New Blue Titler Pro 6

plagge schreef op 30.05.2021 om 10:27 uur

Er is sinds kort (update Windows H2??) iets merkwaardigs aan de hand met New Blue Titler Pro 6.

Als ik een tekst in de film wil invoegen krijg ik eerst een blokje te zien EFFECT TOEPASSEN , waarna in beeld verschijnt ENTER TEKST. Daarna krijg ik pas de mogelijkheid OPEN TITLER PRO. Het gevolg is, dat wat ik ook doe, de tekst ENTER TEKST steevast in beeld blijft, niet bij BTP maar wel in de film. Heeft iemand een oplossing?

Groet, Geertjan

Reacties

mi-bo schreef op 30.05.2021 om 14:33 uur

@plagge

Beste Geertjan,

het is best mogelijk dat ik niet de zelfde versie heb als U, maar dit is mijn ervaring onder Windows 20H2.

Maar ik heb wel Quick - time player op mijn laptop staan. Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

plagge schreef op 30.05.2021 om 17:26 uur

Hallo Michael,

Die tekst krijg ik ook bij BT en daar kan ik hem weghalen.

Waar het echter om gaat is dat deze tekst ook al wordt weergegeven in het previewvenster van Magix. dus vóór ik naar de Titler kan. Het gevolg is zoals omschreven dat deze tekst op een of andere manier (niet zichtbaar in BT) toch in de scene terecht komt.

Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 30.05.2021 om 20:59 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Dank voor Uw Feedback.

Als ik een speciale tekst wil creëren importeer ik eerst het stukje mp4 in BT Pro (stand-alone) bewerk de tekst,wordt het een MOV bestand en exporteer het dan in MAGIX vdl of ProX.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 31.05.2021 om 09:04 uur

Beste Michael,

Ik begrijp dat het bij u ook niet (zoals voorheen) in één keer kan. Eerst een scene selecteren, aangeven dat je naar BT pro wilt gaan, daar aangekomen de (standaard) tekst ' ENTER TEKST " verwijderen om daarna aan de slag te gaan met de titel die je voor ogen hebt.

Overigens begrijp ik niet welke truc u toepast om toch het gewenste resultaat te krijgen. Is het mogelijk daar stap voor stap een voorbeeld van te geven, zodat ik dat kan uitproberen? Alvast bedankt voor de moeite. Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 31.05.2021 om 11:49 uur

@plagge

Beste Geertjan,

Dank voor Uw Feedback.

Dat is te zien in het kleine filmpje.

Eerst start Ik BT Pro op, dan de beelden die ik wil gebruiken, dan de tekst bewerken, ik heb wel Quick-time player op mijn Laptop staan, gezien BT er een MOV bestand van maakt, heeft U dit niet zal het ook niet werken.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 31.05.2021 om 12:04 uur

Beste Michael, Kan het zijn dat het filmpje niet is bijgevoegd? Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 31.05.2021 om 12:22 uur

@plagge

beste Geertjan,

30 mei 2021 om 14.33 uur heb ik een klein filmpje mee gestuurd, zoals ik het gebruik, de export niet gedaan omdat het een spontane reactie was, misschien gemist.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 31.05.2021 om 12:34 uur

Hallo Michael, Inderdaad die had ik even gemist. Dat is de methode " door de achterdeur" want ik moet van de scene eerst een AVI (?) bestand maken. Voorheen was dat allemaal niet nodig en kon ik rechtstreeks vanuit Magix werken zoals eerder aangegeven. Dus is mijn conclusie: er is toch iets ten nadele aan BTP veranderd. Maar goed ik kan op uw manier verder. Dank daarvoor. Ik zal ondertussen toch nog eens verder zoeken naar het hiaat. Als ik eruit ben meld ik mij weer. Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 31.05.2021 om 12:48 uur

@plagge

Beste Geertjan,

Als BT wordt gebruikt werk ik niet via MAGIX vdl, m.a.w start BT pro stand- alone op zoek het stukje project op waar de speciaal gemaakte tekst in moet komen te staan, bewerk de tekst exporteer het als MOV bestand in een speciaal daarvoor gemaakte map, en laad het dan vanuit Verkenner in MAGIX vdl.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.05.2021 om 17:33 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Ik heb uw topic met veel belangstelling gevolgd. Voor zover ik het nu kan beoordelen is dit een BUG in Video deluxe 2021 in samenwerking met New Blue Titler Pro 6. In Magix Pro X12 gaat alles goed.

