Plug-ins werken niet of niet volledig in video de luxe MX.

wim-reijerse schreef op 29.09.2011 om 00:32 uur

Probleem met de plugins  in VdL MX. Heroglyph werkt helemaal niet. Prodad adorage en vitascene werken de overgangen niet, kan alleen de filters gebruiken. Heb van vitascene de pro versie 2 aangeschaft. Dit alles terwijl de nieuwe plugins van effecten en overgangen wél door VdL 17 wordt herkend. Waarschijnlijk een foutje in de software van MX ? Ik moet toch de programma's gewoon kunnen gebruiken, van Adorage heb ik bijna de gehele serie aangeschaft ! Nu ben ik genoodzaakt de oude software te gaan gebruiken! Is er een oplossing ?

Reacties

lucky_me schreef op 29.09.2011 om 02:36 uur

Hallo

Voor het probleem met Heroglyph vond ik een antwoord op de franse infosite. Dit kopieer ik hieronder samen met de link die de oplossing zou moeten zijn van je probleem.

Bonjour,

Certains d'entre vous ont constaté un dysfonctionnement de Heroglyph (livré avec une version antérieure de Vidéo Deluxe.

Pour corriger ce problème le support a publié une note ici

http://support2.magix.com/customer/fr/node/140631

Merci à Abba de m'avoir communiqué l'info

Par contre pour l'instant je n'ai pas de réponse pour les effets visuels qui ont manifestement disparus de la version MX

Cordialement

Gilbert

dus; gaan naar  http://support2.magix.com/customer/fr/node/140631

daar kan je Heroglyph actualiseren door te klikken op de aangegeven link.

mvg

Luc

wim-reijerse schreef op 29.09.2011 om 12:53 uur

Ontzettend bedankt Lucky voor je tip. Heb zojuist kunnen actualiseren en Heroglyph werkt nu met video de luxe MX, nu alleen nog een oplossing voor Prodad.

groeten Wim.

wim-reijerse schreef op 29.09.2011 om 23:22 uur

Het probleem is opgelost. Ten eerste voor heroglyph heb ik kunnen actualiseren volgens de tip van Lucky_me en de rest van de plugins kwam ik via het actualiseren van VdL 17 erachter hoe de plugins nu werken in de programma's van Magix. Ze staan bij extra overgangen en dan moet je dit slepen naar de overgang en daarna zoals gewend klikken op instellingen etc .....

joma4950 schreef op 09.02.2021 om 15:46 uur

Ik werk met magix 17. Heb prodad er wel op staan maar krijg in Magix niet het icoontje die ik naar de clip moet slepen. Staat ook niet zoals eerder wel in het rolmenu.Staat wel prodad en dan prodad adorage. als ik die aanklik gaat prodad direct lopen.Kan dus niets naar de clip slepen. Of heb een verouderde versie die allen op Magix 15 is te gebruiken.

joma4950 schreef op 09.02.2021 om 15:48 uur

In Magix 15 werkte het perfect.

Bol schreef op 09.02.2021 om 18:56 uur

@joma4950

Hallo Joma

U stelt een vraag in een topic uit september 2011. U zal daar vast een bedoeling mee hebben, kunt u zich verder verklaren.

U schrijft, dat proDaD Heroglyph perfect werkt in VDL 15 . Bedoelt u hiermee VDL 15 uit 2009 of VDL 2015 uit 2014. Ik kan mij nog wel herinneren, dat proDaD Heroglyph 4.0 als bonussoftware bij VDL 2014 premium werd meegeleverd. Waarschijnlijk zou deze niet meer goed werken in VDL 2016 of hoger, omdat proDaD Heroglyph 4.0 een 32bits programma is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 10.02.2021 om 21:32 uur

Sorry maar ik heb Magix 16 premium. Ik dacht 17. 😡 Ik krijg geen twee aparte scenes te zien.Het blijven twee dezelfde en krijg er geen overgang tussen wat eerst wel het geval was. In het verleden shoof ik twee scenes over elkaar en ging daarna naar prodad waar ik een icoontje naar de A/B overgang sleepte. Als ik dan de overgang A/B selecteer kwam er een rolmenu met meer mogelijke overgangen en daar stond dan ook prodad bij. Dan klikte ik instellingen aan en kon mijn keuze uit heel veel mogelijkheden kiezen. Maar ik krijg het icoontje niet meer in het tabblad effecten. als ik prodad aanklik komt er onder te staan proDAD adorage. klik ik hierop gaat het direct naar het voorbeeld scherm waar je van alles kunt doen. A en B zijn dezelfde scène en het lukt mij niet om twee te krijgen waar ik mijn effect tussen wil hebben.

joma4950 schreef op 10.02.2021 om 21:36 uur

Dit krijg ik steeds.

Bol schreef op 10.02.2021 om 21:55 uur

@joma4950

Hallo Joma,

Zoals ik u afbeelding zie, dan komt deze niet uit VDL 2016 maar uit VDL 2017 of hoger. Om u een goed antwoord te kunnen geven, moet ik wel u werkelijke VDL versie weten, Ga naar hulp / over Magix Video deluxe. Hier kunt u zien wat voor VDL versie u hebt.

