Plots dvd maar 4500 mb groot

adhoc schreef op 07.06.2021 om 17:08 uur

Plots wanneer ik een film op dvd van 4,7 gb geeft magix de luxe aan dat de dvd maar 4500 mb groot is. Dus de film past niet op de dvd. Is er iemand die hier voor een verklaring heeft. Heb Windows 8.1 er al opnieuw gezet en ook magix de lux en ook al een losse dvd writer aangesloten. Maar.het probleem blijft bestaan. WIE HELP MIJ en heeft de oplossing.

gr Ad

Reacties

mi-bo schreef op 07.06.2021 om 17:36 uur

@adhoc

Beste Ad.

.u heeft een project op de tijdlijn staan.

Ga naar rechtsboven ,klik midden icoon aan.,branden,dvd,dan wordt het in een map gezet

dan optie dvd branden hier ziet U encoder-instellingen staan.

klik hierop gaat scherm open

 

.dan bitrate aanpassen, dan wordt het aangepast en kan het wel op een dvd worden gebrand.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m meer info PNG

adhoc schreef op 07.06.2021 om 18:07 uur

Dank voor antwoord, maar dat had ik ook al geprobeerd,maar de 4500 mb blijven staan.

 

mi-bo schreef op 07.06.2021 om 18:23 uur

@adhoc

Beste Ad.

Dank voor uw feedback.

Als u helemaal naar links heeft geschoven dat is het maximale wat op een dvd kan worden gebrand,(hoelang is de duur van het project)er is een mogelijkheid tot splitsen (biterate aanpassen)dan worden er 2 dvd's van gemaakt of een dual-layer gebruiken dat is 8 Gb.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bushflyer schreef op 07.06.2021 om 19:23 uur

@adhoc

Je vroeg om een verklaring 😉. Hier is 't ie: Opslagmedia (harde schijven, CD's, DVD's e.d.) hebben altijd een bruto grootte (wat de fabrikant opgeeft) en een netto capaciteit (wat er overblijft als Windows hem in gebruik heeft genomen). Windows gebruikt ook een zekere hoeveelheid schijfruimte voor zichzelf.
Zie hieronder de gegevens van m'n harde schijf van 1 Tb (bruto). Blijft 931 Gb van over.

Gr., Jaap

Bol schreef op 07.06.2021 om 19:54 uur

@adhoc

Hallo Ad,

Ik heb een vermoeden, dat er hier sprake is van een denkfout. U hebt een filmproject, dat groter is dan 90min. (4489MB). In mijn voorbeeld hebt mijn filmproject een grote van 5704MB.

Voor de bitrate aanpassing. (filmproject past niet op een DVD 4,7GB)

Na de bitrate aanpassing. (filmproject past wel nu op een DVD 4,7GB)

De bitrate is verlaagd van 6424 naar 4891. Nu pas mijn project op een DVD 4,7GB. Maar door de verlaging van de bitrate wordt ook de beeldkwaliteit lager.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-