Monteren vanaf een externe SSD

SevenHills schreef op 20.11.2024 om 19:49 uur

Goedenavond,

Omdat mijn 2 externe HDD`s vol beginnen te raken heb ik een externe SSD van 2 TB aangeschaft. Omdat de schrijf en leessnelheid van deze SSD (Samsung T7 shield) vele malen hoger ligt dan van wat ik voorheen gewend was, vraag ik mij af of het verstandig is om direct vanaf deze SSD te editen in Magix.? Ik bedoel hiermee dat ik alle mediabestanden maar ook de projectbestanden wil plaatsen op een aparte map op de SSD. Dit alles om de PC enigszins te ontlasten van zwervende betanden.

Hoor graag jullie mening.

Reacties

Bol schreef op 21.11.2024 om 11:15 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Natuurlijk kunt u zonder problemen al uw media- en projectbestanden op deze externe SDD schijf plaatsen. Maar of het ook verstandig is om vanaf deze externe SSD schijf te editen, dat hangt sterk af of de snelheid van uw interne C:\ schijf langzamer is dan de externe SDD schijf. Daarbij komt ook nog als u de externe schijf loskoppelt en later weer aankoppelt deze een ander schijfletter kan krijgen met het gevolg dat er foutmeldingen kunnen optreden. Daarom is mijn advies, maak op de C:\ schijf een werkmap aan en kopieer daar al de mediabestanden die u denkt te gaan gebruiken naar toe. Sla hier ook uw MVP projectbestand in op. Wanneer u klaar bent met uw project, dan kunt u deze in zijn geheel verplaatsten naar uw externe SDD schijf. Als u nog vragen en of opmerking hebt, dan verneem ik dat wel van u.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 21.11.2024 om 12:02 uur

Hallo Rob,

Dank voor je reactie.

Wellicht zal de snelheid van de C schijf in de laptop het af moeten leggen t.o.v. de snelheid van de externe SSD die ik heb aangeschaft. In de specificaties worden snelheden van rond 1000 mb/s aangegeven. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de snelheid van de poort op de PC waardoor de data wordt getransporteerd. Verandering van stationsletter bij het opnieuw aansluiten heb ik nog niet meegemaakt. Ik heb ook meestal maar 1 HDD/SSD aangesloten.

Wanneer u klaar bent met uw project, dan kunt u deze in zijn geheel verplaatsten naar uw externe SDD schijf.

Deze begrijp ik niet helemaal. Als mijn project klaar is exporteer ik deze naar een MP4 en plaats deze (prive danwel verborgen) op YouTube en op een externe schijf. Alle media- en projectbestanden verwijder ik omdat ik deze niet meer ga gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk ook wat je bedoeld?

Groet, Peter

Bol schreef op 21.11.2024 om 13:48 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Toch kan het zijn, dat uw externe SDD schijf niet de genoemde snelheid niet haalt. Zie voor USB snelheden eens deze link: USB Type-C en USB 3.1 (USB 3.2 genoemd) uitgelegd | OnLogic

.....Verandering van stations letter bij het opnieuw aansluiten heb ik nog niet meegemaakt. Ik heb ook meestal maar 1 HDD/SSD aangesloten....

Zelf heb ik het een paar keer meegemaakt, doordat ik mijn externe harde schijf op een andere USB poort aansloot. Maar zo als al schreef het kan maar hoeft niet zo te zijn.

Dit begrijp ik niet schrijft u: "Wanneer u klaar bent met uw project, dan kunt u deze in zijn geheel verplaatsten naar uw externe SDD schijf ".

Zelf bewaar ik altijd mijn MVP projectbestand, inclusief de gebruikte Media bestanden. Zodat ik op later tijdstip nog wat kan wijzigen. Maar het is aan de gebruiker of hij/zij deze wilt bewaren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2024, 15:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-