De mp4 filmpjes die ik upload naar mijn online album, spelen niet vloeiend af. Ik heb na veel zoeken en testen nog geen oplossing gevonden. Wat zijn de voorwaarden om dit probleem niet te hebben?
Ik ben de 3 filmpjes gaan bekijken en bij mij spelen die ook haperend af.
De filmpjes die ik op mijn online album zet zijn afkomstig en opgenomen door verschillende smartphones.
Deze filmpjes worden dan eerst op mijn pc gedownload om nadien geupload te worden naar mijn online album.
Nu heb ik al ondervonden dat wanneer ik diezelfde filmpjes afhaal van mijn google foto's deze veel kleiner zijn en geen probleem geven... een filmpje dat op mijn pc gedownload is vanaf mijn samsung S7 bedraagd 131.99 MB en wanneer ik het download via mijn Google foto's is dit nog maar 43 MB groot (20171031_195600.mp4 2.1 MP1920 × 1080 43.1 MB).
Wanneer ik datzelfde filmpje naar youtube upload en nadien weer download op mijn pc dan is het verkleind tot 25.2 MB. en geeft het ook geen problemen wanneer ik het via mijn online album wil afspelen....
Wel allemaal een beetje omslachtig en zou dit toch liever rechtstreeks vanaf mijn pc willen uploaden zonder problemen achteraf. Wat moet ik dan doen om toch nog kwalitatief goede filmpjes op mijn online album te laten afspelen?
Even met u meedenken. Is uw internetsnelheid nog goed? Zelf test deze regelmatig met de gratis app "Network Speed Test" te downloaden bij de Windows appstore.
Heeft u al eens uw modem gereset? Ik vind de ping nogal aan de hoge kant. De Download en Upload moet voldoende zijn. Zie: http://www.meter.net/ping-test/