Reacties

Bol schreef op 13.03.2021 om 16:37 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart

Doe het volgende:

  • legt uw dvd in de lade van uw DVD brander
  • Start Photostory op
  • Klik op de schijfletter van uw DVD brander
  • klik rechtsboven op de streepjes en vink DVD-mediaweergave aan
  • Sleep nu film 01, 02 etc naar de tijdlijn
  • Volg de instructies op
  • U kunt deze dan als een MP4 bestand exporteren

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.03.2021, 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 14.03.2021 om 22:07 uur

Bedankt Rob, ga ik zeker proberen. Ik laat het u weten.

OM 22 u: geprobeerd. Het lukt mij ltot ik bij exporteren kom. Exporteren als mpeg4 geeft als resultaat een m2ts.bestand maar geen mp4??? Wat moet ik uit deze lijst kiezen??

Tot mails

 

 

 

Bol schreef op 14.03.2021 om 22:48 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Het doet mijn deugd om te lezen, dat het u gelukt is om uw DVD als film op de tijdlijn van Photostory 2021 te zetten. Nu nog de finishing touch!!😉

U moet inderdaad een keuze maken in het menu MPEG-4. Zet een vinkje bij alle weergeven en klik dan op de bovenste Presets-balk. Er verschijnt een pull-down-menu, waar u uw MP4 formaat kan kiezen.

Als u ooit u uw DVD's als standaard hebt gebrand, dan is de resolutie 720x576 25f/s (16:9 of 4:3)

Omdat de film opnieuw wordt gecodeerd, kies ik zelf meestal MP4 FullHD 1920x1080 25p.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 15.03.2021 om 16:48 uur

Hallo Rob, er is één misverstand, nl ik ben nog in het bezit van een Fotostory Deluxe 2015 !!! In mijn lijst staat alleen een Mpeg4 en die wordt m2ts bij het branden. Ik heb zo geen lange lijst zoals bij u nl. Photostory 2021!!Dus ik zit vast denk ik.

 

 

 

Bol schreef op 15.03.2021 om 17:33 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Het is ook mogelijk om in Fotostory 2015 uw project als MP4 te exporteren

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 23.03.2021 om 17:55 uur
  1. Hallo Rob, het is mij gelukt zoals hierboven door jou beschreven is. Ik vind echter wel dat de kwaliteit van de video in mp4 op TV zwak is, maar denk ook wel dat een mp4 bestand voor smartphone bedoeld is en op de smartphone dus scherper zal zijn. Ja toch? Welk exportformaat moet ik dan nemen om af te spelen op TV?
  2. Tweede vraag: ik heb een nieuwe sterkere laptop gekocht en ga nu ook Photostory Deluxe 2021 kopen. Is een dat update die toegevoegd wordt aan de versie van 2015 of een volledig nieuwe installatie? Ik verneem het graag alvorens verkeerd te bestellen.
Bol schreef op 24.03.2021 om 10:10 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u een eerder gebrande dvd terug hebt kunnen zetten op de tijdlijn van fotostory 2015, deze nu ook als een mp4 bestand hebt kunnen exporteren.

1.)

Als u een DVD 720x576 25f/s (16:9 of 4:3) opnieuw op deze manier kopieert en gaat exporteren zal er meestal kwaliteitsverlies optreden. Persoonlijk, experimenteer ik met verschillende mogelijkheden. Probeer het eens te exporteren als 1280x720 25f/s en zet een vinkje bij Anti-interlacefilter gebruiken.

2.)

Als u Photostory deluxe 2021 (365 dagen) hebt aangekocht, dan krijgt u een geheel nieuw programma met zijn eigen P3-serienummer. Zie voor meer informatie: https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photostory/nieuws/#c1272941.

U kunt Fotostory 2015 met een P2-serienummer naast Photostory 2021 blijven gebruiken, deze wordt niet overschreven.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.03.2021, 10:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.03.2021 om 11:28 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Wat u ook eens zou kunnen proberen om de Bitrate te verhogen. Als u dit toepast worden de geëxporteerde bestanden wel groter en het exporteren zal ook langer duren.

  • klik op: Geavanceerd
  • zet de gemiddelde bitrate op bv. 40.000 en Maximale op bv. 50.000
  • klik op OK

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 06.04.2021 om 18:36 uur

Hallo beste mensen, Hallo Rob,

Ik heb een sterkere 64 bits laptop gekocht en wil nu de zojuist gekochte Photostory Deluxe 2021 gebruiken. De installatie was gemakkelijk en heb ik voor elkaar gekregen.

Nu probeer ik mijn bestaand "groot" project van Fotostory 2015 in te laden, maar het lukt mij onvolledig. Hetgeen er staat is goed, maar er zijn heel veel gaten in het project. Nochtans staan al mijn versies van de projecten, nl de .MPH's, in 1 map nl. "halfafgewerkte projecten WW versie 15, 16" netjes bijeen op de externe harde schijf D (in de aangemaakte map Magix Projecten)

Ook al mijn mvn 's (= slideshows, al zeker 6 achter elkaar) heb ik apart in een andere map gestoken nl; "halfafgewerkte slideshows, mvn's,( in aangemaakte map Magix projecten) ook op de externe harde schijf D. De meeste foto's staan in een andere map nl. "alle foto's van WW" (in de aangemaakte map Magix projecten) ook op de externe schijf, maar een heleboel foto's worden niet gevonden bij het inladen.

Bij het laden moet ik dus veel foto's zoeken aan de hand van "zoeken in deze PC" (of op D: ), dit één voor één. Zo traag ! Ik kan niet tussentijds stoppen want dan moet ik van voor af aan beginnen en ik weet ook niet hoe de opbouw van inladen gebeurt (in volgorde van de achtereen liggende slideshow in het project?) en hoelang dit bij mij nog zal duren alvorens alle foto's ingeladen zijn. Als ik de gezochte foto's gevonden (tot hiertoe is 90 procent gevonden) zet ik ze onmiddellijk in de map van "alle foto's van WW" ( in de aangemaakte map Magix projecten) op de D:schijf, Blijkbaar helpt dat niet. En als ik onderweg op "opslaan" tik, dan zijn al de volgende mvm's ,slidehows, in het project verdwenen. Ik sta terug op NUL na een ganse dag arbeid.

Het pad van programma-instellingen heb ik gezet op D:\"Magix projecten\halfafgewerkte projecten WW. Dat is hoog in de boomstructuur, moet ik minder klikken, maar blijkt dus niet te werken . Mag dat wel?

Kan u mij op weg helpen aub om uit die chaos te geraken.

Een gedreven projectpuzzelaar

De Nil Lutgart

 

 

Bol schreef op 06.04.2021 om 19:56 uur

@lutgartdenil

Hallo Nil,

Dit is een van de bekende problemen. MPH's bestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen. Wat u zou kunnen proberen is om uw gemaakte project eerst een Veiligheidskopie te maken en deze dan in te lezen Photostory Deluxe 2021.

Doe het volgende:

  • start Fotostory 2015 op en zet de gewenste slideshow op de tijdlijn
  • maak hiervan een Veiligheidskopie op een externe schijf
  • sluit de externe schijf aan op uw nieuwe laptop
  • ga naar de map waarin de Veiligheidskopie staat
  • start hiervan de slideshow op.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 06.04.2021, 20:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-