Reacties

Bol schreef op 27.12.2017 om 22:50 uur

Hallo Patrick,

U kunt ook deze oplossingen proberen. zie: https://www.magix.info/nl/forum/fotostory-deluxe-2018-kan-programma-niet-afsluiten--1200499/

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 02.01.2018 om 13:34 uur

Dag Bol,

het bestand dat je vermeldt om te wissen, kan ik nergens terugvinden

mi-bo schreef op 02.01.2018 om 14:34 uur

Patrickpasar,

misschien een optie,via verkenner dit intoetsen C:\Programdata\magix\ dan wordt bij u in de lijst Fotostory 2018 zichtbaar.

kijk of bij blauwe optie installation ini geen beschadiging aanwezig is, ini verwijderen en opnieuw installeren ( mogelijk bij opstart gebeurt dit automatich )

Ook is het mogelijk via https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ inloggen mijn producten uncheck te doen bij de Pc\laptop die crash, en het programma opnieuw installeren , daarna via help extra programma installeren, en dan online actualiseren.

Mooie 2018 met veel montage plezier

Michael

Bol schreef op 02.01.2018 om 15:45 uur

Hallo Patrick,

Als je Photostory opstart en alles op de standaardwaarde terugzet, dan wordt het INI bestand verwijderd. Sluit Photostory af.

Open wederom de map C:\gebruikers\gebruikernaam\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2018_Deluxe

Voor het afsluiten Photostory

Opnieuw de map geopend

Succes,

Bol

Gewijzigd i.v.m. met verbeterd antwoord

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2018, 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 03.01.2018 om 18:22 uur

Dag,

al het bovenstaande advies uitgeprobeerd - niets helpt. ik vrees dat het verwijderen wordt en daarna opnieuw installeren zeker? hopelijk dan met meer succes

grtn patrick

Bol schreef op 03.01.2018 om 18:35 uur

Hallo Patrick,

Het is jammer, dat de antwoorden, die gegeven zijn, je probleem niet heeft verholpen.

Meer succes bij het her-installeren van Photostory Deluxe

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 03.01.2018 om 20:16 uur

Beste Bol,

zou ik misschien eerst mijn vorige versies 2016 - 2015 moeten verwijderen? dan heb ik straks misschien geen enkel werkbare versie meer?

thx patrick

Bol schreef op 03.01.2018 om 21:18 uur

Nee, dat hoeft niet. Het zijn allemaal stand alone programma's

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 19.01.2018 om 09:45 uur

Dag Bol,

ik heb alle instructies om het programma opnieuw te installeren gevolgd. Dit was opnieuw een grote klus. het prgrogramma Music Maker dat blijkbaar terzelfdertijd wordt geïnstalleerd heb ik na één volle nacht geannuleerd.

dit alles heeft helaas tot op heden nog geen oplossing gebracht, nog steeds krijg ik na enkele minuten een foutmelding en wordt het programma afgesloten

grtn patrick

mi-bo schreef op 19.01.2018 om 10:31 uur

Patrick,

Graag wil ik nog even meedenken,

Wat voor Pc / Laptop heeft U ,( type )

met welk Windows systeem werkt U,is deze up to date.

is antivirus en firewall goed bij gewerkt,

Is Uw Pc/ laptop niet besmet met Phishing mail,

wat voor Video ( grafisch kaart ) heeft U.

Heeft U niet eerder een trial versie van FotoStory 2018 de Luxe op Uw Pc/laptop geïnstalleerd gehad en is deze niet goed verwijderd.

Dit zijn allemaal opties die Uw MAGIX programma kunnen tegen werken

Groeten

Michael

Bol schreef op 19.01.2018 om 10:56 uur

Dag Bol,

ik heb alle instructies om het programma opnieuw te installeren gevolgd. Dit was opnieuw een grote klus. het prgrogramma Music Maker dat blijkbaar terzelfdertijd wordt geïnstalleerd heb ik na één volle nacht geannuleerd.

dit alles heeft helaas tot op heden nog geen oplossing gebracht, nog steeds krijg ik na enkele minuten een foutmelding en wordt het programma afgesloten

grtn patrick


Hallo Patrick,

Jammer dat het nog niet gelukt is om Photostory deluxe versie 2018 opnieuw en goed te installeren. U had het gratis programma Music Maker niet mee hoeven te installeren.

Persoonlijk, zou ik het nog eens als volgt proberen:

  1. De-installeert Photostory deluxe 2018 / Music Maker op de gebruikelijk manier via een programma verwijderen of wijzigen van Windows
  2. schoon uw PC op met bv. CCleaner. https://www.piriform.com/ccleaner/download
  3. Installeer Photostory deluxe 2018 opnieuw. Haal wel het vinkje weg bij Music Maker

Succes,

Bol

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 19.01.2018 om 15:48 uur

Dag Bol,

computer is een HP Z420 workstation - intel Xeon CPU E5-1620v2 3.7GHz - 64 bit

Windows 7 professional

16 GB RAM

NIVIDIA Quadro K600

geen trial versie eerder geïnstalleerd

wel de aangekochte versie nu voor de tweede keer geïnstalleerd en de vorige keer volgens uw instructies verwijderd

grtn, Patrick

Bol schreef op 19.01.2018 om 16:21 uur

Hallo Patrick,

Als ik zo naar de specificatie van uw PC kijkt, lijkt het mij, dat deze voldoende is om Photostory 2018 te kunnen draaien.

