Photostory 2021 deluxe overgangen haperen

gerard-lugtvd schreef op 12.03.2021 om 12:06 uur

Hoi, ik werk met Photostory deluxe 2021. Nu heb ik problemen met de overgangen . Deze haperen. Ik heb daarom mijn pc geupdate naar een i7-9700 met 32GB en 2 x 1 TB SSD en een 4TB Harddisk. Het enige oude is eigenlijk nog de videokaart die wel aan de minimale systeem eisen voor dit programma zou moeten voldoen. nl een NVIDIA Geforce GT 520 1024MB.

Windows 10 Pro is opnieuw geinstalleerd en daarna photostory 2021 deluxe geinstalleerd. Ook staan alle updates van windows erop. Maar de haperingen zijn er nog steeds

Ligt het nu aan een instelling in magix of kan het toch aan de videokaart liggen ?

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 12.03.2021 om 12:12 uur

@gerard-lugtvd

Beste Gerard,

Uw oproep gelezen , een GT kaart is meer voor te gamen, GTX kaart is meer voor kracht reken werk.

Vermoedelijk is dit Uw probleem

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 12.03.2021 om 12:26 uur

@gerard-lugtvd

beste Gerard,

Nog een aanvulling, deze optie is zeer belangrijk, met wat wilt U gaan doen

het kan ook zijn als hier de juiste instellingen zijn geactiveerd dat het wel goed werkt

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.03.2021 om 12:56 uur

@gerard-lugtvd

Hallo Gerard,

Ik laat het hier in het midden of uw NVIDIA Geforce GT 520 1024MB een gamekaart is. Voor zover ik het weet dateert uw Videokaart uit oktober 2011. Maar wordt nog wel steeds ondersteunt door NVIDIA. Hebt u ook al de laatste driver voor deze kaart geïnstalleerd?

Wat u ook zo kunnen doen is om naast de NVIDIA Geforce GT 520 ook de Intel (r) UHD Graphics 630 kaart in te schakelen. Kijk even in uw moederbordbeschrijving hoe u dit kunt / moet doen.

Wat u ook zou kunnen proberen, is Photostory 2021 op halve resolutie te zetten. Klik op de het hamburgertje (3 stippen) en zet een vinkje bij: Halve resolutie.

Zelf heb ik de Intel grafische kaart als standaardmodus in gesteld bij programma-instellingen / Beeld / Weergave in de Arranger.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 12.03.2021, 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerard-lugtvd schreef op 12.03.2021 om 13:12 uur

Bedankt allemaal zover. Een GT kaart is zeker geen gamekaart. Meeste gamers hebben een GTX. De laatste videodrivers van Nvidia zijn geinstalleerd. De i7 processor is zonder GPU . Het is nl de i7-9700F. Ik ga over een paar dagen een GTX1550ti 2 GB kaart proberen kijken of dat misschien de oplossing is. De videokaart is nl het enige oude onderdeel van de oude PC die is overgezet in de nieuwe pc. Op de oude PC had ik dit probleem nl ook. Met de oude versie onder windows 7 had ik geen problemen.

mi-bo schreef op 12.03.2021 om 13:29 uur

@gerard-lugtvd

Beste Gérard.

Dank voor Uw Feedback.

Wat betreft keuze grafisch(video)kaart.

Wens ik U veel succes.

M.vr.gr

Michael

 

gerard-lugtvd schreef op 12.03.2021 om 13:31 uur

ik hoop maar dat dat de oplossing is. Ik zal de bevindingen maandag wel doorgeven. Nogmaals bedankt voor alle reacties

Bol schreef op 12.03.2021 om 13:40 uur

@gerard-lugtvd

Hallo Gerard,

De Intel i7-9700F processor heeft inderdaad geen geïntegreerde GPU. Of met GTX 1050ti 2GB daarmee uw probleem oplost, dat zal moeten blijken. Zelf heb ik een GTX 1660ti 6GB GDDR6 en een Intel (r) UHD Graphics 630. Zo af en toe heb ik ook nog wel eens last van haperingen, vooral bij de overgangen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.03.2021, 14:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.03.2021 om 14:14 uur

Hallo Gerard,

Voor zover ik kan beoordelen bedoelt u GTX 1050ti 2GB en geen GTX 1550 ti 2GB

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerard-lugtvd schreef op 12.03.2021 om 15:43 uur

Moest inderdaad de GTX1050ti zijn met 2GB. Raar dat U ook nog af en toe haperingen heeft met een GTX1660ti 6GB DDR6. Terwijl de specs op de site van Magix laag zijn voor dit product.. wat voor processor heeft U en hoeveel geheugen ? Ik heb de vraag ook bij magix neergelegd maar je krijgt pas na 5-7 dagen antwoord. Bedankt zover

Bol schreef op 12.03.2021 om 22:34 uur

@gerard-lugtvd

Hallo Gerard,

Mijn PC configuratie is:

  • Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3,60GHz (Intel UHD Graphics 630)
  • NVIDIA GTX 1662 ti 6 GB DDR6
  • geheugen 32 MB

Mijn verklaring, voor het feit dat ik zo af en toe ook nog haperingen heb, is dat een .MPH projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaat. Dit kan wel eens de bottleneck zijn, hoe snel ook de PC of Laptop is.

Ik ben zeer benieuwd wat Magix Support u als antwoord geeft, ik verneem het graag van u.

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerard-lugtvd schreef op 07.04.2021 om 10:51 uur

Inmiddels de gtx 1550ti 4GB in de pc zitten. Maar blijf bij 3d basic en pinboard bij sommige overgangen problemen houden.

Als ik iets maak dat bestaat uit 4 delen op 1 dvd en ik klik op branden en dan naar menu . Als ik voor elk deel de namen verander , dat lukt, maar als ik preview indruk dan komen alle 4 de delen met dezelfde test terug van deel 1.  Ik heb dit al aan andere gevraagd maar die hebben hetzelfde probleem. ?? Weet iemand een oplossing ?

mi-bo schreef op 07.04.2021 om 12:27 uur

@gerard-lugtvd

Beste Gerard,

Hier enkele voorbeelden,4 avi bestanden op de tijdlijn gezet

Dan een menu gekozen, optie branden en bewerken dan bewerken,

 

via Knop vormgeving

hier kan de naam veranderd worden en is te zien en ook in het menu is bij 2 plaatjes de naam veranderd, en 2 moeten nog worden gedaan, dit is ook te zien in Navigatie menu.

Als nu de DVD wordt gebrand zal het er zo uitzien als met de te zien is.

Wat gaat er dan bij U fout.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

2 xWijziging aangebracht i.v.m deze aanvulling

Misschien heeft U iets aan deze uitleg van MAGIX Academie

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7513613/