MPEG-4 export settings hebben geen invloed

Patrick-vanVugt schreef op 30.12.2022 om 22:54 uur

Ik ben een jarenlange gebruiker van Wings Platinum en ben nu aan het kijken voor een goed alternatief en kwam dit programma tegen. Ben het nu aan het testen met de gratis 30-dagen versie.

Het programma is intuïtief, eenvoudig in gebruik, zover ik nu kan zien. Echter ben ik aan het testen met de export settings, maar wat ik ook doe/instel het geëxporteerde MPEG-4 bestand blijft maar rond de 12.000kbps hangen. Normaal exporteer ik rond de 35.000kbps (of hoger) voor een perfecte kwaliteit, maar wat ik ook probeer in de geavanceerde export settings (gemiddelde bitrate 35.000, max. bitrate 40.000), het MP4 bestand blijft maar rond de 12.000kbps.

En dat is natuurlijk erg jammer, dat je niet de kwaliteit kunt krijgen die je wenst. Is dit een bug? Of een beperking van het programma omdat ik een testversie heb? De enige beperking is de 3 minuten grens (begrijpelijk) zover ik weet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou fijn zijn als het een eenvoudige instelling zou zijn.

Reacties

Bol schreef op 30.12.2022 om 23:55 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

U kunt zelf de Bitrate bepalen. Ga hiervoor eens naar het geavanceerde menu.

In dit menu kunt de Bitrate invullen die u wenst te gebruiken.

Zoals u al zelf aangeeft zit er in de trailversie beperkingen. Zo kunt maar voor ca. 3 min exporteren en/of branden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op 31-12-2022 om 0:05uur

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2022, 00:06, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.12.2022 om 00:18 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

U kunt zelfs u eigen preset maken. Dit doet u zo:

  • klik op: diskette
  • klik op: Als algemene preset opslaan
  • type een bestandsnaam. bv. Mijn preset
  • klik op opslaan.
  • nu kunt u deze weer opvragen onder Presets

Succes met het uittesten van Photostory 2023

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2022, 00:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.12.2022 om 15:08 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

U kunt Photostory tot 5 januari 2023 (nieuw) aanschaffen voor € 29,99 i.p.v. € 69,99. Als u reeds in het bezit van een Photostory 20xx dan kunt deze upgraden naar Photostory 2023 voor €19,99.

Zie: NIEUW IN PHOTOSTORY DELUXE 2023

Fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2023

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Patrick-vanVugt schreef op 31.12.2022 om 15:35 uur

Beste Rob,

Dank voor je supersnelle reactie en je toelichting met afbeeldingen.

Ik heb zojuist de exact zelfde instellingen overgenomen zoals in jouw voorbeeld aangegeven, maar de gegevenssnelheid blijft maar rond de 12.000kbps en gaat niet hoger.

Zie,

Ik heb versie 22.0.3.146 van Photostory deluxe 2023.

Zie ik dan toch iets over het hoofd?

Groeten,
Patrick

 

Bol schreef op 31.12.2022 om 17:00 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

Ik zie wat u bedoeld en heb dit ook kunnen reproduceren. Voor zover ik het kan beoordelen exporteert u een MPH project met alleen foto's daarin, klopt mijn conclusie? Ik ga nog eens wat testen doen en laat u de uitkomsten hiervan weten.

Fijne jaarwisseling💥 en een voorspoedig 2023 🍻🍷🍷

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Patrick-vanVugt schreef op 01.01.2023 om 22:01 uur

Dag Rob,

Klopt, het project bestaat alleen uit foto's met hier en daar een zoombeweging.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw testen. En ik zou graag weten waarom de eigenschappen van de door jouw getoonde afbeeldingen wel een hogere gegevenssnelheid toont. Wat is er anders aan jouw serie?

Een heel gezond en voorspoedig 2023!

Groeten,
Patrick

Bol schreef op 02.01.2023 om 18:11 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

Ook voor u een Gelukkig Nieuwjaar🥂en een voorspoedig 2023

Ik heb vandaag verschillende testen gedaan met Photostory 2023 als in VDL 2023 premium. Als ik een testbestand aanmaakt met alleen foto's, dan wordt in beide programma's automatisch de Bitrate aangemaakt, hoe hoog ik deze ook instel.

