Reacties

Bofido schreef op 08.04.2021 om 00:12 uur

Goedemorgen Janiem.

Heb je de brander wel aangegeven of staat het nog op de harde schijf.

janiem schreef op 08.04.2021 om 10:23 uur

Dag, Ik ben geen "ervaren " gebruiker en heb geen idee hoe dit in te stellen c.q. aan te geven.

janiem schreef op 12.04.2021 om 20:56 uur

Goedenavond, Helaas voor mij geen oplossing gevonden! Toch heel erg bedankt! M.v.g. Jan N

mi-bo schreef op 12.04.2021 om 21:42 uur

@janiem

Beste Jamien,

heeft U bij de laatste optie voordat de dvd moet worden gebrand wel de brander aangevinkt en niet Image recorder , want als image recorder wordt aangevinkt staat het niet op de DVD maar op Uw harde schijf.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.04.2021 om 22:59 uur

@janiem

Hallo Jan,

Tijdens het opnieuw installeren van VDL 2016 kan het zijn, dat er tijdens de installatie niet de juiste brandroutine is geïnstalleerd. U kunt de laatste brandroutine hiervandaan downloaden en installeren. [klik hier]

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janiem schreef op 13.04.2021 om 09:56 uur

Ga ik proberen! Mijn dank! M.vr.gr.

janiem schreef op 26.01.2023 om 20:47 uur

Goedenavond, Door omstandigheden heel lang geen activiteit met samenstellen film(beelden), echter nog steeds lukt het mij niet om een film op DVD te branden. Eerder genoemde brandroutine wel geïnstalleerd, brandproces vindt wel plaats maar niets op de DVD te zien. Genoemd wordt om eerst om de structuur van de disk vast te leggen maar hoe moet dat. Hoop op een reactie. Met vr.gr. Jan

Bol schreef op 27.01.2023 om 00:23 uur

@janiem

Hallo Jan,

Welkom terug op het forum.

Om uitsluiten dat u uw DVD brander kapot is, doe dan eens het volgende:

  • ga naar het brandmenu
  • zet bij: 1 Brander op Image recorder  en klik op branden
  • geef een bestandsnaam.
  • Er wordt nu een ISO bestand aangemaakt en als het goed is, dan kunt u deze afspelen in VLC Media Player.

Laat mij weten wat het resultaat hiervan is.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2023, 00:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janiem schreef op 27.01.2023 om 12:23 uur

Hallo Rob, Dank! Procedure gevolgd en de film is gebrand en in VLCMedia Player terug te zien dus de brander lijkt mij dan wel ok (?) ! Wat zou ik vervolgens moeten doen? Grtoet Jan

Bol schreef op 27.01.2023 om 12:55 uur

@janiem

Hallo Jan,

U hebt nu een ISO bestand gemaakt en deze kunnen afspelen via VLC Media Player. Dit betekent alleen, dat u film wel goed gemaakt is als een ISO bestand. Maar het zeg nog niets of uw DVD brander nog OK is.

Als u dit ISO bestand op een DVD kan branden, dan mag u aannemen, dat uw DVD brander OK is. Doe nu eens het volgende:

  • Download het programma Anyburn van: The Official AnyBurn Website
  • Start AnyBurn
  • Klik op Imagebestand op schijf branden
  • Plaats een lege schijf in de PC diskstation
  • Kies nu uw Image (ISO) bestand
  • klik op branden

Laat mij weten wat het resultaat nu is.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janiem schreef op 27.01.2023 om 17:46 uur

Rob, De procedure gevolgd en leek goed te gaan tot aan het eind de mededeling volgde: E: Gegevensfout (cyclische resundantie controle) en keuze :afbreken of doorgaan. Geen film op de DVD! Zie graag je reactie. Groet Jan

Bol schreef op 27.01.2023 om 21:11 uur

@janiem

Hallo Jan,

Voor zover ik het hiervandaan kan bepalen zijn uw DVD schijfjes niet meer goed. Hoe oud zijn deze?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2023, 21:20, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janiem schreef op 28.01.2023 om 13:20 uur

Dag Rob, Nu geheel nieuwe schijf geplaatst en is de film opgenomen echter, om de film op de TV (via de video recorder) af te spelen geeft als resultaat: geen signaal en dus geen beeld(en). Ik vind het vervelend om je/ jullie zo langdurig te belasten maar heeft denk ik ook te maken met mijn beperkte kennis van zaken en leeftijd (83)! Groet, Jan

Bol schreef op 28.01.2023 om 13:34 uur

@janiem

Hallo Jan,

U hoeft zich voor mij niet te verontschuldigen😉. Ik help u met alle plezier met het oplossen van uw probleem.

Maar goed, u hebt nu uw MVP filmprojectbestand zonder problemen op een nieuwe DVD schijf kunnen branden. Alleen u kunt uw DVD (nog) niet afspelen via uw videorecorder naar de TV. Als u de gebrande DVD wel via uw PC diskstation kan afspelen met VLC Media Player, dan is de gebrande DVD OK.

U moet u probleem dan zoeken in de kabelverbinding tussen u videorecorder en TV. Kijk eens in de handleiding van uw TV en/of Videorecorder hoe u deze moet aansluiten

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.01.2023, 13:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janiem schreef op 30.01.2023 om 21:01 uur

Hallo Rob, Het is gelukt! Uiteindelijk bleek dat de verbinding tussen de DVD recorder (niet videorec) en de TV niet optimaal maar nadat dit was aangepast is het resultaat uitstekend. Nogmaals mijn dank! Groet, Jan

Bol schreef op 30.01.2023 om 22:49 uur

@janiem

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om van u te vernemen, dat uw probleem in zijn geheel is opgelost. Het laatste struikelblok bleek een slechte verbinding te zijn tussen uw DVD speler en uw TV. U kunt gelukkig weer uw zelf gebrande DVD's afspelen via uw TV. Bedankt👍voor deze terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-