pop-up werkt niet

jtdhsum schreef op 12.12.2014 om 11:32 uur

Ik ben met Magix Webdesigner premium versie 10 test webpagina's aan het maken op mijn DELL computer met windows 7 prof. 64 bits.

Oefenen met de mogelijkheden voordat ik een nieuwe website bouw. Daartoe heb ik uit het thema "design" één pagina genomen en daarin mijn foto's en teksten gezet. Deze ene pagina kan ik previewen en ziet er goed uit.

Eén van de foto's heb ik heel erg verkleind  en wil ik gebruiken als pop-up. Daartoe heb ik onder de head sectie de foto geplaatst, onder de nav. balk. De gebruiksaanwijzing via 'hulp' geraadpleegd en uitgeprobeerd.

Procedure daarin is:

1. Open pg en lagen galerie

2. klik op nwe laag, geef de naam van de nwe laag, klik op 's'

3. teken een rechthoek, vul met kleur, geef schaduw, maak tekstveld, vul met tekst, klik weer op 's'

4. Open webeigenschappen, tabblad 'mouse-over' vink aan toon pop-up,

5. preview kan ik in deze mail niet laten zien via een in te voegen scrteenshot. Of kan dat wel ergens anders?

De eerste poging lukte meteen!    Maar,     toen ik er mee ging spelen, effecten uitproberen zoals in de introductie website, lukte het niet meer. De pop-up verschijnt niet meer, wat ik ook doe, of probeer. Zelfs een geheel andere webpagina, uit een andere thema, daaruit een foto genomen en de pop-up procedure erop toegepast: geen enkel resultaat! Raar en frustrerend, maar dat komt vaker voor. Blijven proberen, maar deze keer lukt het NIET!

Vraag is natuurlijk: wat doe ik niet goed!

Ik heb webdesigner via configuratie scherm hersteld , zelfs de hele software opnieuw geïnstalleerd. MAAR, pop-up werkt niet meer.

Graag advies

Joh

Reacties

Nog 0 reacties - Schrijf de eerste reactie