Als ik een testbestand met alleen filmfragmenten aanmaakt, dan wordt de Bitrate wel aangepast. Ik heb hier (nog) geen verklaring voor.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2023, 19:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Patrick-vanVugt schreef op 02.01.2023 om 21:05 uur

Dank Rob,

Dat probleem heb ik dus ook. Wat ik ook instel, het programma stelt zelf uiteindelijk een waarde in.
Op zich fijn dat je het nu ook hebt ondervonden. Misschien dat jij nog tot een idee komt (of er achter kunt komen via Magix zelf wellicht).

Mocht je een verklaring weten, dan hoor ik dat erg graag.

Groeten,
Patrick

Bol schreef op 02.01.2023 om 21:27 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

Ik blijf zoeken naar het antwoord, maar u zou uw probleem rechtstreeks kunnen stellen aan Magix Support door een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Patrick-vanVugt schreef op 02.01.2023 om 21:34 uur

Hi Rob,

Ik heb zojuist een support ticket ingeschoten bij Magix. Ben erg benieuwd of en wat voor antwoord ze hebben.

Ik hou je sowieso op de hoogte! Bedankt alvast voor jouw input en uitzoekwerk.

Groeten,
Patrick

Bol schreef op 02.01.2023 om 21:57 uur

@Patrick-vanVugt,

Hallo Patrick,

Dit zou een van de verklaringen kunnen zijn. De scherpte van een foto is niet afhankelijk van de bitrate, maar van de resolutie. Bij filmfragmenten is de bitrate wel belangrijk, want een film met een te lage bitrate zal blokkerig beeld opleveren. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van Magix Support.

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling op: 02-01-2023 om 22:04uur

Zie: https://www.dacast.com/blog/bitrate-vs-resolution/

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2023, 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Patrick-vanVugt schreef op 12.01.2023 om 11:12 uur

Beste Rob,

Uiteindelijk is het resultaat een film/video. Want ook in de gebruikte foto's zit beweging door een minimale zoombeweging. Feit blijft dat het vreemd is dat de ingestelde bitrate settings dus worden genegeerd.
Ik heb helaas geen antwoord mogen ontvangen van Magix zelf, heb ze zojuist een reminder gestuurd.

Maar ondertussen ben ik wel wat verder gekomen, en ik denk dat ik weet waardoor het kan komen.
Veel gratis en 'goedkopere' programma's die video kunnen encoderen maken gebruik van de standaard codecs die in Windows zelf zitten. Deze codecs zijn dus beperkt. Alleen de duurdere en betaalde (video)programma's maken gebruik van de Mainconcept AVC Encoder.
Ik heb een vermoeden dat Magix voortaan (bij nieuwe installaties) alleen de goedkopere standaard OS codecs gebruiken en niet meer deze (betaalde) MC codeds (want dan hoeven ze geen (dure) licentie te betalen).
Klanten die al een 'oudere' versie hebben van Magix, zullen denk ik deze MC codecs gebruiken, terwijl nieuwe klanten dus vastzitten aan de OS codecs.

Maar goed, dat is zoals ik het denk/beredeneer. En ik heb geen 'oudere' versie van Magix, dus kan dit niet testen. Ik zal dus moeten wachten op antwoord van Magix zelf.

Groeten,
Patrick

Bol schreef op 12.01.2023 om 23:48 uur

@Patrick-vanVugt

Hallo Patrick,

Het is altijd raadzaam om via uw verkregen ticketmail te reageren, als u na 5 werkdagen nog geen reactie van Magix Support hebt ontvangen.

Helaas, moet ik u het antwoord schuldig blijven omtrent de gebruikte codecs en licenties. Want dat weet ik doodgewoon niet!! Wel heb ik nog een paar testjes gedaan met Photostory 2016 met dezelfde resultaten. Er zit niets anders op, dan op het antwoord van Magix Support te wachten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-