Partitie Kloon

DBoydNL schreef op 20.09.2011 om 22:24 uur

Ik heb vermoedens dat mijn HD problemen heeft. Magix pc check & tuning geeft al enkele maanden ongeveer dagelijks aan dat er een schrijffout is op Drive0.

Ik heb dus een Seagate Hybrid gekocht (500GB/4GB SSD).

Ik heb van de C partitie (Win7 64 bit) een image gemaakt met Magix pc check & tuning 2010.

Ik heb de nieuwe HD geformatteerd en er (net als de oude HD) 3 partities op gemaakt.

Ik heb Win7 (64 bits) op de nieuwe HD geïnstalleerd. Hij startte goed op.

Ik heb de twee HD's van positie in mijn laptop geruild (er zitten twee SATA bays in) en opgestart (naar de oorspronkelijke versie op de oude HD). Ik heb Magix pc check & tuning opgestart en de image van de oorspronkelijke installatie gezet op de D partitie van de nieuwe HD (was voorheen natuurlijk de C partitie, maar Windows heeft het hernoemd omdat de oude HD intussen terug was. Nu staat er op beide HD's op de primaire partitie dezelfde installatie van Windows.

Computer uitgezet. Oude HD verwijderd. Nieuwe HD in Bay 1 geplaatst (de andere bay heet Bay 2) en opgestart. Weigert op te starten. Vertelt me niet eens dat er geen bootable disk te vinden is, gaat na HP splash screen (waar je met Esc in BIOS komt) naar zwart scherm met blinkende underscore links boven in de hoek en doet verder helemaal niks.

Als ik BIOS bekijk, staat er gewoon: eerste naar CD/DVD kijken om te booten, vervolgens naar Internal HD.

Het is net alsof de MBS door het herstellen van de partitie wordt overschreven en dat daardoor de HD niet wordt herkend. Wat voor nut heeft het maken van een partitie image, als je hem niet op een andere HD kunt overzetten?

Momenteel heb ik beide HD's dus in de computer zitten, maar die mooie, snelle, HD zit gewoon warmte te veroorzaken en verder niks. :-(

Iemand enig idee wat ik fout doe? Wat ik anders moet doen? Hoe dit op te lossen is?

David

Reacties

Pacha schreef op 05.10.2011 om 11:48 uur

Beste David, het program dat je gebruikt ken ik niet, maar volgens mijn kennis, maak je eerst partities aan en daarna formatteer je deze partitie, daarna kan je pas Windows installeren, dit doe via de schijf van Windows in te steken en opnieuw opstarten vanuit cd , daarna kan je uw partities aanmaken of verwijderen, daarna word deze partitie geformatteerd waarna je Windows hierop installeert.

Je kan zien welke schijven momenteel in gebruik zijn op uw computer, je kan hier partities hernoemen, maar tweemaal dezelfde partitie naam geven gaat niet, zie Configuratiescherm, systeembeheer,computer beheer,schijf beheer.

een partitie overschrijven, dan overschrijf je ook alle gegevens van deze partitie,

neem de oude schijf eruit, verwijder alle partities, maak de nodige partities opnieuw, formatteer de C en installeer Windows en andere, daarna steek je de oude schijf terug erin, deze worden automatisch hernoemd,

kopieer al uw gegevens, programma's moet je opnieuw installeren op de nieuwe schijf,

hoop dat je hiermee verder kan,

groetjes

Martin

DBoydNL schreef op 05.10.2011 om 23:18 uur

Sorry Martin,

Maar wat je schrijft heeft geen betrekking op mijn situatie EN je geeft gevaarlijk onvolledig advies.

Je had eigenlijk op moeten houden bij "het program dat je gebruikt ken ik niet..." want mijn vraag ging over het herstellen van een partitie m.b.v. een image bestand, dat met DAT programma is gemaakt en werd teruggezet. Instussen heb ik mijn probleem met het gratis prog van Seagate (DiscWizzard) opgelost door de oude HD te klonen naar de nieuwe HD.

Wat gevaarlijk door onvolledigheid is aan je antwoord is het volgende: "neem de oude schijf eruit, verwijder alle partities, maak de nodige partities opnieuw, formatteer de C en installeer Windows en andere, daarna steek je de oude schijf terug erin..." Hoewel er wel uit te komen is, vergeet je te zeggen: "verwijder alle partities VAN DE NIEUWE SCHIJF. Dit spreekt niet vanzelf, aangezien een nieuwe schijf per definitie geen partities heeft. Aangezien het advies om ze te verwijderen overbodig is, kan dit advies leiden tot het verwijderen van partities van de oude schijf, wat natuurlijk tot gevolg heeft dat alle data verloren gaat.

Wees altijd voorzichtig, zorgvuldig en volledig met het adviseren over formatteren en partitioneren van een HD!

David