Overschakeling van MVPX12 naar MVPX13

Trast6 schreef op 05.04.2022 om 18:46 uur

Ik ben onlangs over geschakeld naar Magix video proX13 via download met gratis New Bleu Total voor 149 euro.

Maar het programma loopt steeds vast, wat veel minder het geval was met MVPX12.

Ik werk met een MSI i7 9700 cpu 3,00Ghz, 16 GB geheugen, 64 bits en een videokaart van Nvidia Geforce GTX 1660 Ti.

Ik ben ondertussen ook overgestapt van Windows 10 naar 11.

Ik weet niet waar het probleem zich voordoet.

Ik heb voordien zonder problemen gewerkt met Avid Studio onder windows 7.

Vriendelijke Groeten aan iedereen die dit leest😘

Reacties

mi-bo schreef op 05.04.2022 om 19:30 uur

@Trast6

Welkom Trast6 als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Installeer Windows11 op een schone Pc en Installeer daarna MVPX13, dan zullen zeker de problemen zijn opgelost

Vriendelijke groet Michael (FM)

Bol schreef op 05.04.2022 om 19:34 uur

Hallo @Trast6,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Het kan zijn, dat uw NVIDIA Geforce GTX 1660ti videodrivers niet up-to-date zijn. De laatste versie is: 512.15 uitgebracht op 22-03-2022.

Te downloaden vanaf: NVIDIA.com

Als het bovenstaande voor u niet het gewenste resultaat oplevert, verwijder dan eens Video_pro_x.ini.

Als u het INI bestand verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarde teruggezet. Ook worden eventuele PC configuratiefouten gerepareerd. Bij het opstarten wordt dit INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.04.2022, 19:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 05.04.2022 om 21:31 uur

Heel hartelijk bedankt voor jullie snelle hulp, ik heb de laatste driver van mijn videokaart geinstaleerd maar ik zie niet direct een verbetering. Na enkele minuten monteren veranderen mijn beeldjes in het projectvenster in rode filmsymbolen en kort daarna loopt het programma vast.

Het pad naar Video pro X.ini kan ik op mijn computer niet vinden, hierbij moet ik wel toegeven: ik ben bijna 70 en de computer heeft voor mij nog veel geheimen.

Ik ga morgen een beetje hulp vragen hiervoor, ik wil dat dit in orde komt want mijn oude filmpjes wil ik zo graag verder afwerken.

Michael en Rob nogmaals bedankt voor jullie hulp.

mi-bo schreef op 05.04.2022 om 21:38 uur

@Trast6

Beste Trast6..

Dank voor Uw Feeback,

Succes met de hulptroepen morgen.

Vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 05.04.2022 om 22:12 uur

Hallo @Trast6,

Wat u nog zou kunnen proberen is het volgende. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten..... Als dit ook niet het gewenste resultaat oplevert, wens ik u en uw hulp succes morgen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 07.04.2022 om 21:57 uur

Goede avond, heb vandaag MVPRO X12 opnieuw geïnstalleerd vanaf Cd. Dit werkt nog steeds. Daarna alles verwijderd en MVPRO x 13 opnieuw gedownload. Na amper 1 minuut werken kreeg ik hetzelfde probleem, Ik wil een scene uit het projectvenster op lengte knippen en het beeldje wordt terug rood( filmsymbool) en het programma loopt terug volledig vast. Ik denk dat ik best terug schakel naar versie 12.

De computer doet het dus met versie 12 maar niet met versie 13 of gaat er iets mis met het downloaden van deze laatste.😒Ps voordien computer opgekuist met Pc Cleaning.

Bol schreef op 07.04.2022 om 23:45 uur

Hallo @Trast6,

Wanneer uw problemen (nog) niet zijn oplost, dan is mijn advies om Magix Video Pro X zeer grondig te verwijderen en daarna Magix Video Pro X13 weer opnieuw te installeren.

Doe het volgende:

  • klik HIER, om de Probleemoplosser" te downloaden.
  • open MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab en selecteer "Volgende".
  • klik nu op "Verwijderen".
  • selecteer de optie "MAGIX Video Pro X" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Magix Video Pro X" of "Magix Video Pro X Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere keren na elkaar werken tot alle Magix Video Pro X-entry's weg zijn.

