Reacties

mi-bo schreef op 16.02.2021 om 17:00 uur

@Quintes

Beste Quintes.

Het is mogelijk,maar persoonlijk zou ik het nooit doen.

Als U een stukje verwijder van de Pc,kunt U dit als het nodig is niet direct terug halen.

U kunt beter als het project helemaal naar Uw zin is en het bv. op een externe schijf heeft staan.

Dan het geheel van de Pc verwijderen.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Quintes schreef op 16.02.2021 om 17:08 uur

Dank je, Michael. Ik zal eens proberen wat er gebeurd als ik de films weggooi nadat ik mijn project heb afgerond. Groet, Fred.

mi-bo schreef op 16.02.2021 om 17:20 uur

@Quintes

Beste Fred,

Dank voor Uw Feedback.

Als U het project definitief wilt verwijderen , ga naar bestand opruim assistent ( Ctrl+ Shift + Y ) dan gaat dit scherm open en lees dit eens goed als het is verwijderd kunt U er niets meer mee.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.02.2021 om 19:42 uur

@Quintes

Hallo Quintes,

.....Kan ik in video deluxe 2021 films splitsen en de niet gebruikte stukken daadwerkelijk van de harde schijf weggooien? Zodat ik geen ruimte verspil......

Uw MVP-projectbestand (ca. 600kb) bestaat alleen maar uit verwijzingen en bevat geen filmfragmenten, audiobestanden, etc... Wanneer u de originele filmfragmentbestanden verwijderd, dan ben u deze definitief kwijt en dat wilt u toch niet. Dus mijn vraag aan u is, wat wilt u nu precies.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 16.02.2021 om 20:16 uur

Beste Quintes, wellicht helpt mijn werkwijze (met het verzoek aan Rob uiteraard om te beoordelen of ik geen verkeerd advies geef 😉). Als mijn project klaar is, exporteer ik mijn film (MP4). Ik maak van mijn project een veiligheidskopie en geef die een herkenbare naam. Daarin komen alleen de gebruikte bestanden; alle niet gebruikte delen worden niet meegenomen. Bij mij aanzienlijk kleiner in omvang dan alle originele delen. Ik heb nu mijn eindresultaat op MP4 en mijn project in een veiligheidskopie. Nu kan ik zonder zorgen alle originele bestanden verwijderen. Peter