onderdeel muziek werkt niet

Peter-Vis6848 schreef op 23.10.2020 om 19:40 uur

ik heb op mijn 2e pc (een Mac) ook `Magix video pro x gedownload. Echter helaas als ik de muziek aanklik herkent het programma `Magix het niet. Alle andere functies van Magix pro x oen het prima op mn Mac.

Hoe zorg ik er voor dat Magix video pro x het ook op mijn Mac doet (Mac met i7processor gekocht zodat ik lekker snel kan werken. Op mijn windows pc heb ik nog een i5 processor namelijk.) Hoop echt dat jullie me praktische tips/stappen/handleiding kunnen geven. Ik ben namelijk een ouder iemand die niet zo veel verstand heeft van allerlei moeilijke technische termen.

Reacties

Bol schreef op 23.10.2020 om 23:07 uur

Hallo Peter,

Zelf ben ik niet in het bezit van een Mac PC. Maar wat ik wel weet is, dat u hiervoor Boot Camp moet installeren.

Zie: http://magazine.magix.com/nl/magix-programmas-op-mac-gebruiken/

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Vis6848 schreef op 24.10.2020 om 11:09 uur

Dag Rob, dank voor je meedenken. Ik heb een ander programma geïnstalleerd om mijn Mac compatible te maken met Magix pro x, te weten: Parallels. Alle onderdelen van Magix doen het behalve de muziekonderdelen (muziekstukje die ik zou moeten kunnen downloaden). Dan verschijnt er: Pad niet gevonden.

Bij alle andere onderdelen die ik gebruik van het programma staat dat er niet.

Is het allicht een idee Magix pro x van mijn Mac af te halen en opnieuw te installeren?

Zo ja, het je praktische tips / de stappen die ik concreet achter elkaar moet doen om dat voor elkaar te krijgen (en dat ik mijn 2e exemplaar van Magix pro x niet kwijt ben)?

Hoor het graag.

Fijn weekend gewenst en met filmische groet,

Peter Vis

Bol schreef op 24.10.2020 om 11:33 uur

Hallo Peter,

Magix Pro X hebt gekocht met twee licenties. U raakt nooit uw 1ste of 2e licentie kwijt (exemplaar) wanneer u deze verwijderd. U kunt dit zelf controleren door te gaan naar:

Wat bedoeld u met: "Alle onderdelen van Magix doen het behalve de muziekonderdelen (muziekstukje die ik zou moeten kunnen downloaden). Dan verschijnt er: Pad niet gevonden."

Bedoeld dit?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Vis6848 schreef op 28.10.2020 om 07:42 uur

Dankjewel Rob voor je antwoord. Ik ga zo meteen op mijn Mac Magix pro x deactiveren. Daarna op dezelfde Mac met mijn serienr. hetzelfde programma Magix pro x weer activeren. Hoop dat het lukt.

Jouw voorbeeld van de afbeelding van de muziek klopt inderdaad. Ik zie dan echter in beeld dat het pad niet gevonden is. Ik krijg geen muziek te horen en kan het ook niet downloaden onder een afbeelding oid bijv.

Met filmische groet,

Peter

Peter-Vis6848 schreef op 28.10.2020 om 08:32 uur

Dag Rob,

Tijdens het deactiveren van Magix pro x is een fout opgetreden verschijnt in beeld als ik `Magix pro x probeer te deactiveren. `Heb je een tip wat nu? Ik kan het programma dus niet deactiveren en dus ook niet opnieuw op dezelfde pc (mijn Mac~) weer activeren (met hopelijk daarin dan wel de muziek die het doet)

Peter

Bol schreef op 28.10.2020 om 15:20 uur

Hallo Peter,

U installeert Pro X12 op uw Mac machine met Parallels desktop 16 voor Mac en niet rechtstreeks onder W10 of via Bootcamps zoals Magix adviseert. Het kan weleens zijn, dat uw Mac machine de map shopManager_Video_Pro_X12 niet kan vinden.

https://www.magix.com/int/magazine/common/use-windows-programs-mac/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2020, 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-Vis6848 schreef op 30.10.2020 om 20:58 uur

Dag Rob, ik heb `Magix pro x van de pc afgehaald en opnieuw geïnstalleerd. Ging allemaal goed. alles doet het behalve als ik muziek aanklik. dan krijg ik ook nu weer te zien: pad niet gevonden. hoe zou dat kunnen, wat nu te doen? groet, Peter

mi-bo schreef op 30.10.2020 om 21:37 uur

@Peter-Vis6848

Beste Peter.

Heeft U na het installeren van MAGIX video Pro X via Parallels op Uw Mac machine ook via help "extra inhoud installeren" gezien U de muziek map niet heeft.

Sc6

M.vr..gr

Michael / Forum Moderator

Wijzing aangebracht ivm meer info

Bol schreef op 30.10.2020 om 22:57 uur

Hallo Peter,

Als u met muziek aanklikken bedoeld die onder het tabblad "Audio" staan. Dat zijn bestanden, die via de Shop zijn verkregen. Hebt u al eens op: Mijn store-inhoud downloaden of Lokale store-inhoud wissen.. geklikt? Zo niet, probeer dit dan eens en kijk wat er gebeurd.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2020, 22:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-Vis6848 schreef op 31.10.2020 om 08:31 uur

Dag Rob en Michael,

Lokale store inhoud wissen / Londen heb ik gedaan. Geen resultaat. Kan ''pad'' nog steeds niet vinden verschijnt er nog steeds, Extra installeren had ik ook al gedaan, ook geen resultaat. blijft raar en vooral heel jammer. kan zo niet verder, ook de sjablonen krijg ik wel in het rechterbeeld te zien en geluid van een kort voortukje te horen maar het downloaden in een spoor lukt niet. met groet, peter

mi-bo schreef op 31.10.2020 om 09:29 uur

@Peter-Vis6848

Beste Peter.

Dank voor Uw feedback.

Moet het probleem dan niet worden gezocht combinatie tussen extra van MAGIX en het programma Parallels.

Eerder gegeven link stond namelijk dat Parallels in combinatie MAGIX onder Windows MX zou werken,of werkt Parallels die U heeft one Windows 10.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 31.10.2020 om 09:57 uur

Hallo Peter,

Het is spijtig om te moeten constateren, dat al de aangedragen mogelijkheden voor u niet hebben geleid tot een oplossing. Omdat dit het forum voor en door Magix gebruikers is en geheel losstaat van Magix Support, adviseer ik u om eens via een ticket contact op te nemen met Magix Support via deze link: https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.10.2020, 09:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-