MP4 weergeven op Samsung TV

SevenHills schreef op 10.12.2023 om 22:45 uur

Hallo mede forumgebruikers,

Sinds kort ben ik weer wat actiever bezig met monteren van oude films maar ook van recente opnamen met drone en action camera. Ik gebruik hier voor Magix video de luxe 2023. Het monteren gaat met na veel vallen en opstaan redelijk goed af. Het probleem wat ik ervaar is het volgende:

Alle projecten die ik maak exporteer ik naar MPEG4. Deze films plaats kopieer ik naar een externe HD om ze vervolgens af te kunnen spelen op een Samsung TV via de USB poort.

Het vreemde is nu dat de ene film wel wordt weergegeven en de andere niet. Beide films zijn op exact dezelfde manier geëxporteerd.

Zijn er mogelijk instellingen die ik tijdens het exporteren over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Peter

 

 

Reacties

Bol schreef op 11.12.2023 om 10:27 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Hoe groot zijn uw MP4 films en is u externe harde schijf wel als NTFS geformatteerd?

Zie: Alles over formatteren | SeniorWeb

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 11.12.2023 om 10:41 uur

Hallo Rob,

Dank voor je snelle reactie. Het gaat hier om erg korte films van enkele minuten. Ik heb al diverse korte filmpjes op deze externe HD afgespeeld op de Samsung TV in het MP4 formaat. De een doet het dus wel en de andere weer niet. Wanneer de HD niet goed geformatteerd zou zijn, zou er geen enkele MP4 afgespeeld kunnen worden toch? Zojuist gecheckt, de HD is NTFS geformatteerd.

Peter

Bol schreef op 11.12.2023 om 11:36 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

U schrijft nu, dat het het bij u gaat om korte filmpjes van enkele minuten. Als uw externe HD schijf geformatteerd was Fat32, dan zou MP4 bestanden met een maximum van 4 Gb wel afspelen en MP4 groter dan 4GB niet. Vandaar mijn vraag of uw externe HD schijf wel op NTFS geformatteerd was. We kunnen nu uitsluiten, dat de formatering uw probleem niet kan veroorzaken. Hiervandaan kan ik niet bepalen wat het probleem dan wel kan zijn. Ik ga mij er eens verder in verdiepen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.12.2023 om 23:23 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Bedankt👍 voor het vertrouwen en het doormailen van twee MP4 bestanden.

  • Het B&B Spanje.mp4 speelt zonder problemen af.
  • Het Corvera Golf and country club (2).mp4 speelt niet goed af.

Het Corvera Golf and country club (2).mp4 bestand bevat geen informatie. Zie de afbeeldingen. Ik weet niet waar deze vandaan komt, maar als u deze via VDL2023 hebt geëxporteerd, dan is hier zeker iets misgegaan. Helaas kan ik hiervandaan niet zeggen wat er is fout gegaan. Maar het ligt zeker niet aan uw Samsung TV of uw externe HD schijf.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn persoonlijke berichten aan u. Om privacy redenen kan ik deze hier niet plaatsen. Laat mij hoe en of u het heb kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 11.12.2023, 23:36, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 12.12.2023 om 07:20 uur

Hallo Rob,

Vermoedelijk moet er dan met dat ene bestand iets misgegaan zijn bij het exporteren naar een MP4.

Op dit moment zie ik geen andere bestanden die problemen geven.

Mocht dit in de toekomst weer voorkomen dan zal ik me zeker weer melden.

Dank voor je moeite.

Groet, Peter