music maker gebruikt maar 1 processor?

Spons schreef op 04.02.2011 om 17:38 uur

Tijdens het gebruiken van music maker loop ik tegen dit probleem aan. 

 

Als ik een muziek stuk heb gemaakt waarbij ik ong. 23 sporen in gebruik heb heeft de computer het vaak moeilijk om het muziek stuk vloeiend af te spelen. Nu ben ik even gaan rond kijken en zag dat music maker rechts onderin aan geeft dat de cpu op 100 % staat. Als ik dan naar taak beheer ga staat er onder tabblad prestaties dat ik nog maar 23 % gebruik. Wat dan opvalt is dat er eigenlijk maar 1 van de 4 processors word gebruikt.

 

Kan ik het zo instellen dat music maker ze allemaal gebruikt? zodat hij het dan beter aan kan? of is er een instelling in de computer die ik moet veranderen?

 

Wat wel zo is is dat music maker per keer dat ik het opstart steeds een andere gebruikt.

 

Of licht het er aan dat ik niet een goed genoege geluidskaart heb? (heb geen idee wat voor een ik heb het enige wat ik kan vinden is dat hij 16 bit is.

 

(Ik gebruik musicmaker 17 premium)

Reacties

patrick0 schreef op 19.02.2011 om 21:20 uur

Als je een geluiskaart onboard hebt dan zal het zeer waarschijnlijk daar aan liggen.

En zou ik zeker aanraden voor een betere kaart te gaan kijken.

Maar ook heel belangrijk hoeveel geheugen heb je en hoe snel is je geheugen.

ALs je vista hebt dan raad ik toch wel 3 gig geheugen aan en dan met snelheid ddr 3

heb je windows 7 dan kun je meer inpluggen en snellere geheugen ddr 4of hoger

 

ALs je gaat kijken kijk dan wel of het in je moederbord past.

 

Ik zou ook zeker gewoon het een en ander door lezen bij www.tweakers.net over upgraden van pc

 

 

Groeten en veel succes

 

patrick

www.crappysounds.com