Volgens is proDAD adorage uit VDL MX niet compatibel in VDL 2017 of hoger.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 12.02.2021 om 17:05 uur

Ik ben er uit. Het werkt op mijn oude pc met W 7. En niet met W10 en M 17

Bol schreef op 12.02.2021 om 17:30 uur

@joma4950

Hallo Joma,

Fijn om te lezen, dat u probleem is opgelost door terug te gaan naar Windows 7. Als u met deze PC veel op het internet zit, moet u wel goed opletten, want Windows 7 wordt niet meer ondersteund door Microsoft.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 12.02.2021 om 17:58 uur

Een ieder bedankt voor de info.

mi-bo schreef op 12.02.2021 om 18:23 uur

@joma4950

Beste Johan.

Een vraag , onder Windows 7 heb ik regelmatig een update heeft U dat ook.(gisteren waren er nog 3 stuks)

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.02.2021 om 18:28 uur

Ik@joma4950

Hallo Joma,

Kijk eens op Microft ondersteuning

Hier een stukje uit Micosoft ondersteuning

Zie ook eens deze link

Succes, Rob

Aanvulling op 12-02-2012 om 19:38 uur

Ik vind het jammer, dat @mi-bo geen bewijs aanlevert, waaruit zijn 3 updates bestaat. Zolang dat bewijs uitblijft, adviseer ik alle forumleden heel voorzichtig te zijn met Windows 7 op het internet te surfen.

Zie ook RTLnieuws

Laatst gewijzigd door Bol op 12.02.2021, 19:40, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.02.2021 om 21:05 uur

@Bol

Beste Rob.

Zo spoedig als er weer een update is voor Windows 7.

Zal ik het U berichten.

M.vr.gr

Bol schreef op 12.02.2021 om 21:28 uur

@mi-bo

Beste Michael,

Ik verneem het wel van u. Tot die tijd adviseer ik, andere forunleden om voorzichtig te zijn met gebruik van Windows 7 home editie en internet.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.02.2021 om 21:42 uur

@Bol

Beste Rob,

Uw schrijven "Maar ja, je hebt altijd uitzonderingen. Ik heb na 14-01-2020 geen Windows 7 updates meer ontvangen op mijn oude PC. Zelfs voor Microsoft Office 2007 krijg geen updates meer."

Hier mijn schrijven

Hier kunt U zien dat Ik geen sprookjes schrijf.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.02.2021 om 23:13 uur

@mi-bo

Hallo Michael,

Het volgende heb ik gevonden op de Microsoft site, dat het Windows-hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke software (MSRT) geïnstalleerd moet worden / zijn op de PC.

Vanaf mei 2020 wordt de MSRT uitgebracht op kwartaalbasis. Dit was bij mij (nog) niet bekend. Lees ook deze link. Zelf gebruik ik mijn Windows 7 64bits PC niet meer, omdat ik geen risico's wilt lopen en er verouderde PC componenten in zitten, wat niet vooruit te branden zijn.

Bedankt voor uw gegeven informatie. Ik ga mij hier zeker verder in verdiepen.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.02.2021 om 11:26 uur

@mi-bo

Hallo Michael,

Ik heb mij nog eens grondig verdiept in het updaten van Windows 7 en ben tot de volgende conclusie gekomen.
De updates, die u nu steeds ontvangt voor Windows 7, is een onderdeel van Windows Update. Windows Malicious Software Removal Tool (MSRT) helpt u alleen maar om schadelijke software van uw PC te verwijderen, dat vergelijkbaar is met Malware Detectie.

Echter, voor Windows 7 worden vanaf 14-01-2020 geen Patches en / of beveiligingsupdates meer uitgebracht, zoals bij u (nog) wel het geval is voor Microsoft Office 2010 32bits.

Zie hiervoor de onderstaande links:

Daarom, blijf ik bij mijn eerdere gegeven advies: "Zeer voorzichtig te zijn, als u surft op het internet onder Windows 7" .

Met vriendelijk groet, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.02.2021 om 14:39 uur

@Bol

Beste Rob.

Daar ik niet op internet surf met Windows 7, en het alleen gebruikt voor mijn hobby Magix Programma's te gebruiken om mooie reportages te maken.

Een goede antivirus programma heb en Spyhunter5 gebruik, zie ik geen problemen om ook Windows 7 te gebruiken,net zoals velen MAGIX gebruikers met meer mogelijkheden dan wat nu geboden wordt.

Ik kan de keuze van Joma4950 goed begrijpen

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.02.2021 om 15:43 uur

@mi-bo

Hallo Michael,

Als een doorgewinterde PC gebruiker, kan ik de keuze van @joma4950 heel goed begrijpen. Maar, daar gaat het eigenlijk niet om, maar wel op uw bewering, dat Windows 7 nog steeds ondersteund zou worden d.m.v. patches en beveiligingsupdates, daar heb ik u een gedegen en onderbouwd antwoord opgegeven. Maar daarvan vind ik uw antwoord niets terug. Natuurlijk is een betrouwbare antivirus programma's aan te raden, maar dat houdt nog niet in, dat u zondermeer veilig op het internet kan surfen. Het is dus weldegelijk aan te raden om het Windowsstuurprogramma en andere programma's up-to-date te houden, zodat er geen lekken ontstaan voor hackers. U spreekt over: "zoals velen Magix gebruikers". Maar een weldenkende computergebruiker / Magix gebruiker, zou veiligheid boven alles moeten stellen. Zeker in deze tijd van Cyberaanvallen. Daarom blijft mijn advies overeind staan om: "Zeer voorzichtig te zijn, als er gesurft wordt op het internet onder Windows 7 besturingssysteem".

Hierbij wens ik u een fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2021, 15:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-