Ondersteunt de Magix webhosting PHP programma's?

adriaan.marsboom schreef op 27.05.2014 om 14:30 uur

Ik heb een website online gezet op de MAGIX webserver. Op 1 van de webpagina's staat een formulier waarop de bezoeker wat gegevens kan achterlaten. Om die gegevens dan te laten doormailen naar mijn e-mail adres, heb ik een MailHandler geschreven in PHP. Het lijkt erop dat de javascripts op mijn website wel goed functioneren maar de PHP programma's niet. Is het zo dat de MAGIX server geen PHP programma ondersteunt?

In het geval dat Magix PHP niet zou ondersteunen, is er een alternatief dat wel ondersteund wordt zoals ASP of andere?

Reacties

mi-bo schreef op 27.05.2014 om 14:48 uur

Beste,

om U beter te kunnen helpen als Freaken van dit Forum, over welk product van MAGIX heeft U het. neem een kijkje op mijn website http://www.magixvideoprox.nl hier heb ik bij de index balk een envelop geplaats als U hierop klik wordt mijn email adres geactiveerd en kunt u direct een mail sturen, is dit ook de bedoeling ( dit is te vinden aan de rechter zijde onder Uw thema's

gr

mido

mi-bo schreef op 04.06.2014 om 09:43 uur

beste hr,

een mail vanuit Duitsland gekregen, om Uw vraag goe te beantwoorden,

1.)

MAGIX webhosting ondersteunt alleen statische inhoud. Bestanden die voor een correcte weergave moeten worden geïnterpreteerd (zoals .php, ..asp, etc.) of door andere programma's aan de serverzijde verwerkt moeten worden, worden niet ondersteund, met uitzondering van Javascript. In deze gevallen wordt het bestand "zoals het is" 
doorgegeven, c.q. via HTTP beschikbaar gesteld. Ook worden geen databases (MySQL, Access etc.) ondersteund.

2.)

Via de Pay-Pal opties via de Widgets is e.e.a. mogelijk. Feitelijk maakt u e.e.a. bij een derde aanbieder, en bindt dit in in uw Webdesigner website.
Voor de uiteindelijke werking van de Widget zelf bent u aangewezen op die betreffende aanbieder; die legt u uit hoe e.e.a. als Widget gebruikt kan worden.

Als u bijvoorbeeld vanuit de Ontwerpgalerie de Ecommerce Widget PayPal button Add to Cart kiest, dan wordt op die site die dan open gaat uitgelegd hoe dat dan in zijn werk gaat.

P.S. De Webdesigner zelf creert alleen HTML-code en Javascript, die op de client bij de bezoeker in zijn Browser lopen; aan de server-zijde kan de Webdesigner feitelijk nooit iets creeren (ala een database of iets dergelijks), want daarvoor moet dan daadwerkelijk op de server e.e.a. worden gecreerd, en dat is onmogelijk omdat dat bij ieder hosting weer op een andere wijze geimplementeerd is.
Alleen via Widget-diensten van derden kan zoiets aangeboden worden op de servers van die derde aanbieders zelf dus. In de praktijk bent u dan ook altijd een beetje gebonden aan wat die aanbieders dan in hun Widgets aanbieden; zo perfect als het zou kunnen zijn als wanneer u zelf e.e.a. inricht en programmeert op uw server zal dat dus nooit zijn, maar het is een mooie middenweg voor diegenen die zich niet willen verdiepen in programmering van CMS, PHP, MySQL etc....

succes 

mido