Verwijder de programmamappen onder de volgende paden:

 

  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X8
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X8
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X9
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X9
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X10
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X10
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X11
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X11
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X12
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X12
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X13
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X13

Als u deze mappen niet ziet, moet u eerst de verborgen mappen weergeven. Ga hiervoor naar "Beeld" en zet een vinkje bij de optie "Verborgen Items" weergeven

Installeer Magix Video Pro X13 opnieuw

Zie: Waar kan ik mijn serienummer en installatieprogramma vinden?

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.04.2022, 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.04.2022 om 09:45 uur

@Trast6

Beste Trast6.

Gezien MVPX12 wel goed werkt en U problemen heeft met MVPX13 (dit programma is geheel anders geschreven)wat voor harde schijven heeft U in de Pc zitten, zijn dit nog toeren schijven of ssd schijven.

Als het bv 7200 toeren schijven zijn zou dit ook de oorzaak kunnen zijn.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 08.04.2022 om 10:47 uur

Hallo @Trast6,

.....MSI i7 9700 cpu 3,00Ghz, 16 GB geheugen, 64 bits en een videokaart van Nvidia Geforce GTX 1660 Ti....

Voor zover ik het kan beoordelen, is u PC /Laptop ca. 3 á 4 jaar oud. Volgens mij hebt uw PC/laptop een SSD Samsung 970 EVO als opstartschijf en een HDD schijf voor dataopslag? Maar goed, ik ben zeer benieuwd wat uw PC/Laptop configuratie is.

U zou dit zelf kunnen controleren met het programma Speccy. Dit programmaatje kunt u hiervan downloaden. [Klik hier].

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.04.2022, 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 08.04.2022 om 12:04 uur

Hallo Rob en Michael, in bijvoegsel de gegevens van mijn harde schijf;

Storage

931GB western Digital WDC WD10EZEX-22MFCAO (sata)

476 GB INTEL SSDPEKNW512G8 UNKNOW (SDD)

Ik wens je nogmaals te danken voor jullie hulp.

Vriendelijke groeten

Marc

mi-bo schreef op 08.04.2022 om 12:56 uur

@Trast6

Beste Trast6.

Dank voor Uw Feedback.

Nu de vraag staat Windows 11 op de sata schijf of de ssd schijf.

.vriendelijke groet

Michael (FM)

Trast6 schreef op 25.04.2022 om 21:36 uur

Hallo Rob en Michael,

eerst en vooral sorry voor de lange onderbreking, door omstandigheden was het onmogelijk jullie op de hoogte te houden van mijn problemen.

Mijn computer is binnengebracht in een computerwinkel, ik heb mijn probleem uitgelegd.Vervolgens zijn ze naar de oorspronkelijke instellingen terug gegaan. Daarna werd windows 11 opnieuw geïnstalleerd en vervolgens MVPX13. Filmpjes in MVPX afspelen lukte perfect zegden ze, ok dus.

IK stel nu vast dat het monteren helemaal niet lukt. Een scene uit het projectarchief afspelen in de brommonitor lukt, maar wanneer ik deze op lengte wil knippen en op de eerste marker klik... is het gedaan met spelen.

De scene in het projectarchief kleurt rood met een filmsymbool, en dan is niets meer mogelijk.

Alles loopt vast en kan alleen afsluiten met Ctrl-Alt- Delete. Het is niet meer prettig. Mij rest er niets meer dan terug te gaan naar versie 12 of een andere montage software.

Vriendelijk groeten

Marc

mi-bo schreef op 25.04.2022 om 22:53 uur

@Trast6

Beste Marc,

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Dit is geen positief bericht, persoonlijk de Pc terug brengen naar de computer winkel, en hun een stukje later editen, dan kunnen zij zien wat er verkeerd gaat, wat hebben zij veranderd aan de Pc, wat betreft geheugen en grafische (video)kaart.

Is er al gekeken of de grafische (video)kaart met de laatste nieuwe drivers is geïnstalleerd.

Ook de laatste Patch voor MVPX13 geinstalleerd, dit moet goed werken onder Windows 11

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 25.04.2022 om 22:58 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Uw PC is bij een computerwinkel geweest. Daar hebben ze voor u Windows 11 opnieuw geïnstalleerd. Daarna hebben ze ook weer Pro X13 er opgezet. Waarom het bij u nu nog niet goed gaat, dat kan ik hiervandaan helaas niet beoordelen. Als u terug wilt gaan naar de laatste versie van Pro X12, zie dan deze link. [klik hier]

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.04.2022, 23:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 26.04.2022 om 19:59 uur

Hallo Rob en Michael,

De laatste driver van de videokaart is geïnstalleerd, welke Patch ik heb weet ik niet. ik weet niet waar ik die moet vinden.

