Panorama foto maken

Willytje65 schreef op 18.02.2013 om 11:18 uur

Hoe kan ik met fotodesigner 2013 de verschillende foto's  samen op de pagina krijgen ,om een panorama te maken. Ik kan ze wel selecteren , dan staan ze bovenaan op de balk , maar ik kan ze niet samen op de pagina krijgen altijd maar één. Hoe moet ik dat doen om ze samen op de pagina te krijgen???

Reacties

RiViS schreef op 18.02.2013 om 11:50 uur

Hallo Willy,

Dat kan via Bestand/ Importeren. Open een leeg (liggend) vel, bv A4. Importeer de eerste foto en zet hem met het selectiegereedschap ongeveer op de goeie plek. Importeer de tweede foto en zet die er naast. Zo ook met de volgende. Als ze allemaal naast elkaar staan dan selecteer je alle foto's met het selectiegereedschap. Nu klik je op het pictogram "Panorama maken" (Via het pictogram met het fototoestel) en de rest gaat vanzelf...

Er staat ook iets van in Hulp, zoek in de Index naar: Panorama maken.

Ik zou het eerst uitproberen met 2 foto's.

groet,

Rijk

Willytje65 schreef op 19.02.2013 om 15:32 uur

Hallo,

Na wat zoeken is het gelukt, in de hulp is het niet zo duidelijk, wel spijtig dat ge nu geen inspraak meer hebt, in mijn vroegere versie wel, alsvast bedankt.

Groeten Willy

lucky_me schreef op 22.02.2013 om 05:07 uur

Hallo

Mijn antwoord heeft niets met Magix te maken maar wist je dat microsoft ook een klein programmaatje heeft om panorama foto's te maken? te downloaden op:  http://research.microsoft.com/en-us/UM/redmond/groups/IVM/ICE/

Geef in het programma gewoon aan welke foto's je wil samengevoegd zien en het programma zoekt zelf overeenstemmende pixels. Dit werkt zowel horizontaal als vertikaal en is gratis. Ik werkte in een vroegere versie ervan en ik meen me te herinneren dat het werkte tot 6 foto's ineens.

groet

Luc

Willytje65 schreef op 22.02.2013 om 10:32 uur

Bedankt, zal het wel eens proberen.

Ik denk dat Magix niet altijd zo gebruiksvriendelijk is. Zo heb je ook bijvoorbeeld perspectief rechttrekken , nu kun je dat alleen nog volledig rechttrekken, vroeger kon je het ingeven hoeveel je wilde rechttrekken, een beetje perspectief vind ik wel mooi , als het niet te veel is ,

Groeten Willy