Reacties

mi-bo schreef op 20.09.2015 om 15:56 uur

Beste Peter,

zover mijn kennis gaat is dit niet mogelijk met MAGIX producten, gezien zij geregistreerd staan op de ID van een PC,( een machine)

gr

Michael

mi-bo schreef op 13.11.2015 om 11:47 uur

Een reactie vanuit Duitsland ( dit had wel betrekking tot videobewerken)

Ja, daar kan ik wel wat mee. Het idee is natuurlijk goed, maar de technische uitvoering wat moeilijker.
Je zou een geheel project op een netwerkschijf kunnen zetten en dan is het overal vandaan bereikbaar. Ook vanuit Video Pro X of Video Deluxe mits de netwerkschijf binnen Windows is ingebonden middels een drive-letter (zeg z: of y: of zoiets).

Het probleem is echter dat dan uiteraard ook de bronbestanden op die netwerkschijf moeten staan, en dan krijg je dus problemen met de snelheid. Want een FullHD videobestand realtime in Video Pro X afspelen vanaf een netwerkschijf, is simpelweg te langzaam. Ik denk dus dat het technisch wel mogelijk is, maar dat het simpelweg niet werkbaar is, tenzij je zin hebt om na iedere muisklik 3 minuten te gaan zitten wachten.

Opmerking: Wanneer het dus hier alleen gaat om het zichtbaar zijn van "het netwerk" binnen Video Pro X of Video Deluxe, dan is de oplossing daarvoor dus het netwerk middels een drive-letter in Windows in te binden. Zie bijgevoegd screenshot hoe dat er bij mij uit ziet in Pro X7.

Groet,

Michael