IK heb ook gelezen wat Wquzavkz op dit forum schreef, hij spreekt dat zijn pro x13 steeds tilt sloeg tot hij overging tot aankoop van pro x13. De nieuwste update werkte ook niet meer (19 01 122 was ok en 19 01 133 sloeg tilt).

Ik heb mijn versie wel degelijk aangekocht maar het gaat om een download versie en ik heb dus geen backup cd. Die heb ik wel van Pro X12.

Mijn vraag is nu, zou het kunnen dat dit er iets mee te maken heeft?

Vriendelijke groeten en bedankt voor het geduld dat jullie voor mij over hebben.

Marc

Bol schreef op 26.04.2022 om 23:56 uur

@Trast6

Hallo Marc,

.....de laatste driver van de videokaart is geïnstalleerd....

De laatste drivers voor uw Nvidia Geforce GTX 1660 Ti is versie 512.59 release datum 26-04-2022. U kunt het beste de GeForce game ready drivers - WHQL installeren, omdat NVIDIA studio drivers samen met Pro X13 problemen oplevert. Download drivers vanaf: NVDIA GeForce

Om te zien welke versienummer u hebt, ga dan naar: Hulp / Over Magix Video Pro X... (sneltoetsen Alt+Shift+F1). Zoals u kunt zien op de afbeelding is dit: versie 19.0.2.155

Als uw updateservice nog niet is verlopen, dan kunt u deze de laatste update / patch installeren via: Hulp / online actualiseren.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 01.05.2022 om 19:57 uur

Hallo Rob en Michael,

ik denk dat ik goed nieuws heb. Eerst even verduidelijken: ik vertelde reeds dat mijn computer was binnengebracht en dat men deze terug naar fabrieksinstellingen had gebracht. Dit was echter niet gebeurd, ik vond nog resten van magix, magix old en MVPX12 terug. Ik ben terug naar de winkel gegaan en heb dan wel naar fabrieksinstellingen laten terugzetten onder windows 11.

Het monteren lukte nog steeds niet, om de paar minuten liep het programma volledig vast (geen verbetering). Vandaag denk ik dat ik de oplossing gevonden heb; het artiekel van 31/08/21 van Mi Bo verwijst naar de Tab apparaatopties voor hardware versnelling. Ik heb deze alle drie van Nvidia geforce GTX 1660Ti naar CPU geplaatst. Ik heb al enkele uren kunnen monteren zonder problemen.

Wat ik nog niet weet is gaat dit ook lukken voor de uitvoer van het bestand?

Als dit wel het geval zou zijn dan is dit wederom te danken aan mensen van dit forum.

Hartelijke dank aan iedereen,

Marc

mi-bo schreef op 01.05.2022 om 20:33 uur

@Trast6

Beste Marc.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Dit is een positief bericht, dat U wel kunt importeren en bewerken.

Wat betreft exporteren , als U daar ook problemen mee heeft, zoals het nu bij import staat kan op de zelfde manier bij export worden gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVPX

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 01.05.2022 om 22:54 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Het doet mij zeker deugd om te lezen, doordat u bij de hardwareversnelling bij de: Import, Verwerking en Export op CPU hebt gezet Pro X13 nu wel werkt.

Een kanttekening van mijn kant. Pro X13 werkt nu niet optimaal, omdat nu alles via de Central Processing Unit gaat, wat zeer vertragend werkt.

Ik raad u sterk aan om nog eens contact op te nemen met u computerwinkel. Uw PC voldoet volgens Magix Duitsland aan alle systeemeisen: zie https://www.magix.com/nl/video/video-pro-x/technische-gegevens/#c1432472

Zojuist, heb ik even contact opgenomen met een goede kennis van mij, die net als u ook een Intel i7 9700 cpu 3,00Ghz, 16 GB werkgeheugen en een Nvidia Geforce GTX 1660 Ti kaart heeft. Hij ondervindt geen enkel probleem. Het enige is, dat hij nog onder Windows 10 werkt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2022, 23:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.05.2022 om 00:16 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Nog even dit!!

U schrijft in uw laatste antwoord, dat u nog resten hebt gevonden van Magix, Magix old en MVPX12 na een Windows 11 herstel (terugzetten naar de fabrieksinstellingen). Dit is heel goed mogelijk, omdat bij een systeemherstel uw persoonlijke bestanden en programma's niet worden verwijderd, maar behouden blijft.

