Photostory loopt steeds vast bij het inlezen van bestanden

jc.van.dinteren schreef op 04.11.2021 om 17:18 uur

Betreft Photostory 2022, incl laatste update. Bij het inlezen van 221 fotobestanden (maximale omvang 12 Mb) om een nieuwe diaserie te maken loopt het programma steeds vast. Programma-instellingen terugzetten naar standaardwaarden heeft geen enkel effect. Op het moment van inlezen is de gebruikte geheugenruimte 27%.

Ik krijg als melding: VCRUNTIME140.dll

Wie kan me helpen met een oplossing?

Reacties

mi-bo schreef op 04.11.2021 om 18:01 uur

@jc.van.dinteren

Beste Jacq.

De 221 foto bestanden is dat eigen productie zelf opgenomen met eigen foto/video apparaat.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

jc.van.dinteren schreef op 04.11.2021 om 18:08 uur

Beste Michael, het zijn eigen foto’s. JPG’s van oorspronkelijk RAW opnamen.

Met vriendelijke groet, Jacques

mi-bo schreef op 04.11.2021 om 18:29 uur

@jc.van.dinteren

Beste Jacques.

Dank voor Uw Feedback.

Gezien er zeer veel programmeer (bug)foutjes zitten in MFS2022 ,zou dit er ook weer één kunnen zijn.

Maar U schrijft over RAW opnamen, U weet dat deze bestanden zeer veel rekenkracht vraagt van de grafische (video)kaart en geheugen, misschien dat daar het probleem moet worden gezocht.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 04.11.2021 om 18:46 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Misschien is dit voor u de oplossing? Zie: https://www.magix.info/nl/forum/probleem-bij-opstart--1280352/#ca1695151

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 05.11.2021 om 08:49 uur

Beste Rob en Michael, hartelijk dank voor het meedenken!

Michael, de foto's die ik binnen wil halen zijn alle JPG's met dus als maximaal formaat 12 mb.

Rob, ik heb de cache verwijderd, maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Andere suggesties voor mogelijke oplossingen zijn meer dan welkom.

Met vriendelijke groet,

Jacques

Bol schreef op 05.11.2021 om 18:26 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Het is spijtig om te moeten lezen, dat uw probleem niet is opgelost door de Cache map te verwijderen. Wat u eens zou kunnen proberen om de laatste Microsoft Visual C++ 2015 - 2022 (X86 en X64) te downloaden en installeren. Zie: Microsoft Visual C++ Redistributable Laatste ondersteunde downloads

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 06.11.2021 om 11:34 uur

Hai Rob,

Nee, helaas geen enkel resultaat..... Vreemd genoeg lijkt het programma nu zelfs trager te worden bij het openen van mappen.

Met vriendelijke groet, Jacques

Bol schreef op 07.11.2021 om 15:17 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Wat u zou kunnen proberen is om videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Als u deze verwijderd hebt, dan worden de programma-instellingen op de standaardwaarden gezet, incl. uw persoonlijke instellingen. Tevens worden eventuele configuratiefouten hersteld.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 13.11.2021 om 17:12 uur

Beste Rob,

Vreemd genoeg is het videodeluxe.ini bestand op mijn computer nergens te vinden...Hoe dan ook, inmiddels functioneert het programma redelijk goed, zonder dat nu precies valt te ontdekken waar dat aan te danken is.... Maar goed, ik doe het er maar mee. Ik kan er mee uit de voeten. Nu maar hopen dat de bugs in het programma snel worden opgelost. Hartelijk dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet, Jacques

Bol schreef op 13.11.2021 om 17:55 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Allereerst moet Ik mijn verontschuldigingen aanbieden, want mijn gegeven antwoord is gebaseerd op Video Deluxe 2022 en niet op Photostory 2022. Hier de juiste afbeelding. U moet i.p.v. Videodeluxe.ini het Photostory.ini verwijderen.

U hebt waarschijnlijk wel via: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden gedaan. Maar goed Photostory 2022 fuctioneer weer naar behoren.

Nogmaals sorry voor het ongemak

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.11.2021, 18:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 13.11.2021 om 18:29 uur

Hai Rob,

dank voor je bericht. Dan ga ik dat bestand proberen te verwijderen. Wellicht dat dan de laatste kuchjes in het programma om zeep kunnen worden geholpen.

Met vriendelijke groet, Jacques

Bol schreef op 13.11.2021 om 20:26 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Succes met het verwijderen van het INI bestand. Maar, ik moet u wel wijzen op het feit, dat er nog kleine c.q. grote bugs in het Photostory 2022 zitten. Zelf loopt bij mij het programma ook regelmatig vast, die ik dan via Ctrl+Shift+Esc moet beëindigen. Zeer irritant.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-