Opnamebeeld gescrabled

AB-Graper schreef op 16.02.2020 om 14:44 uur

Bij het aanzetten van de video (play) ontstaat een gescrabled beeld. Ik probleem is identiek bij gebruik van de originele opname recorder (Panasonic) en een JVC speler. Ik heb de driver van de USB omzetter naar de laatste versie ge-updated (Treiber_Videowandler_RSIV9) en updates naar Microsoft Visual C++ 2015-2019 Redistributable (x86) - 14.24.28127 en ook dezelfde voor (x64). Het videoformaat staat op PAL-B. Het testen met andere formaten -I, -N etc geeft geen verandering.

Mogelijk van belang? Bij de USB pictogrammen, blijft de omzetter grijs.

Reacties

mi-bo schreef op 16.02.2020 om 15:01 uur

@AB-Graper

Beste AB.

U heeft de Dvd van RUV 9 dan hoef er geen update gedownload te worden

Heeft U de videoband al eens heen en terug gespoeld.

Het probleem kan zijn worden veroorzaakt omdat de banden vlak in de buurt van geluid boxen hebben gestaan

Als het goed is heeft U een tracking op Uw Panasonic videorecorder probeer dit eens bij te stellen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

AB-Graper schreef op 16.02.2020 om 15:20 uur

Beste Michael,

Dand voor het advies. Ik heb het RUV pakket vorig jaar maart aangeschaft via HCC-PC active. Ik kan de aanduiding nummer 9 nergens vinden, noch op de doos noch op de DVD. Het pakket is W10 compatible.

Ik heb de VHS banden gespoeld en gecontroleerd en die spelen storingsvrij af naar de TV vanaf beide apparaten. Inderdaad, de Panasonic heeft een tracking fix en daar is geen verandering bij waar te nemen.

Wat betreft de USB driver update die ik heb uitgevoerd. Moet ik die ongedaan maken? B.v. RUV de-installeren en een nieuwe installatie vanaf de DVD?

Met vriendelijke groet, AB

mi-bo schreef op 16.02.2020 om 15:55 uur

@AB-Graper

Beste AB, Dank voor Uw Feedback.

Ga naar hulp,Over MAGIX Video Easy Alt+ Shift+ F1 hier kunt U zien welke versie.

Dit is een optie : RUV de-installeren en een nieuwe installatie vanaf de DVD?

of

Ja het beste is om naar bestand te gaan, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde .

en dan deze link na kijken

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-werken-met-magix-ruv-9--1210503/

en

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

Sc6

Michael

AB-Graper schreef op 16.02.2020 om 16:54 uur

Beste Michael,

Dank voor de nieuwe suggesties. Mijn RUV is identiek aan het voorbeeld hierboven.

Uit frustratie heb ik het pakket nu op de W10 computer van mijn vrouw geinstalleerd. Dit is een W10 uit een (destijds) upgrade uit W8 en ziet er in een flink aantal opzichten anders uit van mijn brandnieuwe W10 van afgelopen december. Ik weet niet of deze 2e installatie legaal is maar raad eens? Beeld en geluid OK. Wel met een kleine streep onder in het beeld, maar een duidelijke verbetering. Dus wat is er mis met mijn nieuwe W10?

Dank voor uw links, die heb ik nu een aantal keren doorlopen. Wel een keurig stukje handleidings werk.

Met vriendelijke groet, AB

mi-bo schreef op 16.02.2020 om 17:07 uur

@AB-Graper

Beste AB.

Dank voor Uw feedback.

MAGIX RUV 9 is onder 1 email adres op 2 machines te installeren.

Klein streepjes onder in het beeld is met tracking weg te halen

Ja,wat er mis is met Windows 10, 1909 mag ik aannemen weet ik niet er komen wel vaak updates binnen,en Windows wil nog wel eens iets blokkeren vandaar dat U het beste het product kan installeren zoals het op de Dvd staat en evt kijken of er nog een update is, maar U heeft het zelfde als ik heb .

Sc6.

Michael

PS.

Dank u wel voor de compliment betreffende de geschreven Tutorial

Wijziging aangebracht i.v.m met bedanken