Na installatie Music Studio 2013 geen Styles/Instrumenten te zien (lege vakjes onder Soundpool)

joschoe42 schreef op 17.04.2014 om 19:56 uur

Ik heb Music Studio (2013) vanaf DVD geïnstalleerd op mijn nieuwe computer (I5 processor Windows 8.1) maar krijg geen Styles en Instrumenten te zien (waar ik ze op de vorige computer met XP wel zag).

Bij het klikken op "Soundpool" en daaronder op Styles / Instrumenten (Manager/docker) blijven de vakjes leeg en heb ik dus geen keuze mogelijkheid.

N.B. Ik heb het prog. "Music Maker 2013" (wat ik gelijktijdig kocht) niet geïnstalleerd omdat ik dat op mijn vorige computer bijna nooit gebruikte.

N.B. Rubriek Productselectie: Music Studio staat er niet bij, daarom "Soundpool" gekozen.

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2014 om 11:28 uur

Hallo Jos,

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.magix.info/nl/hoe-krijg-ik-meer-sounds..knowledge.1026064.html

Succes

Rob

joschoe42 schreef op 24.04.2014 om 10:37 uur

Op advies van Magix (daar had ik mijn probleem ook voorgelegd) gekeken of Soundpool op mijn harddisk stond. Dit bleek niet het geval. Aangezien e.e.a. op mijn vorige computer (XP) wel goed werkte, was de enige conclusie "Music Maker 2013 ook maar installeren" (alhoewel ik dat nauwelijks gebruikte).

Resultaat: nu waren "Styles en Instrumenten" wel zichtbaar in Music Studio.

Conclusie: De Music Studio installatie DVD blijkt (achteraf gezien) niet compleet te zijn.

Ik zocht vorig jaar het programma Music Studio, dat ik in het verleden wel meer gebruikt had (Studio 2000 was dat). Dat bleek alleen verkrijgbaar als je Music Maker 2013 kocht. Ik kreeg dat dus eigenlijk kado. Ik mag dus eigenlijk niet zeuren en een gegeven paard niet in de bek kijken, maar toch ....

Ik had toch wel een deskundiger advies van Magix verwacht !