NA EXPORT WORDEN SOMMIGE FILMFRAGMENTEN 90GRADEN GEDRAAID WEERGEGEVEN

Luit schreef op 14.01.2021 om 13:37 uur

Na montage (in video Deluxe plus versie 20.0.1.73 (UDP3) /Win 10) van filmfragmenten, die met hetzelfde toestel zijn opgenomen en bij filmmontage gewoon landscape staan, heb ik de film geëxporteerd. Na de export zag ik dat enkele fragmenten 90 graden gedraaid worden weergegeven. Hoe kun je deze filmfragmenten bij de bewerking en na export weer in landscape krijgen?

Graag jullie hulp

Reacties

mi-bo schreef op 14.01.2021 om 13:52 uur

@Luit

Beste Luit.

Als U bij begin aangeeft wat Wilt U Doen.

Daar de juiste instelling aangeeft (landscape 1:1 ) zal het ook zo worden geïmporteerd naar de tijdlijn.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Luit schreef op 14.01.2021 om 16:45 uur

Bedankt mi-bo voor de terugkoppeling. Ik heb al de filmfragmenten volgens mij op dezelfde manier in het spoor gezet, alleen de laatste zijn veranderd. Dus er moet iets aan de instellingen zijn gewijzigd. Waar kan ik dan landscape (1:1) ingeven?

hartelijke groet

Luit

mi-bo schreef op 14.01.2021 om 18:02 uur

@Luit

Beste Luit.

Dit is de mogelijkheid om te beginnen met Landscape

en de andere beelden draaien, en wat uitrekken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 14.01.2021 om 18:02 uur

@Luit

Hallo Luit,

Volgens mij is dit een bug in VDL 2021. zie: https://www.magix.info/nl/forum/clips-staan-op-de-kop--1263920/ . Wat u zou kunnen doen is om deze handmatig te roteren via: Effecten / Rotatie-spiegelen / roteren.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luit schreef op 14.01.2021 om 19:45 uur

beste mensen,

bedankt voor jullie commentaar. Het zijn alleen de filmfragmenten die ik dit jaar in de film heb gezet, overigens zijn er ook nieuwe fragmenten bij die gewoon goed staan in het filmspoor. Het kan zijn dat een bug dit veroorzaakt. Roteren helpt niet omdat de beeldverhouding niet aangepast kan worden (dit blijft in landscape verhouding staan). Ik hoop dat er snel een oplossing voor deze bug komt.

bedankt.

Luit