Muziekstuk inladen in Photostory

lutgartdenil schreef op 24.06.2022 om 13:31 uur

Beste mensen,

Ik gebruik Photostory Deluxe in Windows 11

Als ik een lang muziekstuk inlaad in een project en ik verkort en knip het muziekstuk tijdens het werken in dit project , wordt dan het gehele muziekstuk mee opgeslagen of alleen het verkortte of geknipte deel ervan? En zoja, waar kan ik dan de grootte ervan zien?

groetjes

Lutgart

Reacties

mi-bo schreef op 24.06.2022 om 13:54 uur

@lutgartdenil

Beste Lutgart,

Via Ctrl+ E ( object eigenschappen )kunt U zien hoe groot het bestand is, niet hoe groot als het is gesplitst

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 24.06.2022 om 14:19 uur

@lutgartdenil

Hallo Lugart,

Als u een MP3 of een WAV muziekbestand op de tijdlijn zet, is deze net zo groot als het originele bestand. Photostory veranderd fysiek niets aan uw eigenlijke muziekbestanden. In het MPH projectbestand wordt e.a. bijgehouden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lutgartdenil schreef op 24.06.2022 om 21:27 uur

dus m.a.w. de aantal kB's van dat lang muziekstuk die IN dat project staan (ook al is het verkort) tellen mee bij de grootte van de opslagcapaciteit.

mi-bo schreef op 24.06.2022 om 21:36 uur

@lutgartdenil

Beste Lutgart,

Voor MAGIX producten is dat zo, zolang het niet is geëxporteerd

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bol schreef op 24.06.2022 om 22:27 uur

@lutgartdenil,

Hallo Lutgart,

Even voor de duidelijkheid, u hebt een MP3 bestand op uw harde schijf staan en deze gaat u gebruiken in een van uw slideshow. Dit MP3 bestand blijft totaal ongewijzigd, alleen in uw MPH project bestand wordt e.a. genoteerd en er wordt een hulpbestandje aangemaakt. U kunt zelfs hetzelfde bestand voor een tweede of een derde keer op de tijdlijn zetten in dezelfde slideshow. De grootte van uw MP3 bestand blijft nog steeds even groot. Als u uw slideshow gaat exporteren, dan wordt het stukje gekozen muziekfragment op de juiste lengte mee geëxporteerd. Dit vormt uiteindelijke uw MP4 bestand. Maar uw MP3 bestand blijft nog steeds dezelfde grootte behouden op uw harde schijf.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2022, 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-