan krijg je al een onderverdeling. Met het Plus (+) teken rechts onder het beeld kun je ook nog verder inzoomen, zodat je tot op fracties van seconden nauwkeurig kunt werken. Bovenin het venster kun je zien op welk deel van de opname is ingezoomd. Daar kun je overigens ook met de muis het in te zoomen deel bepalen.

groet,

Rijk

dsjjroodsant schreef op 26.11.2012 om 08:20 uur

Hartelijk dank voor het antwoord. Ik heb de maatindeling direct aangepast, maar blijf het probleem houden, dat ik voor de goede positie van de aanduider in het geluidsmateriaal streepjes moet gaan tellen na het aangegeven getal om, na het aanklikken van bijv. knippen, die positie daarna opnieuw uit te tellen. Voorheen stond die aanduiding helder onder de afbeelding van het geluidsspoor en kon je de aanwijzer na het aanklikken van "knippen" slepen tot dit getal was bereikt. Dat werkte veel sneller, gemakkelijker en zekerder.

Is een aanpassing van het programma niet mogelijk, zodat "ergens" de positie van de aanduider af te lezen is?

Dat zou echt een verbetering zijn.

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw welwillende aandacht.

 

Ds. J.J. Roodsant