Reacties

mi-bo schreef op 16.05.2019 om 11:45 uur

@dsjjroodsant

Beste DSjjroodsant.

wat heb ik gedaan, Audio & Music Lab Prem geopend MAGIX, optie webradio,dan opname knop in tedrukt en de opname kan beginnen, daarna opgeslagen in en van hieruit is het te exporteren..

misschien een mogelijkheid dat de optie Speech wordt gebruikt.

aansluiten via microfoon

Als U weet wat de url is kunt U vanuit hier opnemen.

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Bol schreef op 16.05.2019 om 18:02 uur

Beste Ds. J.J. Roodsant,

Als het bovenstaand antwoord uw probleem niet heeft verholpen, kijk dan eens of Stereo-Mix is ingeschakeld.

Ik ga er vanuit dat u onder Windows 10 werkt.

  1. klik op het vergrootglas
  2. Type als zoekterm "Systeemgeluiden wijzigen"
  3. klik met de rechtermuisknop op "stereo-mix"
  4. Als u geen stereo-mix ziet, klik dan met de rechtermuisknop ergens in het menu en kies dan "Uitgeschakelde apparaten weergeven" nu wordt er vinkje gezet en "stereo-mix" wordt zichtbaar
  5. Klik nu op inschakelen en op "Ok"
  6. Probeer het nu weer eens.
  7. Zelf doe ik het zo: Import - Vinyl en druk op Record en start de "gehoorde lezing op internet" op.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.05.2019, 10:00, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dsjjroodsant schreef op 06.06.2019 om 19:51 uur

Geachte mi-bo en Bol oftewel Rob,

Mijn vrouw is weer zover hersteld, dat ik tijd kon vrijmaken om mijn Magixprobleem te trachten op te lossen met behulp van uw adviezen. Met het advies van mi-bo lukte dat niet. Via het advies van Bol kwam ik uiteindelijk tot de goede oplossing. Allereerst bleek mijn stereo-mix niet aan te staan. Na veel gepuzzel lukte het om die aangezet te krijgen. Ik werk namelijk niet met Windows 10, maar met Windows 7. Vervolgens heb ik het programma alsvolgt ingeschakeld (ik werk met de Duitse versie): 1e= Digital 2e= importeren 3e let op! rechts onderaan aanklikken: Ausgang aufnehmen 4e= Aufnehmen 5e De lezing via internet gestart. En ja hoor. Daar verscheen hij keurig op de grafiek. Het bekende Yes!! mocht er zijn. Hierna heb ik de opname opgeslagen en vervolgens geëxporteerd naar mijn E schijf, waar hij nu veilig staat.

Heel hartelijk dank voor jullie beider uitstekende hulp, waardoor ik via hink-stap-sprong de lezing op mijn computer heb gekregen om deze later nog meerdere malen te beluisteren en te delen met anderen. Het Forum heeft opnieuw zijn grote waarde bewezen. Met alle hoogachting teken ik Ds. J.J. Roodsant

mi-bo schreef op 06.06.2019 om 20:29 uur

@dsjjroodsant

Beste Ds J.J.Roodsant.

Ten eerste sterkte met Uw Wederhelft.

Goedbericht dat er een oplossing voor U is.

Met vriendelijke groet.

Michael(mi-bo)

dsjjroodsant schreef op 06.06.2019 om 21:22 uur

Wedergroet

Bol schreef op 06.06.2019 om 23:41 uur

Geachte Ds. J.J. Roodsant,

Het doet mij deugd om te lezen, dat op aangeven van ons als forumleden en met wat zoekwerk uwerzijds uw probleem is opgelost.

Ik wens u en uw vrouw sterkte toe en spreek de wens uit dat u vrouw weer snel helemaal hersteld is.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dsjjroodsant schreef op 07.06.2019 om 11:23 uur

Veel plezier als forumlid.

mi-bo schreef op 07.06.2019 om 11:50 uur

@dsjjroodsant

Geachte DS. J.J. Roodsant.

Omdat MAGIX Programma's veelzijdig zijn.

Misschien is dit een makkelijke en snellere oplossing voor U.

U weet via welke Url het gesprek kan worden gedownload.

Hier heb ik een voorbeeld geladen gisterenavond,.

Daarna MAGIX Audio & Music Lab Prem opgestart, en via importeren de download binnen gehaald,

en nu staat het direct op de tijdlijn en kan het bewerkt worden en daarna

opgeslagen en later kunt U het bestand exporteren

als MP3, OGG, of Wave bestand.

 

Met vriendelijke groet

Michael ( mi-bo )

dsjjroodsant schreef op 13.06.2019 om 11:44 uur

Hartelijk Dank voor alle moeite. Ik heb het bestudeerd en hoop er later gebruik van te maken. Dit programma is inderdaad zeer veelzijdig. Tot mijn vreugde en genot. Met vriendelijke groeten. Ds. J.J. Roodsant.