Reacties

mi-bo schreef op 19.08.2021 om 22:19 uur

@Nelleke

Beste Nelleke

Laat ik proberen U te helpen

De-installeer eerst MFS 2022

Ga naar

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

inloggen, ik ben geen robot, dan Mijn producten,

Download dan MFS 2021 opnieuw, en met serienummer registreren

Gaat dit niet lukken , dan met

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

alles verwijderen wat met MFS te maken heeft en via installaieprogramma het installeren

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

mi-bo schreef op 19.08.2021 om 22:51 uur

@Nelleke

Beste Nelleke.

Wat U ook kunt proberen opstarten als administrator, misschien dat de Pc/laptop dan niet vastloopt.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.08.2021 om 23:04 uur

@Nelleke

Hallo Nelleke,

Al ik het goed begrijp, wilt u terug naar Photostory 2021. Omdat u reeds geüpdatet naar Photostory 2022, kunt u het installatieprogramma voor Photostory 2021 niet meer downloaden bij Mijn Account / Mijn Producten. Als u dit toch doet, dan download u het installatieprogramma voor Photostory 2022.

Ik adviseer u om eerst alles wat betreft Photostory te verwijderen. Hoe u dit het beste kan doen, zie dan deze link van Magix Support. Opnieuw installeren van Photostory Deluxe.

Wanneer u Photostory 2022 goedwerkend op uw PC / Laptop hebt staan, dan gaan wij bekijken waarom bij u het programma steeds vastloopt.

Succes, Rob

Aanvulling op 19-08-2021 om 23:19uur

Als u echt terug wilt naar Photostory 2021, dan kunt het installatieprogramma vinden in de Installationsmanager map. zie afbeelding.

Laatst gewijzigd door Bol op 19.08.2021, 23:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nelleke schreef op 20.08.2021 om 11:23 uur

Hallo Rob.

Het programma werkt even en als ik b.v. tekst in een foto zet dan loopt het programma vast. ik wil het liefst dit programma behouden. Als een een oplossing weet dan graag advies. Waar kan ik trouwens het serie nummer vinden?

hoor graag van u.

Nel

 

Nelleke schreef op 20.08.2021 om 11:34 uur

Hallo Rob

ik heb ook opstarten als administrateur gedaan maar dat hielp ook niet

Nel

mi-bo schreef op 20.08.2021 om 11:35 uur

@Nelleke

Beste Nelleke,

een vraag, waar kan ik mijn serie nummer vinden.

Ga naar

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

inloggen, ik ben geen robot, dan Mijn producten, 

hier staat Uw serienummer

Het is mogelijk, dat Uw grafische( video ) kaart niet krachtig genoeg is voor MFS 2022.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.08.2021 om 11:54 uur

@Nelleke

Hallo Nelleke,

Ik begrijp u volledig, als u zegt: "ik wil het liefst dit programma behouden". Wij gaan daar ook voor. Om te zien onder welke serienummer uw Photostory is geïnstalleerd, start Photostory op en ga naar: Hulp / Over Magix Photostory (sneltoets Alt+F1)

Hebt u Photostory al eens teruggezet op de standaardwaarde? Zo doet u dat:

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nelleke schreef op 20.08.2021 om 11:54 uur

Hallo Micheal, hoe kom ik daar achter dat deze kaart niet krachtig genoeg is?

groeten.

Nel

mi-bo schreef op 20.08.2021 om 12:14 uur

@Nelleke

Beste Nelleke.

Als MFS2021 wel goed op de Pc/ laptop werkte en nu steeds vast loopt, na invoering van foto met Tekst,kan er 2 oorzaken zijn,of bestanden van de Foto's is het probleem, of de grafische (video ) kaart.

U kunt een ticket aanmaken en vragen of MAGIX support een systeemcheck wil uitvoeren,dan kunt U gelijk zien waar het probleem zit.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.08.2021 om 12:31 uur

@Nelleke

Hallo Nelleke,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, zal bij u waarschijnlijk uw Videokaart niet het probleem zijn, daar Photostory 2021 bij u geen problemen opleverde met het maken van uw projecten.

Wat u zou kunnen doen is het volgende:

  • start Photostory op
  • druk op "Y"
  • Klik op tabblad Apparaatopties
  • Zet de videomodus op Microsoft WARP device
  • klik op OK
  • Probeer het nu nog eens

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.08.2021, 12:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nelleke schreef op 20.08.2021 om 15:28 uur

Hallo Rob, bovenstaand heb ik gedaan maar krijg nu de melding ( Microsoft Warpbdevice)

krijg nu de melding het aangegeven bestand bestaat niet. Corrigeer a.u.b. Uw invoer.

wat nu? Groeten Nel

 

 

 

 

Bol schreef op 20.08.2021 om 15:48 uur

@Nelleke

Hallo Nel,

Ik vind dit zeer vreemd. Ik krijg het gevoel, dat u ook Windows problemen hebt. Zet de invoer weer terug op de oude instelling.

