Na upgrade W10 1803 geen geluid meer bij M2TS 50p

Reacties

Bol schreef op 27.05.2018 om 09:56 uur

Hallo Dirk,

Het is fijn om te lezen, dat Magix Support jouw probleem via een persoonlijke regeling heeft opgelost. Persoonlijk had ik liever gezien, dat Magix Support een oplossing, voor alle Magix gebruikers beschikbaar had gesteld.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.05.2018, 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

robert-halderman schreef op 27.05.2018 om 12:08 uur

Fantastisch! Rob. Issue opgelost! Hoe ben je hier zo snel achtergekomen..?jammer maar werk niet bij mij

Bol schreef op 27.05.2018 om 12:28 uur

Hallo Robert,

Welkom op dit forum.

Wat is het Magix programma, dat je gebruikt?

Om dit trucje te laten werken, moet je wel VDL Plus of Premium geinstalleerd hebben.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.05.2018, 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FreekB schreef op 28.05.2018 om 10:52 uur

Hallo Rob,
Bedankt voor de oplossing voor het geluid van de M2TS video bestanden. Ik vond het al vreemd dat het geluid van M2TS bestanden weg was en dat van mp4 bestanden wel hoorbaar was.
Wat me echter nu wel op valt dat is dat het geluid veel zachter klinkt, niet helder, lijkt "geknepen". Ik houd via de mixer altijd de geluidsterkte in de gaten en het geluid van de camera is over het algemeen goed, zo niet, dan breng ik het naar 0.0 of iets hoger, maar nu is geluidsterkte ca. -10db/-12db. Hiermee klopt de verhouding ook niet meer in bestaande projecten met mp3 muziek die ik altijd lager in stel.
Neemt Magix dit ook mee in de patch? Overigens lijkt het erop dat als ik de video bestanden af speel in Windows "Films en tv" of "Media player" dat het geluid ook zachter is.

Bedankt,
groeten
Freek.

Bol schreef op 28.05.2018 om 16:29 uur

Hallo Freek,

Om te beginnen kan ik je, als forumlid, niet zeggen of Magix dit probleem d.m.v. een patch gaat oplossen. Dit is een forum van en door gebruikers. Dit forum staat geheel los van Magix Support.

Het probleem, dat jij beschrijft, kan ik helaas niet reproduceren, maar als de videobestanden ook zachter afspeelt in Windows "Films en tv" of "Media player", dan zal dit waarschijnlijk kunnen liggen aan de geluidsinstelling van de geluidskaart. Ga eens naar: Instellingen / geluid en klik op Probleem oplossen bij Volume.

Als ik een filmproject af heb, dan activeer ik alle clips, waar ik het geluid wil normaliseren en druk dan op Alt+N

Normaliseren (maximaal geluidsniveau))

De functie "Normaliseren" brengt het volume van een audio-object op het maximale niveau, zonder daarbij het materiaal te oversturen. Hiervoor wordt naar de hoogste signaalpiek in het audiomateriaal gezocht en het geluidsniveau van het object zodanig verhoogd dat deze plek overeenkomt met exact 0 dB (volledige uitsturing). Sneltoets: Alt+N

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2018, 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

fransbe schreef op 06.06.2018 om 10:29 uur

Bol 4/05/18 Had hetzelfde probleem (m2ts niet meer hoorbaar); heb de oplossing van Bol 4/05/18 gevolgd en de klank is weer O.K. Heel veel dank !

Frans Veurne

wim-lubbers schreef op 28.08.2018 om 11:28 uur

Bedankt opgelost!