Na download nieuwste versie 21.0.1.111 loopt programma vast.

t.plug1 schreef op 03.01.2022 om 12:28 uur

Video de Luxe Premium is met een update services geïnstalleerd op een windows10 desktop computer. Na een melding van 'nieuwe update beschikbaar' heb ik de nieuwste versie 21.0.1.111 geïnstalleerd. Programma start goed op maar na het inladen van een bestaand project loopt het programma, bij een eerste handeling, vast en is alleen te stoppen met via 'taakbeheer'.
Programma meerdere keren geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd echter met een zelfde resultaat. Na heel wat uurtjes ergernis heb ik de oorspronkelijke versie 21.0.1.85 weer geïnstalleerd. Deze versie werkt naar behoren.

Ik ben geen computerfreak maar wil gewoon een goed werkend (nieuwste) programma.

Wie kent het probleem en weet een oplossing?

 

Reacties

mi-bo schreef op 03.01.2022 om 15:04 uur

@t.plug1

Beste Teun,

MAGIX Video DeLuxe 2022 is geheel nieuw van opbouw, een totaal ander pakket dan U gewend is/was

Misschien een optie, als MVDL 2022 is opgestart,

toets de Y toets in, ga naar apparatenoptie, hardware versnelling, hier zal bij Import Uw grafischekaart staan, zet dit eens op CPU.

Is Uw grafische ( Video) kaart wel up to date.

Sc6

Blijf gezond, en een Covid19( Omikron en Flurona) vrij 2022

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 03.01.2022 om 15:42 uur

@t.plug1

Hallo Teun,

.....Na heel wat uurtjes ergernis heb ik de oorspronkelijke versie 21.0.1.85 weer geïnstalleerd. Deze versie werkt naar behoren.....

Waarom het na het updaten naar VDL2022 versie 21.0.1.111 bij u het niet is goed gegaan, dat kan ik hiervandaan niet zeggen. Er wordt wel aanbevolen om de patch direct bij het opstarten van het programma te installeren. Ook wordt er door Magix Support geadviseerd om te laatste drivers voor uw Videokaart te downloaden bij de fabrikant van uw Videokaart en te installeren.

Hebt u ook al eens VDL versie 21.0.1.111 de programma-instellingen op de standaardwaarde teruggezet? Zo niet ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten... Als dit ook niet het gewenste resultaat hebt, verwijder dan eens het videodeluxe.ini bestand. Wanneer u het INI bestand hebt verwijderd, dan worden de programma-instellingen ook op de standaardwaarde teruggezet, incl. eventuele PC configuratiefouten. Bij het opnieuw opstarten van VDL 2022 wordt het INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 03.01.2022, 16:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

t.plug1 schreef op 03.01.2022 om 16:37 uur

Bedankt voor de reacties. Het probleem zat waarschijnlijk in het stuurprogramma van de videokaart.

Ik heb een update opgehaald (Geforce GTX 1050 TI) en het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost.

Nogmaals bedankt voor het aanfragen van de oplossing

M.v.g.

Teun.

Bol schreef op 03.01.2022 om 16:45 uur

@t.plug1

Hallo Teun,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u de drivers voor uw NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti kaart geüpdatet hebt, Vide Deluxe 2022 niet meer vastloopt. Bedankt👍 voor deze terugkoppeling.

Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.01.2022 om 16:55 uur

@t.plug1

Beste Teun.

Dank voor Uw Feedback.

Goed te lezen dat na ophalen, update van Videokaart het probleem is verholpen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2022.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael