multicam

plagge schreef op 17.06.2024 om 12:05 uur

Ik wil de beelden van twee camera's via Multicam selecteren. Ik krijg echter telkens het bericht zoals in de bijlage. Zoals te zien is heb ik beide sporen geselecteerd. Wat doe ik fout?

Groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 17.06.2024 om 12:54 uur

@plagge

Hallo Geert,

Om Multicam te kunnen gebruiken moet u het volgende doen:

  • zet de gewenste filmfragmenten op de gewenste sporen
  • klik op het pictogram Multicam
  • De filmfragmenten worden naar beneden verplaatst, zodat spoor 1 en 2 de multisporen worden
  • zie: Multicam-editing (magix-hub.com)
  • U kunt nu uw film maken.
  • door op het pictogram Multicam te klikken kunt deze aan- uitzetten.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 17.06.2024 om 13:21 uur

Ja Rob, vooreerst dank voor de snelle reactie, dat dacht ik ook. Als ik zoals in jouw filmpje aangegeven twee items apart op de tijdlijn zet dan lukt multicam zonder problemen. Bij de reeds op de tijdlijn geplaatste scenes lukt dat niet met genoemde melding tot gevolg. . Ra ra hoe kan dat? Ik heb ook al VDL opnieuw opgestart. Het maakt toch niet uit dat op spoor 1 en 2 de camera niet constant heeft gelopen (pakweg na 18 minuten is deze gestopt) en spoor 3 en 4 wel doorlopend is? (duur ca. 1uur en 15 minuten.) Groet, Geertjan

Bol schreef op 17.06.2024 om 14:17 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Ik kan uw probleem niet reproduceren.

Met vriendelijke groeten,

Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 17.06.2024 om 15:37 uur

Hallo Rob, Ik kan uw probleem niet reproduceren. Dat is een zeldzaamheid bij jou. Maar goed, kan gebeuren. Misschien ligt het wel aan mijn programma. Vroeger had je een cd om onvolkomenheden in het programma te repareren. Bestaat die mogelijkheid nog steeds? Dus niet " terug naar fabrieksinstellingen" maar gewoon REPAREREN. Zou wel gemakkelijk zijn. Groet, Geertjan

Bol schreef op 17.06.2024 om 16:36 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

....Vroeger had je een cd om onvolkomenheden in het programma te repareren. Bestaat die mogelijkheid nog steeds...

Voor zover ik het weet bestaat deze mogelijkheid niet meer. Heb je het al geprobeerd met een nieuw project? Als het dan wel goed gaat, dan zit het in het MVP-projectbestand.

Groet, 

Rob 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 17.06.2024 om 19:06 uur

Hallo Rob, Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Als ik namelijk zoals in jouw voorbeeld twee nieuwe scenes onder elkaar op de tijdbalk zet werkt multicam gewoon. Hoe een MVP projectbestand corrupt kan worden blijft dan een (waarschijnlijk) niet te beantwoorden vraag. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Groetjes, Geertjan

Bol schreef op 17.06.2024 om 19:36 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Verwijder eens alle *.HDP bestanden behorende bij uw MVP projectbestand. Bij het opstarten van Video Deluxe worden deze weer automatisch aangemaakt.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 18.06.2024 om 14:55 uur

Hallo Rob, Ik heb genoemde bestanden verwijderd en VDL opnieuw opgestart. En zie daar het werkt! Dus heb je weer iemand gelukkig gemaakt. Dank daarvoor. groet Geertjan

Bol schreef op 18.06.2024 om 15:10 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u de *.HDP bestandjes verwijderd hebt uw Multicam probleem is opgelost. Ik wens u succes met het samenstellen van uw film.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-