Na een update van windows 10 krijg ik in het pro x programma geen beeld meer op de monitor. Als er een clip loopt werkt alles normaal dus wel geluid maar geen beeld. Versie pro x is 2020. Programma opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft.
Hebt u al een nieuwe PC aangeschaft en hebt u ook al gekeken of bij u de laatste Videokaart drivers zijn geïnstalleerd, zo niet ga dan naar de fabrikant van uw kaart. B.V. https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/
Dank voor de reacties. Heb geen nieuwe pc aangeschaft maar heb inmiddels wel ontdekt dat het aan de videokaart ligt. Deze Nvidia kaart ondersteund inmiddels niet meer de hardware rendering in magix pro x. misschien weet iemand wat de minimum eisen zijn om 4k video wel goed te kunnen verwerken in magix pro x. Ik denk er nu aan mijn systeem te vervangen inclusief de nieuwste versie van pro x.
rek de tijdlijn eens uit naar bv 5 frames of 1 seconden, dan kunt U zien wat er aan de hand is, vermoedelijk zijn er open stukken(niet goed aangesloten), staat het magneetje, (hoefijzer)wel geactiveerd, dit heeft als voordeel dat projecten goed aansluiten.
Wat ook te proberen is, als 2 projecten tegen elkaar staan en dit is bv verweg tegen verweg dan is dit een springer, door beelden over elkaar heen te schuiven wordt dit met een fade opgelost.
Wanneer ik iets onverklaarbaars heb met een filmfragment, dan verwijder ik het filmfragment in zijn geheel en sla het filmproject op onder een andere naam. Dan start ik het MVP projectbestand met de nieuwe naam weer op en plaats het filmfragment opnieuw terug.
Ik worstel nog steeds met het toepassen van NewBlue effecten in ProX14, als ik een effect toepas verschijnt onder in de tekst preload proces loopt... en dat kan enkele keren verschijnen en het effect wordt schokkerig weergegeven. Zijn dit dan toch de problemen van mijn videokaart AMD Radeon(TM) R9 200 series ook als ik alles op CPU zet bij instelling apparaat opties. Graag je reactie en alvast dank voor je advies
Als ik naar de gegevens kijk die op de Magix ProX14 staat zou mijn videokaart onvoldoende zijn.
Aanschaf van een nieuwe PC zit er voorlopige voor mij niet in eventueel wel een aanbevolen kaart die Magix
adviseert. Vraag blijft of mijn PC dat aan kan. Ik heb een MSI Z97 PC Mate MS 7850 moederboard en ik denk nodig AMD Radeon RX 6600 of AMD RX 470. Blijft de grote vraag werkt dat met elkaar? Nogmaals dank voor je info groet;Paul
Voor zover ik het hiervandaan kan bepalen, is uw videokaart AMD Radion (TM) R9 200 het probleem. Aangezien ik niets afweet van AMD kaarten, adviseer ik u om uw vraag te stellen bij een gerenommeerde computerbedrijf, die AMD videokaarten verkoop. U zou eventueel de support van Coolblue kunnen raadplegen. Vanavond zal ik voor u nog wat research werk doen. Mocht ik een antwoord weten, dan laat ik het u weten.