Reacties

Bol schreef op 05.01.2021 om 21:48 uur

@Hans-deBles

Hallo Hans,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

....Hoe kan ik een DVD branden als op de nieuwste PC's geen DVD speler/brander meer aanwezig is?...

Er zijn twee manieren om een DVD's te branden:

Optie 1

  • u kunt via VDL 2021 een image (ISO) bestand branden en daarna afspelen via b.v. VLC media player.
  • Ook zou u deze via OneDrive van Microsoft overzetten naar een PC met een DVD brander en dan via b.v. AnyBurn branden op een DVD. Te download vanaf:http://www.anyburn.com/

Optie 2

  • een externe usb DVD brander aanschaffen

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.01.2021, 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-deBles schreef op 05.01.2021 om 22:10 uur

ok, bedankt voor je snelle antwoord. Een externe brander lijkt me de simpelste oplossing.

Bol schreef op 05.01.2021 om 22:20 uur

@Hans-deBles

Hallo Hans,

Een externe brander is inderdaad de simpelste oplossing. Toch adviseer ik u om eerst een Image (ISO) bestand te maken / branden en deze dan met bv. AnyBurn op een DVD te branden. Hiermee voorkomt u verspilling van DVD's als het rechtstreeks branden mislukt. Nog een bijkomstig voordeel is, dat u altijd weer een DVD kunt branden.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.01.2021, 22:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-