Music Maker 2018

zez26 schreef op 11.07.2018 om 19:26 uur

Geachte forumleden.

In eerdere edities kan je het tempo van een sample aanpassen tot 1 getal achter de komma.

In de nieuwe versie (2018) moest ik een plugin kopen om het tempo aan te passen maar kan ik niet meer zelf de BPM invoeren.

Kan iemand mij vertellen of dit alsnog kan en hoe?

 

MVG Justin

Reacties

mi-bo schreef op 12.07.2018 om 09:41 uur

ZEZ26.

U omschrijft niet welke versie van MMM 2018 U heeft.

sinds vandaag via online actualiseren kunt U de nieuwste download installeren

In MMM prem 2018 is deze optie er wel

Mvg

Michael

Bol schreef op 12.07.2018 om 14:29 uur

Hallo @zez26,

Ik denk, dat je Beats Per Minute bedoelt. Zelf gebruik ik deze functie zelden.

Volgens mij kan je deze instellen via de middelste werkbalk. Klik op BPM, dan open je het onderstaande pop-up menu. Nu kan tot 3 cijfers achter de komma de Beats per minute instellen

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zez26 schreef op 12.07.2018 om 18:18 uur

Bedankt Rob en Michael voor jullie reacties !

Michael: Ik gebruik de 2018 Plus versie, de tool waar je naar verwijst is niet wat ik bedoel.

Zie foto van versie 2015, rood gearceerd:

Hier kon ik instellen tot cijfer achter de komma, per sample wat de BPM (Beats Per Minute) moest zijn.

Rob: De functie waar je naar verwijst gaat over de BPM van het totaal.

Ik zoek de instelling van de BPM per sample.

(Sample welke ik zelf importeer, geen soundpools)

MVG Justin

Bol schreef op 13.07.2018 om 17:29 uur

Hallo Justin,

Bedoel je dit soms?

  1. activeer je sample
  2. klik op beheer
  3. klik op Tempo-Pitsch/Resample

Succes,

Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 13.07.2018, 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zez26 schreef op 13.07.2018 om 20:52 uur

Hallo Rob, Ja deze functie bedoel ik alleen kan ik bij deze functie dus niet meer accuraat het BPM getal invoeren.

Dit kon in vorige edities wel.

Ik vraag mij dus af of het bij deze versie ook kan.

Ik kan wel draaien aan de knop, maar dit gaat in stappen van 0,3 wat in sommige gevallen niet accuraat genoeg is.

 

Bol schreef op 15.07.2018 om 12:20 uur

Hallo Justin,

Van alles uitgeprobeerd om één BPM-getal, via het toetsenbord in te voeren, maar dat lukt mij ook niet. Maar met een beetje geduld is het wel mogelijk. Schuif met de muis het balletje voorzichtig naar links of naar rechts.

Groet,

Rob

BPM 112.6

BPM 112.7

Laatst gewijzigd door Bol op 15.07.2018, 12:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zez26 schreef op 15.07.2018 om 21:03 uur

Dank je Rob, voor de reactie. Ik het voortaan met het balletje proberen. 👍

Bol schreef op 15.07.2018 om 23:26 uur

Succes, het is even wennen👍👍👍

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-