Pijl naar volgende menupagina werkt niet

unica schreef op 12.11.2020 om 16:45 uur

Video Deluxe 2021 Plus
Project: 17 films
Menu: 6 films per pagina.
In de preview gaat een klik op de pijl naar de volgende menupagina.
Bij de weergave van de gebrande DVD toont een klik op de pijl opnieuw de beelden van de eerste menupagina.
Een klik op deze beelden leidt wel tot de vertoning van de bijbehorende films (7 t/m 13, resp. 14 t/m 17).
Wat gaat hier fout?
Alvast bedankt voor de hulp.

Reacties

mi-bo schreef op 12.11.2020 om 17:23 uur

@unica

Beste Unica,

Laat ik een discussie opstarten wat tot een goed resultaat zal lijden ( leiden )

schrijft U over deze optie. als U op bewerken klik zie links boven en klik met de afstand bediening op een willige pijl speelt het dan wel af.( ik heb uiteraard geen 17 projecten staan maar wel 8 )

Heeft U in de navigatiebalk 3 hoofdstukken staan.

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

unica schreef op 12.11.2020 om 18:49 uur

Beste Michael,
Bedankt voor de reactie.
In de Preview kan ik met de afstandsbediening op de pijl klikken. Dan krijg ik de volgende menupagina.
Bij Bewerken staan 17 films in de Navigatiekolom.

Wat bedoelt u met "hoofdstukken"?

Mvg,
Arie (unica)

 

mi-bo schreef op 12.11.2020 om 19:37 uur

@unica

Beste Arie.

Dank voor Uw feedback.

Ik zie via PNG dat U eigen knoppen heeft gemaakt.

En zie in de Preview staan alle mappen onder elkaar.

Wat ik met hoofdstukken wilde zeggen.

Bv vakantie Spanje (3).

Vakantie Griekenland(3), enz,enz

Kan mij niet meer herinneren of er 10 tallen aangeklikt kan worden.

M.vr.gr

Michael

 

 

 

unica schreef op 12.11.2020 om 20:04 uur

Beste Michael,
Ik heb geen knoppen gemaakt.
Ik heb gebruikgemaakt van de standaardsjablonen van MAGIX Video deluxe 17 Plus.
Ik heb nooit gewerkt met hoofdstukken.
Met de voorgaande versies van MAGIX Video deluxe heb ik nooit problemen gehad.

Mvg,
Arie
 

mi-bo schreef op 12.11.2020 om 20:24 uur

@unica

Beste Arie.

Uw oproep gaat over MAGIX vdl 2021 Plus.,daar is ook door mij op gereageerd.

En nu laat U een voorbeeld zien van MAGIX vdl 17 Plus.

Waar zit nu precies het probleem ? ???

M.vr.gr

Michael

unica schreef op 12.11.2020 om 20:44 uur

Beste Michael,
Ik reageerde op de opmerking dat ik zelf knoppen gemaakt zou hebben.
Omdat het gebruikte sjabloon niet in MAGIX Video deluxe 2021 Plus voorkomt, heb ik het sjabloon uit MAGIX Video deluxe 17 Plus gebruikt.
Verder ben ik doorgegaan met het project in MAGIX Video deluxe 2021 Plus.
Helaas: ik had beter door kunnen gaan met MAGIX Video deluxe 17 Plus.
Een probleem met dit programma is dat ik dan geen branders op mijn nieuwe Acer laptop kan vinden.
Overigens heeft het gebruik van sjablonen uit MAGIX Video deluxe 2021 Plus hetzelfde probleem.
Mvg,
Arie

Bol schreef op 12.11.2020 om 20:56 uur

@unica

Hallo Arie,

Download en installeer eens deze brandroutine vanaf https://my.hidrive.com/lnk/jHAqmebc#file Waarschijnlijk ziet uw nieuwe Acer laptop de branders nu wel.

Succes,

Rob (moderator / Forumlid)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.11.2020, 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.11.2020 om 21:11 uur

Hallo Arie,

Voor zover ik het nu kan beoordelen, hebt u diskmenu sjablonen vanuit VDL 17 plus of VDL 2017 plus gebruikt in VDL 2021 plus. Volgens mij zit hier uw probleem. Waarschijnlijk zijn de diskmenu's niet compatibel met elkaar.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

unica schreef op 12.11.2020 om 21:51 uur

Hallo Rob,
Hartelijk bedankt voor de tip om de brandroutine te downloaden.
Ik heb het project nu in MAGIX Video deluxe 17 Plus geladen en gebrand.
Alles werkt naar behoren!