U kunt het beste naar de computerwinkel teruggaan en vragen, nadat zij een systeemherstel hebben uitgevoerd ook voor u Video Pro X12 en 13 te verwijderen, zoals ik reeds hebt aangegeven. Lees mijn antwoord nog eens aandachtig door die ik schreef op 07.04.2022 om 23:45 uur. Ik wens u heel veel succes met het herstellen van uw PC

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 02.05.2022, 00:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 04.05.2022 om 19:59 uur

Hallo Rob en Michael,

ik heb terug contact opgenomen met de computerwinkel, volgens hem is de videokaart niet compatibel met MVPX13.Hierna volgt hun antwoord:

Beste,

Wij hebben gedaan wat er op het forum gezegd geweest is en wat u gevraagd had aan ons.

Nu laat je alles op de CPU draaien ipv de GPU, waardoor uw processor zwaarder belast wordt en het systeem vertraagd. Dus ik denkt dat de GTX niet compatibel is bij de nieuwe Magic Pro 13.

Dus ik denk dat de enige oplossing is, zo blijven verder werken ofwel een nieuwe grafische kaart plaatsen.

Ik vind op het forum ook andere mensen (Xinga en vvp vermeulen) die hebben ongeveer dezelfde problemen gehad.Xinga heeft dezelfde computer samenstelling, en dat liep ook steeds vast. Bij vvp vermeulen was het ook bij de in- en uitpunten die alles deden vastlopen. Ze werkten wel nog niet met de laatste upgrade.

Met vriendelijke groet,

Marc

mi-bo schreef op 04.05.2022 om 21:42 uur

@Trast6

Beste Marc,

Dank voor Uw Feedback.

Toch een vraag waar U nog niet op heeft gereageerd de harde schijven.

mijn harde schijf;

Storage

931GB western Digital WDC WD10EZEX-22MFCAO (sata)(is dit een 5400 of 7200 toeren schijf)

476 GB INTEL SSDPEKNW512G8 UNKNOW (SDD)

Waar staat Windows11 op

en

waar staat MVPX13 op.

Uw grafische(video)kaart, kan het probleem niet zijn, als de juiste drivers zijn geïnstalleerd.

Als U zelf eens kijk op Nvidia.com naar Nvidia Geforce GTX 1660 Ti.of U de juiste drivers heeft.

En anders naar infoservice@magix.net een mailtje sturen met Uw probleem, en vragen of zij een systemcheck uit willen laten voeren.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Wijziging aangebracht i.v.m beter advies, shop@magix.net moet uiteraard zijn infoservice@magix.net

 

Bol schreef op 05.05.2022 om 00:09 uur

@Trast6

Hallo Marc,

....ik heb terug contact opgenomen met de computerwinkel, volgens hem is de videokaart niet compatibel met MVPX13.....

Uw Nvidia Geforce GTX 1660 Ti videokaart is weldegelijk compatibel met Pro X13. Zelf heb ik ook een Nvidia Geforce GTX 1660 Ti in mijn PC zitten en daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad. Bij mij staan alle drie de optie bij de hardwareversnelling op: Nvidia Geforce GTX 1660 Ti. Laat de computerwinkel deze systeemeisen lezen: [Klik hier]

Uw Intel i7 9700 processor voldoet zeker aan de eisen voor zowel Video Pro X13 en als voor Windows 11.

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen zal Windows 11 en Pro X13 op uw snelle M.2 Intel SSDPEKNW512G8 SSD geïnstalleerd staan. U hebt ook een 1TB Western Digital WDC WD10EZEX-22MFCAO (sata 7200 rtm).

16GB RAM werkgeheugen voor Pro X13 vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant, 32GB RAM werkgeheugen zou beter zijn. Maar dat kan uw problemen niet veroorzaken.

Maar goed, als moderator / forumlid kan ik hiervandaan niet beoordelen waar het bij u fout gaat. U kunt beter geen mailtje sturen naar shop@magix.net, wel naar Magix Support. Zie: Hoe neem ik contact op met de technisch support. Zij kunnen u inderdaad vragen om een systemcheck uit te voeren en deze dan naar hun uploaden.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 05.05.2022, 00:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.05.2022 om 00:19 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Even een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord. Zijn op uw PC wel de laatste Microsoft Visual C++ Redistributable geinstalleerd? Zie: Microsoft Visual C++ Redistributable latest supported

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.05.2022, 00:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-