Plaatshouder of widget

Rudy-Vanderpoorten schreef op 04.02.2021 om 19:50 uur

Bij het plaatsen van 2 verschillende widgets, een fotogalerie en een widget om je in te schrijven of zelfs een andere widget werkt 1 van beide niet meer. Verwijder ik echter 1 widget functioneert alles opnieuw. Mogelijk conflict in iFrame? zelfde functie aanspreken denk ik waardoor programma niet weet wat uit te voeren? Identificator invoeren misschien?

Groetjes Rudy.

Reacties

mi-bo schreef op 04.02.2021 om 20:21 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Beste Rudy,

Als U eerst de fotogalery maakt, en dit opslaan in de gemaakte map.

Dit weer open in MWD en plaatst dan het contact formulier.

Misschien werkt het wel op deze manier.

en daarna, opslaan in, exporteren, dan publiceren, wel zorgen dat de eerste pagina INDEX heet

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Rudy-Vanderpoorten schreef op 04.02.2021 om 20:30 uur

Dankjewel Michael,

Dit is wat ik reeds allemaal geprobeerd heb en ben nu opnieuw aan het proberen een nieuwe widget in te brengen wanneer de andere laatst geplaatste blijft staan en de eerste verwijderd werd. Maar ik denk eerder dat het een conflict in de acties zijn met name in de iFrame mode.

Groetjes Rudy.

mi-bo schreef op 05.02.2021 om 09:28 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Beste Rudy,

Daar Uw probleem " Maar ik denk eerder dat het een conflict in de acties zijn met name in de iFrame mode. "

is.

U heeft de oplossing van Bol ontvangen 25.01.2021 wat betreft een contactformulier maken,

zie https://www.magix.info/nl/forum/contactformulier--1265489/

lijkt mij het beste om te vragen of z'n bevriende kennis U verder kan helpen

Blijf gezond

Sc6

M.vr.gr

Michael

BeRo schreef op 05.02.2021 om 13:43 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Ik ben meestal alleen in het Duitse forum te vinden. Toevallig las ik vandaag over jouw probleem en ik denk dat je gelijk hebt....

Zeer waarschijnlijk is de identieke ID in 2 iframes de oorzaak van het probleem.
Post hier een kopie van beide iframe codes, dan kan ik even kijken en je misschien een hint geven. 🤓

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

Rudy-Vanderpoorten schreef op 06.02.2021 om 20:09 uur

Hey BeRo,

Om een contactformulier te maken gebruik ik DA-Formmaker maar omdat men steeds een formulier-weergave te zien krijg herwerk ik de code en kopieer de code in de body en head zoals aangegeven maar dit conflicteert soms wel eens. Heb nu de code aangepast en beide widgets werken. In bijlage de code aangepast zodat U deze direct kunt invoegen, wel de tekst gemarkeerd met # vervangen door jouw gegevens gegenereerd door de DA-Formmaker. Voor de 2e plaatshouder gewoon de gegenereerde code door de webdesigner laten staan!

Een voorbeeld van een inschrijving op een nieuwsbrief en om te plaatsen in een plaatshouder is te vinden op mijn site: http://www.orchidsinvivo.be/formemail_captcha.txt

Groetjes Rudy
 

 

Rudy-Vanderpoorten schreef op 06.02.2021 om 20:46 uur

Hallo Michael,

Het probleem lag niet echt bij de Designer maar eerder door een verkeerde </div> instelling en ook door de verkeerde meta-code geplaatst. Ondertussen heb ik de beide widgets aan de praat gekregen zonder problemen.Het is ook niet zo dat wanneer men gebruik maakt van programma's dat alles zomaar simpel op te lossen is zeker niet als je graag gebruik maakt van "eigen" aangepaste componenten. Op mijn site kun je een voorbeeld vinden hoe te gebruiken en te plaatsen in de plaatshouder.

Een voorbeeld om de widget aan te passen kun je vinden op: http://www.orchidsinvivo.be/formemail_captcha.txtJe moet wel eerst een formulier aanmaken in DA-Formmaker.

Een voorbeeld van de 2 widgets werkend zie je hier op deze link: http://www.orchidsinvivo.be/fotoreizen.htm

In elk geval hartelijk dank toch weer voor de hulp!

Groetjes Rudy.

mi-bo schreef op 06.02.2021 om 21:00 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Beste Rudy.

Dank voor Uw Feedback

Goed bericht dat Uw Website nu naar Uw wens is.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

BeRo schreef op 06.02.2021 om 21:00 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Blij dat alles nu loopt zoals je wilde. 🙂
Gefeliciteerd. 👍

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

Rudy-Vanderpoorten schreef op 06.02.2021 om 21:27 uur

Dankjewel BeRo,

Ik ben nu wel wat gewend inzake programmatie, maar op gebied van HTML ben ik er spijtig uitgegroeid geraakt maar na het exporteren in de documenten-map op mijn computer open ik het desbetreffende htm bestand in Visual Studio Code die men trouwens gratis kan gebruiken en deze editor ondersteund heel wat programmatietalen waaronder CSS, JavaScript, HTML, Python, Java, Azure, PHP enz. Was de laatste tijd meer actief in offline programmatie met C#.

Groetjes Rudy.

Rudy-Vanderpoorten schreef op 06.02.2021 om 21:34 uur

Dankjewel Michael!

Ik ben nu wel wat gewend en geef nooit op tot wanneer alles naar wens werkt. Maar normaal gesproken programmeer ik in C# en nooit meer in html, vroeger was in gewoon in Flash en ActionScript te programmeren, al lijkt JavaScript er wel veel op het is ondertussen zo geëvolueerd naar een volwassen programma dat ik niet meer mee ben en heb mij daarom JavaScript The Bible aangeschaft om wat sneller bij te zijn.Daarom ook dat ik de Designer lang geleden aanschafte toen nog Website Maker genaamd, omdat programmatie toch wel tijdrovend is en men meer dan 1 versie moet testen alvorens te bereiken wat men wil.

Groetjes Rudy.

Bol schreef op 06.02.2021 om 23:09 uur

@Rudy-Vanderpoorten

Hallo Rudy,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem door uw eigen inzet, maar ook mede mijn bevriende kennis, die u het DA-Formmaker (klik) hebt aangeraden, is opgelost. Heel veel succes en bedankt👍 voor deze terugkoppeling.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-