Ik ga het project nu nog eens laden met een sjabloon uit MAGIX Video deluxe 2021 Plus en branden.
Het resultaat zal ik doorgeven.
Mvg,
Arie
 

mi-bo schreef op 12.11.2020 om 22:04 uur

@unica

Beste Arie,

een goed bericht dat aangedragen link voor brandroutine werkt voor Uw nieuwe Acer laptop en dat via MAGIX vdl 17 Plus de eerste dvd is gebrand,

en dit zal zeker via MAGIX vdl 2021 Plus ook gaan lukken.

Verder veel montage plezier met het mooie MAGIX vdl 201 Plus programma en Uw nieuwe Acer laptop.

M.vr.gr

Michael.

unica schreef op 12.11.2020 om 22:34 uur

Beste Michael en Rob,
Zoals ik al eerder heb geschreven heeft het gebruik van sjablonen van MAGIX Video deluxe Plus in dit programma hetzelfde probleem dat de pijlen niet werken. Er wordt steeds de eerste menupagina getoond.
Dit is nu ook weer gebleken nu ik een sjabloon uit MAGIX Video deluxe 2021 Plus heb gebruikt.

Ik stop met werken met MAGIX Video deluxe 2021 Plus. Ik heb me al eerder aan dit programma geërgerd, o.a. door de veranderingen van toetsencombinaties.

Overigens ben ik nog wel benieuwd waarom de pijlen niet werken zoals bedoeld.

Mvg, Arie

Bol schreef op 12.11.2020 om 22:56 uur

Hallo Arie,

Het doet mijn deugd om te lezen, dat uw probleem met de brander is opgelost door de correcte brandroutine voor VDL 17plus te installeren.

Nu uw volgende probleem, u hebt een project aangemaakt in VDL17plus 32bits uit 2010 en ingelezen in VDL 2021plus 64bits. Dit is niet mogelijk, omdat deze twee Video Deluxe programma's niet compatibel met elkaar zijn. Als u uw project opnieuw samenstelt in VDL 2021plus en een diskmenu aanmaakt, dan zal alles goed gaan.

Het is niet gek, dat na 10 jaar de toetsencombinaties veranderd zijn. Maar dat wendt zeer snel.

U schrijft: "vraagt Overigens ben ik nog wel benieuwd waarom de pijlen niet werken zoals bedoeld.". Dat komt omdat VDL17plus niet compatibel is met VDL 2021plus.

Groet,

Rob (moderator / forumlid)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.11.2020, 22:59, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

unica schreef op 12.11.2020 om 23:39 uur

Beste Rob,
Dit wordt een herhaling.
Ik heb het project geheel in MAGIX Video deluxe 2021 Plus gemaakt.
Inclusief een sjabloon uit dit programma.
Toen de pijlen niet bleken te werken, heb ik een sjabloon uit een vorige versie gebruikt.
Ook daarmee werkten de pijlen niet.
Nu ik het project opnieuw in MAGIX Video deluxe 2021 Plus met een sjabloon uit dit programma geladen en gebrand heb, werken de pijlen nog steeds niet.
Er blijft voor mij dus niets anders over dan terug te gaan naar de vorige versie, die ik dankzij u kan blijven gebruiken omdat de branders nu wel gevonden worden.
Dank daarvoor!
Mvg,
Arie
 

Bol schreef op 13.11.2020 om 00:00 uur

Hallo Arie,

Sorry, dat ik in herhaling viel, dan heb ik u verkeerd begrepen. Ik ben nu zelf een project aan het branden. Terwijl het brandproces aan de gang is, heb ik een vraagje aan u. Waar speelt u deze af is dit in een DVD speler of via een programma bv. VLC op uw Laptop

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2020, 00:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

unica schreef op 13.11.2020 om 00:18 uur

Hallo Rob,
Ik speel de MAGIX-project-DVD af op TV via een DVD-speler.
mvg,
Arie
 

Bol schreef op 13.11.2020 om 09:33 uur

Hallo Arie,

Vannacht ben ik nog wat aan het experimenteren geweest. Ik heb u probleem kunnen reproduceren. Dit lijkt mij een BUG in VDL 2021.

