music cleaning lab 2006 werkt niet meer

bernard01 schreef op 19.11.2008 om 17:11 uur
Geachte lezer, ik wil Lp's opnemen maar er komt geen geen signaal binnen. De computer is via de line-out van de vesterker aangesloten. De geluidniveauregelaar reageert niet. Via de koptelefoon aangesloten op de de computer hoor ik de muziek wel . Ik heb eerder al Lp's opgenomen.
Wat doe ik verkeerd of wat staat niet goed?
Groet Bernard Peters

Reacties

Henk-Jan schreef op 26.11.2008 om 18:57 uur
Beste Bernard,
1. Controleer eerst: de settings bij configuratiescherm, geluiden en audioapparaten en loop alle tabbladen mbt opnemen en weergeven even langs.
2. Controleer. Start, alle programma's, bureauaccesoires, entertainement, volumeregeling en dan via opties, eigenschappen alle instellingen voor opnemen en afspelen even nalopen.

Als je niet weet wat je moet aanvinken of selecteren .... maak dan alles actief maar .... dan moet je absoluut van de pc afblijven als je aan het opnemen bent want ... dan neemt hij alles op en ... dat zijn ook de geluiden van windows zelf.
Zet alles maar op maximaal dan heb je in ieder geval voldoende signaal. Als hij het weer doet kun je misschien nog fijntunen.

3 Controleer op welke ingang iets is aangesloten ... die ingang vind je ook bij de punten 1 en 2 en ... die ingang moet dus geselecteerd zijn. Het gaat hier om wav bestanden die je opneemt via een line ingang.
4. Controleer ook of de stekker wel goed vast zit maar ... dat zal wel anders had je niets gehoord via de koptelefoon.

Mischien is iets niet aangevinkt, is iets gedempt, etc.

Succes