Reacties

mi-bo schreef op 05.12.2022 om 19:09 uur

@funnnbiker

Dan zal de vraag niet over MFS2023 gaan, want daar werkt het zonder problemen.

Gr

Michael

funnnbiker schreef op 05.12.2022 om 19:18 uur

Het gaat juist mis bij 2023. Ik heb Magix al opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Ik heb niet geprobeerd of het werkt voordat ik de update installeer.

funnnbiker schreef op 05.12.2022 om 19:22 uur

Het lijkt erop dat de mp3 of wav bestanden worden gezien als foto’s.

mi-bo schreef op 05.12.2022 om 19:35 uur

@funnnbiker

U kunt zonder problemen de laatste Patch van vorige week installeren.

Het icoon ziet er anders uit, maar als in de mediapool op het icoon wordt geklikt speelt hrt gewoon af

Gr

Michael

Bol schreef op 05.12.2022 om 23:20 uur

@funnnbiker

.....Wanneer de mediapool is ingesteld op Photo Explorer is het niet mogelijk om muziek te beluisteren...... 

Als de mediapool op Photo Explorer is ingesteld en u klikt op het Icoontje dan wordt het MP3 of WAV audiobestand niet direct afgespeeld. Het is weldegelijk mogelijk om MP3, wav, etc... bestanden voor te beluisteren (af te spelen). U moet het MP3 of WAV audiobestand eerst naar het previewscherm slepen en dan op afspelen klikken. zie filmpje.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2022, 00:15, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

funnnbiker schreef op 06.12.2022 om 07:21 uur

Dank je wel voor je bijdrage. Ga ik uitproberen. Ik gebruik de setting photo explorer al even , maar heb nog nooit op deze manier moeten werken. Voorheen kon ik gewoon op het iccon klikken en het equalizer scherm verscheen waarna het bestand afspeelde. Hoe werkt het volgens mi-bo? Ik ben zeker blij met deze oplossing, maar begrijp niet goed het waarom

Bol schreef op 06.12.2022 om 09:53 uur

@funnnbiker

Zojuist even mijn ander PC opgestart waar Photostory 2021 opstaat. Als ik hierin de Photo Explorer activeer en klikt op het Icoontje dan wordt een MP3 of WAV audiobestand wel direct afgespeeld. Ik heb / krijg het sterke vermoeden, dat dit een bug is. Ik zal dit in de loop van vandaag verder uitzoeken, maar voorlopig kunt met mijn aangeven tijdelijke oplossing verder. U verneemt nog van mij.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

funnnbiker schreef op 06.12.2022 om 10:29 uur

Bedankt voor je effort. Jammer dat er bij de update’s regelmatig een of ander niet meer perfect werkt. De instellingen voor lettertype is ook zo een voorbeeld. Vroeger bleven de eenmaal gekozen instellingen in het project bewaard. Nu moet je elke keer als je tekst aanmaakt lettertype en grote opnieuw kiezen. Als workaround knip ik een stukje van de tekst op het spoor en verschuif dat naar de gewenste foto. Persoonlijk zou ik liever zien dat ze het bestaande programma van dit soort foutjes verlossen, voordat er nieuwe mogelijkheden worden toegevoegd.

Wellicht word het nog eens opgepakt. Al wel een keer gemeld aan Magix, maar so far zonder resultaat. Ik wacht je antwoord af en nogmaals bedankt 🙏
 

Bol schreef op 06.12.2022 om 11:45 uur

@funnnbiker

Als moderator kan ik op dit moment alleen maar de twee "bugs" aankaarten bij Magix Support. U zou dit ook kunnen doen. Hoe meer forumleden dit soort foutmeldingen doorgeeft des te sneller zal Magix Duitsland hierop reageren en deze dan in een volgende update aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.12.2022 om 11:53 uur

@funnnbiker

Een reactie op mijn eerder gegeven antwoord dat het werkt, hier het resultaat.

Er moet wel eerst foto'(s) of filmpje op de tijdlijn worden gezet.

Gr

Michael

Bol schreef op 06.12.2022 om 12:24 uur

@funnnbiker

Als moderator ook het bovenstaande filmpje ook bekeken. Dit is de workaround die ik u reeds eerder heb aangereikt. Maar helaas is het (nog) niet mogelijk om als u op het MP3 icoontje klikt deze dan rechtstreeks in het previewvenster voor te beluisteren (af te spelen) zoals dit wel mogelijk is/was in Photostory 2021 en 2022. U kunt zelfs MP3 bestanden voor beluisteren (af te spelen), zonder dat er ook nog maar iets op de tijdlijn van Photostory staat

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correctie en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2022, 13:39, in totaal 6 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.12.2022 om 12:45 uur

@funnnbiker

Hier bij nog een optie op uw gewenste lettertype / grootte op de tijdlijn te zetten.

Zie eens deze procedure:

  • maak de gewenste tekst (lettertype)
  • klik op rechtsboven op  ▼
  • kies opslaan als titelsjabloon
  • lik op "T" om een nieuw tekst aan te maken

  • activeer (blauw) de tekst op de tijdlijn

  • klik op rechtsboven op  ▼

  • kies: titelsjabloon laden

Probeer ook eens het volgende:

  • Titelinstellingen op alles toepassen
  • Titelinstellingen op alle volgende toepassen....

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.12.2022 om 12:55 uur

@funnnbiker

Hier een filmpje / aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.12.2022 om 16:37 uur

@funnnbiker

U heeft een tekst gemaakt en wil deze opslaan, om later evt te gebruiken.

dan wordt het in een map opgeslagen, wilt U de tekst later gebruiken zet een T splits(en project evt activeren) op punt waar tekst moet komen, dan T openen gaat er tegelijk een map open, zoek My Own op klik hierop en alle speciale teksten die U heeft gemaakt staan daarin

klik op een ervan die U wilt gebruiken en de tekst staat op de tijdlijn, en kan de tekst daarna bewerken wel met van te voren gemaakte letter type

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 13.12.2022 om 15:16 uur

@funnnbiker

@funnnbiker

.....Wanneer de mediapool is ingesteld op Photo Explorer is het niet mogelijk om muziek te beluisteren...... 

Als de mediapool op Photo Explorer is ingesteld en u klikt op het Icoontje dan wordt het MP3 of WAV audiobestand niet direct afgespeeld. Het is weldegelijk mogelijk om MP3, wav, etc... bestanden voor te beluisteren (af te spelen). U moet het MP3 of WAV audiobestand eerst naar het previewscherm slepen en dan op afspelen klikken. zie filmpje.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Hallo @funnnbiker,

Vandaag kreeg ik van Magix Duitsland het onderstaand antwoord op uw vraag over het voor beluisteren van muziek vanuit de mediapool.

Hoi Rob,
Bedankt voor je bericht. Ik weet niet zeker of dit met opzet is. 
Ik zal een ticket aanmaken voor onze ontwikkelaars. 
Zodra ik van hen terug hoor, zal ik je hierover informeren.
Met vriendelijke groet, T

Zodra ik meer informatie krijg laat ik het u weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 14-12-2022 10:51uur

Hierbij het originele mailtje van Magix Support.

Laatst gewijzigd door Bol op 14.12.2022, 10:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-