Maar hiervandaan kan ik niet beoordelen wat er bij u fout gaat. Hebt u in uw kennissenkring niemand, die wat van computers afweet?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.08.2021, 15:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nelleke schreef op 20.08.2021 om 15:57 uur

Ga dit informeren. Ik kan nu in ieder geval wel meer foto’s plaatsen voor dat het programma weer stopt. Dit allemaal dank zijn jullie hulp. Hartelijk dank.
groeten,

Nel

Bol schreef op 20.08.2021 om 16:58 uur

@Nelleke

Hallo Nel,

Misschien is dit de oplossing.

Ga naar: C:\gebruikers\uw_gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2022_Deluxe en verwijderd hier het Photostory.ini bestand.

 

Als u het Photostory.ini bestand verwijdert, dan worden nu ook alle programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet, incl. uw eigen instellingen. Ook worden eventuele configuratiefouten gecorrigeerd. Dit INI bestand wordt automatisch weer aangemaakt wanneer u Photostory 2022 opnieuw opstart.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nelleke schreef op 25.08.2021 om 15:17 uur

Hallo Rob, kan de oplossing nog steeds niet vinden. Weet niet waar ik het ini bestand moet vinden. Heb een paar dagen het bijltje er bij neer gegooid, wordt er niet goed van. De boel loopt nog steeds vast. Wil wel eens weten of meer gebruikers, na de update hier ook last van hebben en hoe zij dat hebben opgelost. Ben er uren mee bezig geweest. Als ik het programma nu eens helemaal verwijder van de computer? kan ik het dan opnieuw weer installeren?

Ben op leeftijd dus heb graag hulp en wijze raad.

groetjes,

Nel

 

mi-bo schreef op 25.08.2021 om 15:37 uur

@Nelleke

Beste Nel.

Even een reactie van mijn kant

Ik kan het volkomen begrijpen dat U het niet meer kan volgen

Op 19.08 2021 om 22.19 uur had ik U een goed bedoelde voorstel gedaan.

Sinds 2004 werk ik met MAGIX foto en Video programma's en nooit corrupte beelden gehad die via ini bestand weer moeten worden gerepareerd

Sc6 met het vinden van de juiste oplossing voor U

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

 

 

Bol schreef op 25.08.2021 om 15:52 uur

@Nelleke

Hallo Nel,

Ik ga niet in op het bovenstaand antwoord. Ik heb op deze manier al verschillende forumleden geholpen. Vandaag ook nog een!!

Om het Photostory.ini bestand te kunnen verwijderen ga naar:

C:\Gebruikers\uw_gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2022_Deluxe en verwijderd hier dan het Photostory.ini bestand. Vergeet niet de vinkjes te zetten bij Bestandsnaamextensies en Verborgen Items.

Succes, Rob

PS. in het verleden heb ik u op deze manier ook weer op weg geholpen.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.08.2021, 16:00, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.08.2021 om 19:51 uur

Hallo @mi-bo,

Ik wil toch nog even reageren op uw opmerking: ....Sinds 2004 werk ik met MAGIX foto en Video programma's en nooit corrupte beelden gehad die via ini bestand weer moeten worden gerepareerd.....

Wanneer u het Photostory.ini bestand verwijdert, worden er geen corrupte beelden gerepareerd, maar de programma-instellingen worden op de standaardwaarden teruggezet en eventuele configuratiefouten herstelt.

Groet, Rob (vanaf 2005 Magix gebruiker)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.08.2021, 19:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nelleke schreef op 26.08.2021 om 14:02 uur

Hoe kan ik bij Magix een systeemcheck aanvragen.

Nelleke schreef op 26.08.2021 om 14:03 uur

was bijna klaar met mijn bestand en het loopt weer vast.

Nelleke schreef op 26.08.2021 om 14:29 uur

Zou het kunnen zijn dat mijn foto bestanden te groot zijn?

 

mi-bo schreef op 26.08.2021 om 14:37 uur

@Nelleke

Beste Nel,

Uw oproep gelezen, via deze link, kunt U bij MAGIX support een systeemcheck aanvragen,

contact opnemen met MAGIX support

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

door scrollen naar beneden en vraag indienen, aan de rechterzijde

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 26.08.2021 om 23:55 uur

@Nelleke

Hallo Nel,

....Zou het kunnen zijn dat mijn foto bestanden te groot zijn?.....

Dit lijkt mij van niet. Zelf zet ik wel eens 4K filmpjes zonder enkel probleem op de tijdlijn van Photostory 2022

Er is u al uitgelegd, hoe u contact op kan nemen met Magix Support voor een systeemcheck.

Misschien is dit nog een optie.

  • start Photostory op
  • Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma (sneltoets "Y")
  • Klik op het tabblad Apparaatopties
  • Zet de videomodus op Microsoft Warp device en klik op OK

Probeer het nu nog eens.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.08.2021, 23:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-