De NVIDIA Quadro K600 videokaart is uitgebracht op 18-06-2013. U kunt nog steeds de drivers hiervoor updaten via de site van NVIDIA .

Op 08-01-2018 is de laatste drivers hiervoor uitgebracht. zie:

Heeft u mijn antwoord van 19.01.2018 om 10:56 uur nog uitgevoerd?

Groet,

Bol

 

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2018, 16:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 19.01.2018 om 18:57 uur

Dag Bol,

nu  pas 'qualety time' :) ik zal eerst mijn videokaart updaten en daarna uw instructies van eerder vandaag toepassen. ik hou u op de hoogte,

groeten, patrick

patrickpasar schreef op 20.01.2018 om 13:39 uur

Dag Bol,

Habemus Magix !

het ziet er naar uit dat na alle interventies we eindelijk een werkende versie hebben.

nu reeds een weliswaar kleine test gedaan, maar het programma blijft werken en meldt geen fouten meer.

dank en groeten,

patrick

Bol schreef op 20.01.2018 om 14:33 uur

Hallo Patrick,

Het doet mij een genoegen, dat u eindelijk een werkende Photostory 2018 heeft. Heeft u ook al een actualisatie (update) uitgevoerd en ook de gratis download gedaan?

Dit is de laatste versie.

U kunt dit opvragen met de snel toetsen Alt+F1

Fijn weekend,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 21.01.2018 om 10:43 uur

hallo Bol,

bij het aanklikken van de actualisatie, blijft er nu een windows schermpje staan met als opschrift: .... waiting for application to terminate en dat staat daar reeds geruime tijd...

what next?

thx, patrick

Bol schreef op 21.01.2018 om 11:09 uur

Hallo Patrick,

Volgens mij geeft het schermpje aan, dat voordat er geüpdatet kan worden, Photostory afgesloten wordt. Waarom het niet goed afsluit, daar kan ik u hiervandaan geen antwoord opgeven. Dit kan nog van alles zijn. Ik zie wel dat het blijft hangen op 2 operations. Welke dat zijn kan ik ook hiervandaan niet zien.

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

  1. klik op Ctrl+Shift+Esc.
  2. klik op Magix Photostory en klik op beëindigend
  3. probeer het nog eens

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 21.01.2018, 11:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 21.01.2018 om 16:03 uur

Hallo Bol,

 

programma blijft maar vragen om een actualisatie uit te voeren .... blijft telkenmale op het schermpje waarvan ik u eerder de afbeelding doorstuurde

grtn patrick

Bol schreef op 21.01.2018 om 16:19 uur

Hallo Patrick,

Probeer eens het volgende:

  1. sluit alle draaiende programma's
  2. zet tijdelijk u internet security / virusscanner uit.
  3. start Photostory op als administrator. Dit doet u zo. Ga met de muis op de snelkoppeling staan en klik op de rechtermuisknop en kies dan: "Als administrator uitvoeren"
  4. Probeer het nu nog eens

Ik verneem wel van u

Succes,

Bol

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 21.01.2018 om 18:18 uur

Beste Bol,

alle instructies gevolgd - actualisatie startte niet meer automatisch - dan maar handmatig aangeklikt - vervolgens startte het download process - vervolgens sloot Magix en krijg ik terug het 'Magix Update Programm scherm' en 'waiting for application to terminate'

het wil dus voorlopig nog niet lukken

grtn patrick

Bol schreef op 21.01.2018 om 18:25 uur

Hallo Patrick,

Jammer, dat het ons niet gelukt is.

Ik moet u helaas doorverwijzen naar: Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php (inloggen verplicht) en stelt u vraag.

Zij kunnen u dan verder helpen.

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

patrickpasar schreef op 21.01.2018 om 18:59 uur

kan ik dit programma evt installeren op mijn 'nieuwe' Mac book Pro. werkt toch altijd veel stabieler dan windows.

Ook voor mijn professionele geluidstoepassingen (ProTools) gebruik ik uitsluitend Mac.

toch bedankt hoor voor jouw niet aflatende interacties,

grtn patrick

patrickpasar schreef op 21.01.2018 om 19:01 uur

ook op de Magix support link die je mij doorstuurt doe ik een onverwachte vaststelling : wanneer ik inlog krijg ik de melding dat ik nog geen geregistreerde producten heb. terwijl ik op mijn persoonlijke pagina meerder Magix geregistreerde producten zie staan. alleen op de support pagina's niets ??

patrick