MMM 2015 premium

tmey schreef op 01.01.2016 om 21:43 uur

Hallo,

Ik wil mijn midi keyboard (Roland A pro 800) koppelen aan MMM 2015 premium. De hardware aanluiting is al wel gelukt (er komt geluid uit als ik de toetsen bespeel). Mijn vraag is nu hoe kan ik andere instellingen op mijn keyboard (knoppen, schuifregelaars, pads e.d.) koppelen aan functies (geluiden/effecten) van MMM.

Bij eerdere versies van MMM kon je in een apart scherm (systeem, opties...) aan elke knop, regelaar, pad een bepaalde midifunctie 'knopen'. Kan nergens in de instellingen van MMM 2015 een vergelijkbaar scherm vinden.

Vast dank voor de hulp,

Theo

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 02.01.2016 om 13:38 uur

Theo, 

als het met andere versies wel lukte moet het ook met MMM2015 lukken, is alles goed geinstalleerd, ook via bestand alle extra en ook online actualiseren, vermoedelijk zit hier een probleem in

gr

Michael

RiViS schreef op 02.01.2016 om 14:00 uur

Hallo Theo,

Misschien lukt dat via de Live Performer (heb het zelf nog niet uitgeprobeerd). Die kun je openen via Weergave/ Mixen/ Live Performer.

Bij Programma Instellingen moet je onder MIDI aanvinken: MIDI keyboard integreren in de Live Performer.

Kijk ook onder Hulp/ Live Peformer.

groet,

Rijk

tmey schreef op 02.01.2016 om 22:06 uur

Hallo Michael en Rijk,

Dank voor jullie antwoorden. Komende week kan ik hier weer even mee verder. Via de verkenner kan ik Inmiddels bij de bestanden die ik zoek (ProgramData/Magix/MagixMusicMaker 2015 premium).

Probeer nu nog een manier te vinden om via een optie in MMM de verbinding te maken met het keyboard.  Hopelijk werkt de optie via Live Preformer.

Ik laat uiteraard even weten of het is gelukt.

Groeten,

Theo