De menuknoppen (pijltjes) om naar een volgende menu te klikken doen het wel in het previewvenster van VDL 2021, maar wordt tijdens het brandproces niet correct mee gebrand.

Menu - Previewscherm VDL 2021

Menu - DVD scherm

Groet, Rob

aanvulling13-11-2020 om 9:47uur

In VDL 2016 wordt het diskmenu na het branden goed afgespeeld.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2020, 10:01, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

unica schreef op 13.11.2020 om 11:06 uur

Beste Rob,
Bedankt voor het onderzoek.
Precies wat ik ook bespeurde.
Het heeft mij veel tijd gekost om het project correct op een DVD te krijgen.
Dankzij uw tip om een brandroutine te installeren is het uiteindelijk wel gelukt met VDL 17 Plus.
Ik blijf erbij dat ik afstap van VDL 2012 Plus.
Het programma is erg instabiel. Plotseling worden er vreemde acties uitgevoerd; de muis begint willekeurig over het scherm te bewegen, enz.
Ik was tevreden met VDL 17 en voorgaande versies.

Ik ben benieuwd of MAGIX de bug (s) gaat verbeteren.
Mvg,
Arie

Bol schreef op 13.11.2020 om 11:23 uur

Hallo Arie,

Bedankt voor uw terugkoppeling. Uw probleem heb ik doorgeven aan Magix Support en gemeld, dat dit naar alle waarschijnlijk BUG 's zijn in:

  • VDL 2021 versie 20.0.1.73
  • Video Po X12 versie 18.0.1.89
  • Photostory 2021 versie 20.0.1.62

Ik wacht rustig het antwoord van Magix Support af. Zodra ik bericht terugkrijgt van Magix, laat ik het weten.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2020, 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

EM-Rijsdijk schreef op 05.01.2021 om 14:03 uur

Goedemiddag alle,

Met veel interesse deze post gelezen. Ook ik heb dit probleem nu aan de hand.

Rob jou post is van november, heb jij al wat meer gehoord over een oplossing ??

zie de reacties graaag

Bol schreef op 05.01.2021 om 14:23 uur

@EM-Rijsdijk

 Hallo Etienne,

Helaas, heb ik nog geen terugkoppeling gekregen van uit Duitsland, maar mijn vermoeden is, dat dit met een volgende update / patch wel gerepareerd zal worden.

Groet, Rob

Aanvulling: 05-01-2021 om 14:33uur

Zojuist een mailtje naar Magix Support gestuurd en gevraag wat de status van deze fout is.

Laatst gewijzigd door Bol op 05.01.2021, 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.01.2021 om 22:40 uur

@EM-Rijsdijk, @unica

Hallo Etienne en Unica,

Vandaag heb ik een terugkoppeling kregen van Magix Support. Dit is zijn antwoord.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.01.2021 om 22:41 uur

@EM-Rijsdijk, @unica

Hallo Etienne en Unica,

Vandaag 13 januari 2021 heb ik wederom een terugkoppeling gekregen van Magix Support. Zie onderstaand antwoord .

Ik ga er vanuit, dat dit bij de eerst volgende update / patch zal worden gerepareerd.

Groet, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

EM-Rijsdijk schreef op 24.01.2021 om 15:33 uur

@Bol, @unica

Goedemiddag,

Ik heb ook een melding gehad dat het probleem bekend was en dat men er mee bezig is.

gr.

Bol schreef op 03.09.2021 om 00:11 uur

Hallo @unica. @EM-Rijsdijk,

Op maandag 30 augustus hebt de nieuwste versie Magix VDL 2022 gelanceerd.

Zie: [klik hier].

Na het upgrade van VDL 2021 naar VDL 2022 heb ik gelijk het probleem of de pijl naar volgende menupagina weer werkt uitgeprobeerd, door een DVD te branden en dat blijkt zo te zijn. Ik heb wel het vermoeden dat hiervoor geen update / patch worden uitgebracht voor versie VDL 2021.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-