U zou uw probleem kunnen voorleggen aan Magix Support. [klik_hier].

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

PS. VDL 2021 en Pro X12 gebruiken een en dezelfde plugin (NewBlueTitlerPro6ForMagix-190523.exe)

Diverse keren gewijzigd i.v.m correcties en aanvulling

Laatst gewijzigd door Bol op 31.05.2021, 17:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 31.05.2021 om 17:57 uur

Aha maar dit verhaal geeft het geheel een heel andere wending. Ik kon mij ook al niet goed voorstellen de NBTP6 door de ontwerpers zo gebruiksonvriendelijk was ontworpen. Ik ga Magix er eens op aanspreken, kijken wat zij kunnen betekenen in deze. Rob bedankt voor de info. Groet, Geertjan

Bol schreef op 04.06.2021 om 15:21 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Ik krijg / heb het vermoeden, dat Newbluefx.com of Magix Duitsland de plugin NewBlueTitlerPro6ForMagix-190523.exe weer hebben gerepareerd, want bij mij werkt het weer als vanouds in VDL 2021. Zie de afbeeldingen.

Ik verneem graag van u of dit ook bij u het geval is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 04.06.2021 om 15:51 uur

Hallo Rob, Ik heb ook contact gezocht met New Blue en daar de volgende reactie van gekregen:

  • Reboot your computer
  • Uninstall all versions of Titler currently on your system
  • Go to C:\Program Files\NewBlueFX and make sure Titler is removed
  • Go to C:\Program Files\Common Files\OFX\Plugins\NewBlueFX and make sure the folder TitlerPro2.ofx.bundle is removed
  • Click Start and type Regedit, then run the app
  • Within Regedit, look under HKEY_CURRENT_USER > SOFTWARE, right-click NewBlue and select Delete
  • Next look under HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE, right click NewBlue and select Delete
  • Re-install Titler Pro: https://www.newbluefx.com/downloads/Magix/NewBlueTitlerPro6ForMagix-190523.exe

Deze zeer mooie en precieze uitleg heb ik gevolgd en uitgevoerd maar bij mij heeft het niet tot het gewenste resultaat geleid. Ik krijg nog steeds EERST: Het blokje Enter tekst en daarna pas de mogelijkheid om daadwerkelijk naar de titler te gaan.

Bol schreef op 04.06.2021 om 18:16 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Op een van mijn andere PC heb ik VDL 2017 staan. Bij het opstarten van NewBlue Titler EX versie 1.0 build150808, dan wordt gelijk het bewerkingsscherm opgestart. Zie afbeelding.

Zelf heb ik (nog) niet kunnen achterhalen, wanneer NewBlueTitlerPro6ForMagix-190523.exe als plugin is toegevoegd. Maar NBT 6.0 wordt nu in twee fases opgestart.

Namelijk:

  • als u het object hebt geactiveerd (geel), dan moet u eerst klikken op Effect toepassen in Mediapool
  • nu wordt de Enter Text in het previewscherm geplaatst.
  • als u nu op Open Titler Pro klikt, dan pas wordt het bewerkingsscherm geopend en kunt u hierin uw gewenste tekst maken
  • wanneer u het afsluit en klik op Keep, dan verander de tekst in het previewscherm in uw gemaakt tekst en is dan aan het object op de tijdlijn toegevoegd

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.06.2021, 18:20, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 04.06.2021 om 19:20 uur

Hallo Rob, Je hebt me toch weer op het spoor gezet met de opmerking: Maar NBT 6.0 wordt nu in twee fases opgestart.. Dat heeft mij getriggerd om nog eens te proberen of dat ook bij mij werkt. En inderdaad ik kan nadat ik Enter tekst in het preview scherm heb gezien doorgaan naar Open Titler pro waarbij ik de genoemde tekst kan overschrijven met mijn eigen tekst. Probleem opgelost dankzij jouw deskundige hulp. Chapeau! en bedankt voor het uitzoekwerk!

Groet,

Geertjan

Bol schreef op 04.06.2021 om 19:34 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Het doet mij deugd om te lezen, dat u weer verder kan om uw teksten aan te maken met NBT 6.0.

Succes met het samenstellen van uw filmprojecten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-