Reacties

mi-bo schreef op 25.02.2023 om 11:54 uur

@roger-vandenabeele

Hoi Roger.

Deze vraag is al eerder gesteld zie

https://www.magix.info/nl/forum/rand-rond-foto--1246871/#ca1550399

Wel mogelijk in Magix video Deluxe

Gr

Michael

Bol schreef op 25.02.2023 om 12:47 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

U kunt zeker ook in Photostory een witte of een gekleurde rand rondom een foto zetten.

Doe eens het volgende:

  • zet de gewenste foto op de tijdlijn op spoor 2
  • maakt u foto op de gewenste grootte
  • ga naar: Sjablonen / Decoratie / Testafbeeldingen en kies een kleur naar keuze
  • zet deze op spoor 1 en klik op negeren en op niet aanpassen
  • activeer spoor 1 en zet het op de gewenste grootte
  • activeer spoor 1 en 2 en groepeer deze met de gesloten schakelketting
  • zie filmpje

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 26.02.2023 om 10:39 uur

Dank je wel, werkt zoals gewenst.

Bol schreef op 26.02.2023 om 16:19 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

....Hoe kan ik een fijne witte(of gekleurde) rand rond een foto zetten...

Hier nog een manier om een gekleurde rand rondom een foto te zetten. Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.02.2023 om 21:31 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat het u gelukt is om een witte en/of een gekleurde lijn rondom een foto te zetten. Succes met het samenstellen van uw Slideshows.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 27.02.2023 om 17:09 uur

Goede middag,

het tweede filmpje is super, het maakt het ook mogelijk meerdere effecten en bewegingen te meken met de omkaderde foto, dank je wel.

Grt Roger

Bol schreef op 27.02.2023 om 17:43 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. U hebt met het effect Picture-In-Picture inderdaad meer mogelijkheden bijgekregen. Probeer ook eens de andere effecten.

Vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 27.02.2023 om 18:38 uur

Hello,ik hier nog eens, zopas een update gemaakt en wil nu de rand rond foto maken zoals in de tweede film, dit lukt niet meer,bij 'fx' en grootte .... en 'pip' intikken verschijnt enkel 'eigenschappen' en geen andere pictogrammen zoals in de voorbeeldfilm. ????

Grt. Roger

Bol schreef op 27.02.2023 om 19:05 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

U doet het zo:

  • klik op Fx (effecten)
  • type in het zoek vak Pip
  • zie filmpje

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 27.02.2023 om 20:02 uur

hello, zoals eerder geschreven, ik doe zoals getoond in film: fx en pip maar er verschijnt maar 1 pictogram nl. 'eigenschappen' de andere pictogrammen zijn niet te zien.

Grt. Roger

Bol schreef op 27.02.2023 om 21:25 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

Vraagje, kon u picture in picture voor de update wel vinden?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 27-02-2023 om 23:25uur

Picture-In-Picture maakt onderdeel uit van NewBlue Elements.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.02.2023, 23:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roger-vandenabeele schreef op 28.02.2023 om 09:28 uur

Goede morgen, voor de update stonden een tiental blauwe pictogrammen en een bruine (eigenschappen) nu enkel nog die bruine, ik heb die nog nooit geopend daar ik nog veel aan het leren ben (ik werkte vroeger met een ander programma) en gebruikte magix enkel voor eenvoudige montages.

Grt, Roger

Bol schreef op 28.02.2023 om 10:17 uur

@roger-vandenabeele

Hallo Roger,

Zeer vreemd, dat na het updaten van Photostory 2023 versie 22.03.146 naar 22.0.3.149 bij u de tiental blauwe pictogrammen zijn verdwenen. Waarschijnlijk moet u deze weer opnieuw downloaden en installeren.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-