Omzetten hi 8 bandjes geeft problemen: Ruis en blauw scherm

PV69 schreef op 17.02.2021 om 20:16 uur

Sinds kort heb ik een 2e hands Hi 8 player van Sony gekocht en met veel plezier gebruikt om mijn oude Hi 8 bandjes om te zetten naar mijn PC. Helaas krijg ik bij een aantal bandjes Ruis en blauw beeld. Iemand hier ervaring mee/ weet iemand hier een oplossing voor? De teller loopt gewoon dus dat doet vermoeden dat er wel degelijk een opname is maar die wordt niet weergegeven.

Reacties

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 09:15 uur

@PV69

Beste PV69,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Het is vreemd dat andere bandjes die met de  2e hands Hi 8 player van Sony gedigitaliseerd zijn wel goed zijn en enkele bandjes niet.

Als U deze bandjes via de Tv afspeel heeft U dan wel beeld.

Bij het afspelen van de bandjes die blauw beeld geven heeft U wel geluid.

Dat de teller gewoon loopt kan betekenen dat het bandje gezwart is( opname voor de eerste keer gemaakt zonder beelden + geluid ).en als het dan wordt afgespeeld er s.g. data op.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 18.02.2021 om 12:38 uur

Beste PV69,

Die Hi8 player, gebruikt u die met de magix-grabber of gebruikt u de firewire aansluiting als die erop zit?

En welk programma gebruikt u?

mvg,

Cees

PV69 schreef op 18.02.2021 om 20:18 uur

Beste mi-bo en Bise.

Dank voor jullie reactie. Ook op de televisie is niets te zien en horen behalve blauw en ruis. Ik maak eerst een copie op mijn DVD recorder en zet dit dan via een 'Easycap' converter (USB) over naar MIJN pc. Daar haal ik de beelden binnen via Movavi software en dat werkt, zoals gezegd, voor vrijwel alle bandjes prima. Ik heb ergens ook eens een filmpje gezien dat het te maken heeft met de afstellen van de kop maar heb daar geen verstand van. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Dank alvast

Peter

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 20:25 uur

@PV69

Beste Peter.

Dank voor Uw Feedback.

Als ook via Tv blauw beeld+ruis is, zal er vermoedelijk niets op het bandje staan.

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 20:34 uur

@PV69

Beste Peter.

Nog een aanvulling,daar U niet met MAGIX producten werkt,kan ik U verder geen goed advies geven.

Sc6

M.vr.gr

Michael