Reacties

Bol schreef op 29.08.2022 om 13:31 uur

@kingpin

Hallo Kingpin,

Hebt u al een nieuwe PC aangeschaft en hebt u ook al gekeken of bij u de laatste Videokaart drivers zijn geïnstalleerd, zo niet ga dan naar de fabrikant van uw kaart. B.V. https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/

Zie eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.08.2022 om 13:31 uur

@kingpin

Misschien heeft iets aan deze link

https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

Sc6

Michael

kingpin schreef op 29.08.2022 om 18:11 uur

Dank voor de reacties. Heb geen nieuwe pc aangeschaft maar heb inmiddels wel ontdekt dat het aan de videokaart ligt. Deze Nvidia kaart ondersteund inmiddels niet meer de hardware rendering in magix pro x. misschien weet iemand wat de minimum eisen zijn om 4k video wel goed te kunnen verwerken in magix pro x. Ik denk er nu aan mijn systeem te vervangen inclusief de nieuwste versie van pro x.

Bol schreef op 29.08.2022 om 18:21 uur

@kingpin

Beste Kingpin,

Ik kan u hiervandaan niet zeggen of uw huidige PC nog wel in aanmerking komt om een upgrading, zodat u 4K video op een redelijke manier kan bewerken.

Wat is nu uw huidige PC configuratie.

  • Wat is het besturingssysteem W10 of W11
  • Welke processor
  • Hoeveel RAM geheugen
  • Grafisch kaart
  • Wat is u opslag HDD, SSD of M.2 SSD

Hieronder zie u een afbeelding wat voor minimale systeemeisen er gesteld wordt aan Pro X14

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Veltman schreef op 08.09.2022 om 11:49 uur

Goede morgen

Ik heb bij mijn laatste montages in ProX14 tijdens het monteren dat er af en toe een zwart frame voorbij flitst

wat overigens na rendering na meer zichtbaar is? Toch wel hinderlijk bij het monteren, wat zou dat kunnen zijn?

Mvg Paul

mi-bo schreef op 08.09.2022 om 11:54 uur

@Paul-Veltman

rek de tijdlijn eens uit naar bv 5 frames of 1 seconden, dan kunt U zien wat er aan de hand is, vermoedelijk zijn er open stukken(niet goed aangesloten), staat het magneetje, (hoefijzer)wel geactiveerd, dit heeft als voordeel dat projecten goed aansluiten.

Sc6

Michael

Bol schreef op 08.09.2022 om 12:59 uur

@Paul-Veltman

Hallo Paul,

Probeer het eens met de frametable opnieuw aanmaken. Klik op de rechtermuisknop en kies dan voor Frametable (nieuw) aanmaken.

U kunt kiezen om uw gehele project de frametable opnieuw laten aanmaken of per filmfragment.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

veltman2 schreef op 08.09.2022 om 14:27 uur

Dag Rob,

Je advies uitgevoerd helaas geen succes. Het zijn zker geen open gaten want het gebeurt midden in het shot.

mi-bo schreef op 08.09.2022 om 15:03 uur

@veltman2

Wat ook te proberen is, als 2 projecten tegen elkaar staan en dit is bv verweg tegen verweg dan is dit een springer, door beelden over elkaar heen te schuiven wordt dit met een fade opgelost.

Sc6

Michael

Bol schreef op 08.09.2022 om 16:44 uur

@veltman2

Hallo Paul,

Wanneer ik iets onverklaarbaars heb met een filmfragment, dan verwijder ik het filmfragment in zijn geheel en sla het filmproject op onder een andere naam. Dan start ik het MVP projectbestand met de nieuwe naam weer op en plaats het filmfragment opnieuw terug.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Veltman schreef op 14.09.2022 om 11:57 uur

Hallo Rob,

Ik worstel nog steeds met het toepassen van NewBlue effecten in ProX14, als ik een effect toepas verschijnt onder in de tekst preload proces loopt... en dat kan enkele keren verschijnen en het effect wordt schokkerig weergegeven. Zijn dit dan toch de problemen van mijn videokaart AMD Radeon(TM) R9 200 series ook als ik alles op CPU zet bij instelling apparaat opties. Graag je reactie en alvast dank voor je advies

Paul Veltman

 

Bol schreef op 14.09.2022 om 13:13 uur

@Paul-Veltman

Hallo Paul,

Zoals ik al eerder opmerkte, is uw PC / laptop ca. 9 jaar oud.

Maar wat is uw PC / Laptop configuratie:

  • Welke type Processor Intel / AMD
  • Hoeveel RAM geheugen
  • Wat is de precieze naam van uw Grafisch Kaart
  • Wat is de opslag HDD of SDD schijven

Wat nog zou kunnen proberen is dit:

  • klik met rechtermuisknop op het bliksemschichtje
  • zet een vinkje bij: Resolutie reduceren en Framerate reduceren
  • u zou ook eventueel Proxy-objecten kunnen gebruiken. (

Al deze instellingen hebben geen invloed op uw eindresultaat

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.09.2022, 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.09.2022 om 13:27 uur

@Paul-Veltman

Hallo Paul,

Hier nog een aanvulling. U zou ook met Proxy bestanden kunnen gaan werken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Veltman schreef op 14.09.2022 om 21:40 uur

dag Rob, hier nog even mijn PC gegevens:

Processor Intel(R)Core(TM)CPU 3.40 GHz 3.40 GHz

Ram 16 Gb Type 16 bits

AMD Radion (TM) R9 200 Series

Als ik naar de gegevens kijk die op de Magix ProX14 staat zou mijn videokaart onvoldoende zijn.

Aanschaf van een nieuwe PC zit er voorlopige voor mij niet in eventueel wel een aanbevolen kaart die Magix

adviseert. Vraag blijft of mijn PC dat aan kan. Ik heb een MSI Z97 PC Mate MS 7850 moederboard en ik denk nodig AMD Radeon RX 6600 of AMD RX 470. Blijft de grote vraag werkt dat met elkaar? Nogmaals dank voor je info groet;Paul

 

mi-bo schreef op 14.09.2022 om 21:56 uur

@veltman2

Als U zeker wilt weten of de Pc geschikt is voor MVPX 14.

Volg deze link

https://www.magix.info/nl/support/interview/

Begin bij video,, dan Pc gegevens invullen, en vragen voor systeemcheck.

Dan weet U zeker waar het probleem zit van geen beeld

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m beter verwoorden

Bol schreef op 14.09.2022 om 22:50 uur

@Paul-Veltman

Hallo Paul,

Voor zover ik het hiervandaan kan bepalen, is uw videokaart AMD Radion (TM) R9 200 het probleem. Aangezien ik niets afweet van AMD kaarten, adviseer ik u om uw vraag te stellen bij een gerenommeerde computerbedrijf, die AMD videokaarten verkoop. U zou eventueel de support van Coolblue kunnen raadplegen. Vanavond zal ik voor u nog wat research werk doen. Mocht ik een antwoord weten, dan laat ik het u weten.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-