mp4 maken loopt vast

janrijs schreef op 14.09.2020 om 16:13 uur

Magix Fotostory 2021 Deluxe, Versie 20.0.1.56

Project gemaakt en geëxporteerd als mp4 (Bestand – Exporteren – Als mediaspeler uitvoeren – Video - Volledige HD – Opslaan). Daarna enkele correcties in project gemaakt, opgeslagen en opnieuw geëxporteerd. Als default staat de naam van het mp4-bestand. Maar in dit venster loopt Magix vast. Beide vensters kunnen niet worden gewijzigd of afgesloten. Windows/Magix herstart helpt niet. Dus het gewijzigde project kan niet als mp4 worden opgeslagen. Wat te doen?

Reacties

Bol schreef op 14.09.2020 om 16:47 uur

Hallo Jan,

Helaas heb ik uw probleem niet kunnen reproduceren. Daarom mij advies, zet het programma eens terug op de standaardwaarde.

En probeer het dan eens zo te exporteren:

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.09.2020 om 16:52 uur

@janrijs

Beste Jan.

Het project is klaar op de tijdlijn.

Waarom niet,

Bestand, exporteren, exporteren als mp4,dan naar een daarvoor aangemaakte map of externe schijf

Sc6

Michael (FM).

janrijs schreef op 14.09.2020 om 17:09 uur

Beste Rob,

Nu ben ik helemaal in de aap gelogeerd: Na het terugstellen van de programma-instellingen start ik Magix met mijn project. Er verschijnt even een venster met 'Er wordt geladen' en dan wordt Magix afgesloten. Dat gebeurt ook als ik dubbelklik op mijn project.

janrijs schreef op 14.09.2020 om 17:10 uur

Michael, dat heb ik gedaan, zie mijn beschrijving.

mi-bo schreef op 14.09.2020 om 17:31 uur

@janrijs

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback.

Neen dat heeft U niet gedaan.U schrijf over van uit de rechterzijde en mijn omschrijving gaat vanuit de linkerzijde.

En dan heeft U optie formaat "geen mp4" gekozen maar " Windows media video " en daar zit vermoedelijk Uw probleem.

Sc6

Michael (FM)

Bol schreef op 14.09.2020 om 17:41 uur

Hallo Jan,

Als ik uw topic goed hebt gelezen, exporteer u zo:

Maar goed ik ga kijken, wat voor u de juiste oplossing kan zijn.

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.09.2020 om 17:55 uur

Hallo Jan,

Wat er precies bij u aan de hand is, kan ik hiervandaan niet zeggen. U zou twee dingen kunnen doen:

1. Verwijder eens het Photostory.ini bestand. Deze kan beschadigd zijn geraakt. Na verwijdering wordt deze weer automatisch aangemaakt bij het opstarten van Photostory.

2. Installeer Photostory helemaal opnieuw. Doe dit dan, zoals Magix Support adviseert: https://www.magix.info/nl/support/artikel/opnieuw-installeren-van-photostory-deluxe--670/

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Aanvulling op: 14-09-2020 om 19:05uur

Het kan ook zijn, dat uw project zelf het probleem is. Maak eens een nieuw project aan en probeer dit project te exporteren, zoals u het doet. Als dit wel goed gaat, dan is het probleem uw project. U hoeft dan Photostory 2021 niet te herinstalleren.

Laatst gewijzigd door Bol op 14.09.2020, 19:06, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.09.2020 om 19:10 uur

@janrijs

Beste Jan,

Inmiddels ben ik weer thuis, en heb nu kunnen zien wat U bedoelde.

 

Zoals U werkt is het 12.6 Mbyte

Zoals ik aan U voorstelde is het 35.6 Mbyte

Maar nu mijn vraag aan U, waarom kiest U voor deze optie.

Dit betekend dat als direct via bestand exporteren Mp4 wordt gedaan dit bijna 3 x zo groot is, en heb geen kwaliteit verlies gezien.

Deze optie heb ik nooit gebruikt

M.vr.gr

Michael ( FM )

Bol schreef op 14.09.2020 om 20:18 uur

Hallo Jan,

Even los van het feit hoe groot een MP4 bestand is / wordt. Uw manier van exporteren moet het gewoon doen in Photostory 2021. Bij mij in iedergeval wel.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 15.09.2020 om 17:15 uur

Ik heb eerst een backup van C teruggezet, update van Windows uitgevoerd, Magix Fotostory en Photostory.ini verwijderd. Toen Magix opnieuw geinstalleerd en een ouder mph-project proberen te laden. Maar het venster valt weg en een nieuw venster verschijnt 'Bestanden selecteren' (Travel mnaps, designelementen, sjablonen enz), maar ik kan geen hokjes selecteren en niet Verder, alleen Annuleren en dan is alles weg. Ook met een leeg project gebeurt hetzelfde.

 

Bol schreef op 15.09.2020 om 17:58 uur

Hallo Jan,

U schrijft: "Maar het venster valt weg en een nieuw venster verschijnt 'Bestanden selecteren' (Travel mnaps, designelementen, sjablonen enz), maar ik kan geen hokjes selecteren en niet Verder, alleen Annuleren en dan is alles weg." 

Dit is normaal sinds Photostory 2021 is uitgebracht.

Wanneer u Photostory opstart, dan wordt deze op de achtergrond op juistheid gecontroleerd bij Magix en past dan eventueel de datum aan.

Als u op Annuleren klikt, dan wordt, als het goed is, Photostory opgestart en u kunt dan een geheel nieuw MPH-project aanmaken. Klopt mijn beweringen?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 16.09.2020 om 14:51 uur

Nee, als ik op Annuleren klik wordt Ps afgesloten!