Na installatie 2021 zijn storyboard en tijdlijn modus niet zichtbaar

Johan-Blaazer schreef op 26.01.2021 om 09:13 uur

Ik heb 2021 geinstalleerd. Nu is de preview monitor heel groot in beeld en krijg ik met geen mogelijkheid de storyboard modus, het tijdlijn overzicht en het sceneoverzicht in beeld. Ik zie alleen een stukje van de bovenkant van die onderdelen. En kan daarom niet aan de slag. Ik zie in de handleiding ook geen aanwijzingen over hoe dit op te lossen. Heel graag een aanwijzing hoe ik dat kan verhelpen. Vast veel dank en vriendelijke groet van Johàn

Ik werk met Windows 10. En op een Asus Aspire 7

Reacties

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 09:21 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan,

Toets F9 en alles staat weer goed

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Johan-Blaazer schreef op 26.01.2021 om 11:55 uur

Beste Michael, dank voor je wederom! snelle reactie. Het lukt helaas nog niet... Als ik F9 toets dan gaat alleen het geluid van de laptop uit. Ook in venster heb ik het volgende geprobeerd: Let op: mocht u een keer het overzicht kwijtraken, dan kunt u de weergave via het menu "Venster > Reset vensterordening" of de sneltoets F9 weer terugbrengen naar de basisinstellingen. Heb je enig idee hoe dit kan? Weer dank en groet, Johàn

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 12:04 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan.

Dank voor Uw feedback.

Dit betekend dat Uw toetsenbord niet goed staat .

Klik op Windows vlag tussen Ctrl -Alt en druk dan op de spatiebalk en zoek NLD-int op en dan moet F9 wel er voor zorgen dat als MVDL is opgestart dat het weer goed staat.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging om 12.21 uur aangebracht

PS het is ook mogelijk dat U een verkeerde instelling heeft ingevoerd dat krijgt U ook een vertekend scherm

Johan-Blaazer schreef op 26.01.2021 om 15:49 uur

Beste Michael, de truc met de Windows vlag werkte niet, maar.... het wijzigen van de instelling WEL! Ik heb de standaardinstelling aangepast. Pal half, 16:9 en nu zie ik weer wat ik moet zien!! Daar zou ik nooit op gekomen zijn. Weer veel dank voor de gouden tip. Heel vriendelijke groet van Johàn

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 15:52 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan.

Dit is een positieve reactie.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 26.01.2021 om 20:01 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

Het is goed om te lezen, dat u kan werken met de oplossing. Maar misschien is dit voor u de juiste oplossing. Zeker weet ik het niet, omdat ikzelf niet werkt met twee beeldschermen zoals u. U werkt namelijk met een Laptopscherm en een externe beeldscherm. Uw laptopscherm zal voor het VDL programma niet toereikend zijn.

• ga eens naar: instellingen / beeldscherm / detecteren
  • als het goed is worden nu beide schermen gedetecteerd.
  • volgens mij kunt hier de externe Beeldscherm kiezen, doe dat dan.
  • Start VDL op en druk op "F9"

Laat het forum weten of dit voor u werkt.

Succes, Rob

Aanvulling op: 26-01-2020 om 21:44 uur

Mijn conclusie dat u met twee beeldschermen werkt is gebaseerd op het volgende:

• U schrijft: "Als ik F9 toets dan gaat alleen het geluid van de laptop uit."
  • Volgens mij zie ik, op uw foto een externe beeldscherm staan.

Mijn conclusie is, dat u een laptopbeeldscherm hebt en een externe HDMI beeldscherm

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2021, 21:44, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 20:58 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan.

Misschien heb ik iets gemist,werkt U met één monitor of twee monitoren.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Johan-Blaazer schreef op 27.01.2021 om 10:15 uur

Beste Michael, ik werk met een laptop en met een groot ASUS beeldscherm. Dat had ik niet in mijn probleembeschrijving gemeld.. Wel relevant natuurlijk! Dit is na jouw/jullie ondesteuning het gewenste eindresultaat: Het vertrouwde beeld waar ik aan gewend was!

Er ligt nogal wat achterstallig montage werk... ik kan er nu mee aan de slag. Ben heel benieuwd wat de veranderingen/verbeteringen zijn in de 2021 versie. Nogmaals dank en heel vriendelijke groet van Johàn

Johan-Blaazer schreef op 27.01.2021 om 10:18 uur

Beste Rob, dank voor de duidelijke uitleg - en schema - over de instellingen van de twee monitoren. De mogelijkheid het zo in te stellen kende ik niet. Het werkt!! Heel vriendelijke groet van Johàn

Bol schreef op 27.01.2021 om 10:21 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

Het doet mijn als moderator deugd om te lezen en te zien, dat u uw probleem is opgelost.

Succes met de monteren van uw projecten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 10:30 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan.

Dank voor Uw Feedback.

Gezien de meeste MAGIX gebruikers niet weten hoe het markeren van een oplossing werkt zal ik als moderator Uw oplossing markering verwijderen en bij Bol zetten.

Heel veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bise schreef op 27.01.2021 om 12:02 uur

Beste Mi-bo,

Moderator Bol en forumlid had al een perfect antwoord gegeven. Als u in het begin goed had gekeken en gelezen kon u al zien deze vragensteller twee monitoren had, ergo onnodige discussie uwerzijds wat de duidelijkheid van het forum geen goed doet. Al eens meer gevraagd, doe er iets mee.

mvg.

Cees (opbouwend forumlid)

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 12:11 uur

@Bise

Beste Bise,

niet wetend aan wie U dit bericht heeft gericht,

over goed lezen gesproken, Mibo is een Israëlische voetballer en dat ben ik niet

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael ( mi-bo)

Bise schreef op 27.01.2021 om 12:25 uur

Ach wat jammer, er loopt weleens een streepje verkeerd

Bij deze over en sluiten maar.

Mvg,

Cees