Overzetten mini dv DIGITAL video cassette naar PC

fm-w schreef op 03.01.2021 om 10:32 uur

Heb gisteren uw RED UW VIDEO besteld. Kan ik hiermee OOK digitale mini video cassette overzetten van een Sony DCR-TRV25E naar PC. Ik heb GEEN firewire aansluiting op mijn pc. Ik snap goed dat het WEL werkt van analoog via Magix usb converter naar digitaal op de PC, Maar......kan ik OOK DIGITAL HI8 tapes hiermee overzetten naar digital PC?

Reacties

Bol schreef op 03.01.2021 om 10:37 uur

@fm-w

Hallo fm-w

...Kan ik hiermee OOK digitale mini vide cassee overzetten van een SonyDCR-TRV25E naar PC...

Ja dat kunt u. zie: https://www.magix.info/nl/forum/mijn-oude-videocamera-wordt-niet-herkend--1262907/#ca1621557

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.01.2021 om 11:06 uur

@fm-w

Beste FM.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Dit is wel zonder om de beelden die digitaal zijn opgenomen dan analoog in te laden,en te digitaliseren.

U kunt beter een Fire-wire insteekkaart kaart kopen,en dan vandaar uit via RUV 9 (Video Easy )(digitaal inladen en bewerken) het in te laden en bewerken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

fm-w schreef op 03.01.2021 om 11:11 uur

Ik snap dat dit zonde is, maar helaas heeft mijn PC geen vrij PCI slot meer, waarin ik eventueel een aparte firewire kaart zou kunnen aanbrengen

fm-w schreef op 03.01.2021 om 11:16 uur

Je zou denken dat digital HI8 video bandjes heel simpel via USB naar de PC kunnen.....het bron materiaal is namelijk al gedigitaliseerd, dus waar ligt de bottleneck?
 

 

mi-bo schreef op 03.01.2021 om 12:08 uur

@fm-w

Beste FM,

antwoord op wat U heeft geschreven om 11.16 uur

Deze reactie is niet helemaal waar, Hi8 bandjes zijn geen Dv bandjes.

om 12.18 uur een aanvulling geschreven

een aanvulling,

Uw camera zal via dit verhaal hieronder

https://www.sony.nl/electronics/support/camcorders-tape-camcorders/dcr-trv25e

met een Fire-wire direct Uw beelden kunnen opslaan in MAGIX video Easy

Gaat U gezien U geen Fire-wire mogelijkheid heeft via analoog, de beelden met de USB omzetter die bij MAGIX RUV 9 hoort digitale beelden omzetten naar analoog en dan weer digitaliseren.

dit is het totaal verhaal

 

Sc6

Michael