mp4 stopt na 1 seconde op extern apparaat

Albert_hobbyfilmer schreef op 15.02.2022 om 20:31 uur

Hallo,

Ik gebruik Photostory Deluxe versie 20.0.1.62 (UDP3)

Als ik een slideshow als mp4 1920x1080 25 fps exporteer (film duurt 7 minuten), kan ik deze niet afspelen op een extern apparaat. Ik probeer via een usb op mijn televisie, of vanaf mijn NAS via plex. Afspelen op de PC lukt wel. Wat kan er aan de hand zijn?

MPEG-4-Export (MP4)
Video: H.264; 1920x1080p; 25 frames/s; VBR 22000 kbit/s; hardware encoding
Audio: AAC; Stereo; 48000 Hz; 160 kbit/s
Geschatte grootte: 1269990 kByte

Dit gebeurt bij alle exports, ik probeer inmiddels 6 verschillende slideshows, elke film duurt ongeveer 4 minuten.

 

Groet,

Albert

Reacties

Bol schreef op 15.02.2022 om 22:27 uur

@Albert_hobbyfilmer

Hallo Albert,

....mp4 stopt na 1 seconde op extern apparaat....

Is u USB stick wel op de juiste manier geformatteerd (NTFS)?

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert_hobbyfilmer schreef op 16.02.2022 om 06:56 uur

@Bol

Rob, bedankt voor de tip. ik heb dat net nagekeken en mijn sticks zijn FAT32. Ik ga dat vanavond wijzigen en laat weten of dat het probleem is (of probleem oplost haha).

Met vriendelijke groet, Albert

Albert_hobbyfilmer schreef op 18.02.2022 om 16:18 uur

Dag Rob,

 

Ik heb de USB geformatteerd als NTFS en de films opnieuw erop gezet. Helaas hetzelfde probleem. Ik moet dus verder onderzoeken wat er mis is. Als ik een oplossing vind zal ik het hier melden.

Bol schreef op 18.02.2022 om 16:30 uur

@Albert_hobbyfilmer

Hallo Albert,

Het was het proberen waard, maar als uw Slideshow afspeelbaar is via de PC met een van de onderstaande Media Players, raadpleeg dan de handleiding van uw TV. Misschien dat u aan de instelling wat moet wijzigen.

Wat is het merk en type aanduiding van uw TV.

Mijn Samsung LED TV van 7 jaar oud ondersteund MP4 | MPEG-2 | AVI bestanden, die zijn gekopieerd naar een USB2 stick en geformatteerd op FAT32

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.02.2022, 16:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert_hobbyfilmer schreef op 21.02.2022 om 13:46 uur

Ik ben eruit. Ik heb een philips tv en die kan via de usb poort kennelijk geen films afspelen die gemaakt zijn met photostory. Hij blijft deze zien als slideshows en scant alleen de eerste paar seconden. Via de usb poort van mijn blurayspeler lukt het wel, dus mijn probleem is opgelost. dank je wel Rob voor het meedenken!

Bol schreef op 21.02.2022 om 15:20 uur

@Albert_hobbyfilmer

Hallo Albert,

Graag gedaan. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Helaas kan ik hiervandaan niet bepalen wat de typeaanduiding is van uw Philips TV. Ik heb zo'n vermoeden, dat uw Philips TV overweg kan met Mpeg-2 en/of WMV bestanden.

U kunt in ieder geval de Mp4 bestanden afspelen via de usb-poort van uw Blu-ray speler.

Heel veel kijk plezier, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-