Photostory DL 2021 opent niet

janrijs schreef op 16.09.2020 om 14:38 uur

Na problemen met export heb ik Ph. verwijderd, Windows update uitgevoerd en Ph opnieuw gedownload, geinstalleerd en aangemeld. Na openen komt 'Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt?' Ja. Dan komt een venster met 'Bestanden selecteren', maar die zijn niet aan te klikken. Je kunt alleen annuleren, waarna het geheel opnieuw start met dezelfde problemen. Wat te doen?

Reacties

mi-bo schreef op 16.09.2020 om 15:44 uur

@janrijs

Beste Jan.

UW oproep gelezen.

Schakel Uw antivirus eens uit,misschien wordt het daar tegen gehouden,bij Avast antivirus krijg ik namelijk een melding als er een probleem is, dit kan worden accepteert of niet.

Sc6

Michael (FM)

janrijs schreef op 16.09.2020 om 16:20 uur

Ik gebruik Windows Defender. Uitschakelen helpt niet: Ps klapt eruit.

janrijs schreef op 17.09.2020 om 09:28 uur

Helaas geen oplossing. Er zal niets anders opzitten dan met een tijdrovende klus te beginnen door Windows en alle software opnieuw te installeren😡

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 10:04 uur

@janrijs

Beste Jan,

Om te beginnen via C:\Programdata\MAGIX\Fotostory_2021 Deluxe de gehele map verwijderen.

ook via configuratiescherm programma MAGIX Fotostory 2021 Deluxe verwijderen als het daarin staat

Dan via

Volg voor de de-installatie onderstaande Probleemoplosser van Microsoft.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

download dit.

en alles wat met MAGIX Fotostory 2021 Deluxe te maken heeft verwijderen.

Daarna Pc afsluiten en opnieuw aanzetten.

Dan via

https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photostory/

de trial versie downloaden, uitpakken en registreren met serienummer bekend bij MAGIX,

Hoop dat het dan wel goed gaat,

Sc6

Michael ( FM )

Bol schreef op 17.09.2020 om 11:01 uur

Hallo Jan,

Hiervandaan zou ik niet kunnen zeggen waarom het bij u niet lukt om Photostory 2021 correct te installeren. Maar ik wil toch een aanvulling geven op het bovenstaand antwoord van Mi-Bo.

Magix Support adviseert om alles van voorgaande Photostory versies ook te verwijderen. Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnieuw-installeren-van-photostory-deluxe--670/

Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan zit er eigenlijk niets anders op, dan een hele schone Windows 10 installatie te doen.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 17.09.2020 om 11:16 uur

Het heeft jaren (redelijk) goed gewerkt. Ik ga eerst nog ff met jullie tips aan de gang. Hartelijk dank, Jan

janrijs schreef op 17.09.2020 om 11:23 uur

Hallo Rob, Ik stuit meteen op een probleem: "Microsoft Easy Fix-oplossingen zijn niet meer leverbaar"

Bol schreef op 17.09.2020 om 11:35 uur

Hallo Jan,

Dit is voor mij geheel nieuw, dat Microsoft Easy Fix-oplossingen niet meer leverbaar is. Ik heb het vermoeden, dat Magix Support dit ook niet weet, anders hadden zij dit zeker op hun Supportsite aangepast. Maar misschien kan ik u toch verder helpen. Stuur mij via een persoonlijk bericht uw emailadres en ik kan u dan het programmaatje van Microsoft toe mailen. Het is altijd te proberen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 11:37 uur

@janrijs

Beste Jan,

misschien heeft U hier meer succes mee

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 10:04 uur

M.vr.gr

Michael ( FM )

janrijs schreef op 17.09.2020 om 12:09 uur

Michael, dat ga ik nu eerst doen. Thx

janrijs schreef op 20.09.2020 om 17:33 uur

Ik wil jullie nog even meedelen dat mijn problemen zijn opgelost. Door allerlei handelingen kreeg ik steeds meer (Windows?) foutmeldingen, ik kon zelfs geen backup uitvoeren (wel een kopie). Uiteindelijk heb ik een schone Windows installatie uitgevoerd, daar oa Magix PS DL weer geinstalleerd en het project werkt. Ik heb nu mp4 gemaakt zoals rechtsboven bij Exporteren staat. Ik ontdek dat deze mp4 3,5GB is, terwijl ik met mijn vorige methode (zie boven) op 1,4GB kom. Is er een verschil in resolutie?

janrijs schreef op 20.09.2020 om 17:38 uur

Het geluid bleek te zwak, maar dat kwam door een ontbrekende Realtek driver. Ook zag ik nog dat een (staande) picture in picture (zoals je veel op tv ziet) niet goed werkt (bv geen zoom). Ik meen dat ik een keer een Magix filmpje heb gezien waarin dit werkt, maar hoe?

janrijs schreef op 20.09.2020 om 17:39 uur

Ik wil jullie danken voor het meedenken. Door de vele projecten die ik inmiddels heb gemaakt, heb ik aardig wat ervaring opgedaan. Graag zou ik wat aanbevelingen aan Magix doen, maar waar kan ik daarvoor terecht?

Bol schreef op 20.09.2020 om 17:46 uur

Hallo Jan.

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost, al was het wel een heel weg die u moest afleggen. Een schone Windows 10 en daarna weer alle andere programma's installeren is zeker tijdrovend. Maar goed u heeft nu ook een hele schone installatie.

Nu een antwoord op uw andere probleem, het kan kloppen, dat bij het exporteren met het pijltje rechts boven het MP4 bestand groter is dan als via het exportmenu. Bij de het pijltje rechtsboven, kijk Photostory waaruit uw project is opgebouwd. Als u hoge resolutie foto's / filmfragmenten gebruikt, zal dit een groter bestand opleveren, terwijl als u een via het exportmenu doet, dit zelf in de hand heeft.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2020, 17:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.09.2020 om 17:57 uur

Hallo Jan,

U kunt altijd uw aanbevelingen doen aan Magix Duitsland via: https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-